Klasy w EverQuest II (opis na potrzeby jump eventu)

Edit: FAQ odnośnie jump eventu: http://babagra.pl/2013/10/eq2-postacie-heroic-pytania-i-odpowiedzi/

Opis klas jest z 2011 roku, ale to się jakoś zasadniczo nie zmieniło, może poza tym, która klasa teraz jest trochę bardziej na topie.

- Klasy. Aby lepiej orientować się w grze należy najpierw poznać nazewnictwo klas i genezę tego nazewnictwa. W początkach istnienia EQ2 klasy nie wybierało się od razu. Dopiero w trakcie levelowania określało się czy chce się być magiem, tankiem czy lekarzem. Na 10 levelu proces levelowania był blokowany i trzeba było wybrać najpierw "klasę" postaci. Wyraz klasę ująłem w cudzysłów nie bez powodu, ponieważ obecne znaczenie klasy odpowiada dawnemu znaczeniu "subklasy", którą z kolei wybieraliśmy na levelu 20. Co ciekawe dokładnie taki sam system wyboru klasy i subklasy został zachowany do dnia obecnego, ale w craftingu. Tam również wybieramy najpierw pierwszy stopień specjalizacji na 10 levelu, a potem dopiero na 20 levelu ostateczną klasę crafterską. Znajomość nazw dawnych "klas" jest o tyle ważna, że na pewno często w grze spotkasz się z określeniami shaman, druid czy crusader, a przecież obecnie takich klas w grze początkujący gracz nie zobaczy. Poniżej prezentuję schemat dotyczący podziałów archetypów [cyferki], "klas" [literki] i subklas (obecnych klas) [od myślników] wraz z ich uproszczonym opisem:

1. Archetyp: Tank

a. Warriorzy:

- Guardian - ubrany w plate armor typowy tank, duża przeżywalność.

- Berserker - ubrany w plate armor, od guardiana różni się tym, że ma mniejszą przeżywalność, ale robi większy dps AOE.

b. Crusaderzy:

- Shadowknight - ubrany w plate armor tank caster, łączy magię z orężem i wysysa życie z przeciwników, aby samemu się uleczyć. Może używać feign death na sobie lub wybranym towarzyszu.

- Paladyn - ubrany w plate armor tank połączony z lekarzem, może leczyć nie tylko siebie, ale również drużynę. Może podnosić zmarłych towarzyszy.

c. Brawlerzy:

- Monk - ubrany w skóry tank, dający duże możliwości solowania. Możliwość używania feign death solo i na całą grupę. Idealna klasa dla farmerów.

- Brusier - dawniej była to zła wersja monka, również ubrany w skóry, posiada moim zdaniem jeszcze większe możliwości solowania. Feign death tylko solo.

2. Archetyp: Healer

a. Klerycy (kleryków wyróżniają reactive heale, które leczą postać jedynie wtedy jeżeli otrzymuje ona jakieś obrażenia)

- Templar - ubrany w plate armor, lekarz defensywny.

- Inquisitor - ubrany w plate armor, lekarz ofensywny.

b. Druidzi (druidzi leczą głównie poprzez skille heal over time)

- Warden - ubrany w skóry lekarz, który spamuje heale jak szalony.

- Furia - ubrany w skóry lekarz, dobry buffer magów i bardzo dobry dps.

c. Szamani (cechą charakterystyczną shamanów są wardy, czyli pola siłowe nakładane na członków drużyny. Dzięki wardom shaman jest jedynym healerem, który jest w stanie zapewnić przeżywalność tanka, kiedy obrywa on regularnie za więcej punktów niż wynosi jego pula życia)

- Mystic - ubrany w chain armor shaman, który potrafi również dpsować.

- Defiler - ubrany w chain armor shaman. Chyba najsłabszy dps ze wszystkich lekarzy, granie i levelowanie solo może być dosyć męczące, jednakże ta klasa jest w stanie zapewnić tankowi największą przeżywalność.

3. Archetyp: Scout

Wszyscy Scouci noszą chain armor.

a. Bard

- Troubador - klasa buffująca casterów, bardzo dobry dps, ale widać to dopiero w end game. Raczej ciężko leveluje się solo.

