Ogólnie nie proś kogoś, żeby polecił Ci klasę tylko graj tym, co Ci najbardziej podejdzie, każdą klasą możesz trochę pograć, a później odblokujesz Palace of the Dead, który pomoże Ci szybko zobaczyć jak się gra każdą klasą na 60lvlu.
Dodatek nie ma nic wspólnego z Rogue/Ninja, odblokowujesz ich w podstawce, więc warto grać na trialu
Da się wysłać RaF, można go wysyłać przez pierwszy miesiąc abonamentu danego gracza (Prawdziwego abonamentu, Trial się nie liczy)
Zarówno Moogle jak i Phoenix są dobrym wyborem dla kogoś kto szuka polskiej gildii (Ostatnio i Zodiark często się reklamuje)
Co do klas DPS:
STR: Monk (Szybkie combo, bardzo dynamiczne walki, ogrom skilli do ogarniania, mocny single target, dość mocne AOE), Dragoon (Jedna z najsilniejszych klas jeżeli chodzi o pure DPS, ale zarazem trudna, głównie w utrzymaniu się przy życiu), Samurai (Nie grałem, ale jakby samym gameplayem jest trochę jak Dragoon odjąć skoki)
DEX: Ninja (Prawdopodobnie najniższy DPS z postaci meele, co nie znaczy, że jest niski, dużo utility skilli, nieocenione wsparcie dla party i bardzo przyjemna rozgrywka z użyciem ninjutsu), Machinist (Mało skilli w rotacji, ale zarazem dość trudny do wymasterowania, stawia wieżyczki, robi pew pew pew, dobry support), Bard (Podobnie jak MCH z tym, że bardziej support niż DPS, co nie zmienia faktu, że wciąż zadaje dużo obrażeń)
INT: Black Mage, Red Mage, Summoner - Tu się nie wypowiadam, bo nie lubię casterów, ale zdecydowanie zarówno Black Mage jak i Summoner mają najmocniejsze AOE w grze i czyszczenie dungeonów z nimi to sama przyjemność
Ogólnie każda klasa ma swoje mocne i słabe strony, ale zdecydowanie każda jest przydatna i nie odstaje od reszty, po prostu wybierz tą, która najbardziej Ci odpowiada stylem rozgrywki. Osobiście gram Machinist, bo lubię pistolety i stawiać wieżyczki i ogólnie supportowanie DPS'ami zawsze mi się podobało.