- Dirge - klasa buffująca klasy melee. W odróżnieniu od troubadora może również podnosić martwych towarzyszy, reszta uwag jak wyżej.

b. Predator

- Assassin - czysty dps, klasa melee. Jedna z najlepiej obecnie ocenianych pod względem dpsu klas.

- Ranger - dps range.

c. Rogue

- Swashbuckler - dps AOE.

- Brigand - dps, debuffuje wrogów.

4. Archetyp: Mag

Wszyscy magowie noszą cloth armor.

a. Sorcerer

- Warlock - doskonały dps AOE.

- Wizard - doskonały dps single target, konkuruje o palmę pierwszeństwa pod względem dpsu z assassinem.

b. Enchanterzy (typ magów charakteryzujących się przede wszystkim tym, że regenerują grupie power w trakcie walki, przez co są niezbędni przy długich i trudnych walkach)

- Coercer - mag buffujacy klasy melee oraz regenerujący power. Poza buffowaniem posiada również crowd control w postaci mezzów, może również charmiować, czyli robić sobie peta z trash mobów. Duże możliwości solowania, chociaż bardziej wymagający w nauce gry od większości klas.

- Illusionist - mag buffujący klasy casterskie oraz regenerujący power. W odróżnieniu od coercera nie posiada możliwości charmowania, ale za to posiada combat peta, który jest lustrzanym odbiciem postaci, poza tym również może mezzować.

c. Summonerzy (to typowe klasy petowe)

- Conjuror - klasa pet dps, potrafi rozdać grupie shardy, które zużyte regenerują maleńką ilość poweru. Posiada peta tankującego, przez co łatwo się nim gra solo.

- Necromancer - klasa pet dps, podobnie jak conjurer, ale rozdaje serca, a nie shardy, które też regenerują power. Potrafi wskrzesić towarzyszy. Posiada również peta tankującego, przez co łatwo się nim gra solo.

Po co nam obecnie ta wiedza? Właśnie po to, żeby wiedzieć jaką klasą mogę zdradzić na jaką klasę poprzez questy zdrady, ponieważ zdradzać można jedynie w obrębie dawnej "klasy". Poza tym następnym razem jeśli zobaczysz, że gildia rekrutuje enchanterów czy inne enigmatycznie brzmiące nazwy klas, możesz posłużyć się tym schematem, aby skojarzyć o jakie dwie obecne klasy tak naprawdę chodzi. Jakie klasy są najbardziej poszukiwane? Najbardziej typowy dobór klas w grupie do instancji w end game wygląda mniej więcej tak: 1x tank, 1x lub 2x healer, 1x bard, 1x enchanter, 1x lub 2x dps.

Nie chce zakladac new topic i moze ktos wyjasnic w koncu jak to jest z tymi 86 + ? Bo jedni psiza ze trzeba wykupic dalej drudzy ze podczas eventu mozna stworzyc jedna postac heroci za free i pozniej po 15 bedzie mozna na niej expic ? Przynajmniej tak zrozumialem https://forums.stati...-3#post-5969278 z tego linku. Chcialbym zeby ktos to potwierdzil zanim zaczne grac :)

Postać, która zrobisz pomiędzy 1 a 15 października zostanie odblokowana w pełni, możesz zrobić tylko jedną taką postać na konto, więc zastanów się jaką klasę wybierzesz. Po 15 października możesz dalej robić postacie od razu na 85 levelu, ale póki za nie nie zapłacisz to będzie tylko taki trial, który umożliwi granie na takiej postaci tylko do 86 poziomu. Możesz zobaczyć czy klasa podoba Ci się na wysokim levelu i jak nie chcesz płacić to równie dobrze możesz sobie zrobić za darmo postać o tej klasie, ale na 1 levelu i levelujesz normalnie, też mając wszystko odblokowane. Płatne będzie tylko zaczęcie od razu na 85 poziomie i to dopiero po 15 października, pozostałe ograniczenia zostają zniesione w większości. Zostają średnio istotne rzeczy, które odblokowujesz dopiero jak wykupisz konto Gold, tyle że to się da kupić za Krono, czyli item podobny do Plex'ów z EVE, który kupujesz od innych graczy.

Pytanie jak sprawuje sie necromancer? Szczegolnie na PvP?

Sprawdzę tą grę bo wcześniej jakoś nie miałem okazji... teraz tylko jakiego healer'a wybrać.

Warden czy Defiler (z tych krótkich opisów najbardziej do mnie przemawiają), orientujesz się jak to teraz wygląda?

EDIT: Dzięki za info.

Tak więc zrobię Warden'a, jak by nie pasowała mi mechanika to się pomyśli ;p

Na PvP summonerzy to najgorsza klasa, pety w PvP w ogóle się nie sprawdzają. Do PvP najłatwiejszą klasą jest ranger. Osobiście nie lubię klas petowych nawet do gry pve, ale są ludzie, którzy uwielbiają necro i da się nim robić dps w pve całkiem niezły.

Warden to zdecydowanie większy fun. Defiler to lekarz czysto raidowy, poza raidami bardzo mało grywalny.

Meta a co bys polecil jesli preferuje aka warlocka z wowa? Nie wiem czy grales wiec ci streszcze : pety, doty, fajny wyglad, dobre pvp

Zaskoczenia nie ma, w EQ2 to też będzie warlock, pety to ma raczej symobliczne, ale to klasa mieszająca doty i AOE lub dotujące AOE. Na pewno jeden z lepszych DPS, ale w pvp chyba lepszy będzie jednak wizard, bo AOE (szczególnie dotujące) łatwiej się leczy wrogim healerom, niż odpowiednio wymierzony nuke.

Fajny wygląd to subiektywna sprawa, ale nie ma zbyt dużo ograniczeń klasowych co do wyglądu - nawet tank może wyglądać tak - http://img16.imagesh...16/8218/68i.png

Niestety mechanika w EQ2 jest ciągle taka, że pety zwyczajnie nie działają w PvP - tzn., nie trzymają agro i nie chronią przywołującego. W pvp summoner zostaje zjedzony, o co był płacz od zawsze. Zaraz po tym jak atakujący po prostu ominie sobie jego peta, dostaje kilka strzałów (a wiele przyjąć nie może solo) i niewiele w sumie może zrobić. Nie dotyczy to każdej klasy z petami, bo np. iluzjonsta też może mieć peta, ale ta klasa silnie nastawiona jest na crowd control i w tym specu ma duże pole do popisu w pvp. Trochę inaczej ma się z klasą beastlorda, ale to dlatego, że on może siebie leczyć i jednocześnie może być tankiem.

Wszystko też zależy od tego o jakim PvP myślisz, bo na open pvp trochę to wygląda inaczej, niż na instancjonowanych międzyserwerowych battlegroundach, które też są dostępne z serwerów pve. Summoner chyba ma jednak większe szanse w instacjonowanym pvp.

Klasy, którymi najfajniej mi się grało w open pvp to troubadur (crowd control, duży dps, buffy, ściąganie buffów), brusier (przede wszystkim dlatego, że może się teleportować, wymuszać targety i przeciągać innych graczy - znane kiedyś combo: teleport w środek zergu przeciwnika, drag ich healera i teleport z powrotem w środek własnego zergu, razem z porwanym healerem przeciwnika, rzecz jasna, który już raczej nie wracał żywy do swoich), warden - bardzo trudny do zabicia - nie raz walka wyglądała tak, że warden zostawał sam i podnosił połowę swojego raidu pvp, mimo że biło go pół raidu przeciwnika (oczywiście o ile był dobry w tym co robi). Jak lubisz nukować w pvp to assassin, beastlord, wizard, ranger. Oczywiście klas fajnych w pvp jest więcej i chyba tyko necro i conju wypadają zdecydowanie źle. Są też klasy, którymi słabo się gra solo w pve, ale w pvp solo są już fajne np. defiler, to dlatego, chociaż przeciwnik musi być na tyle głupi żeby z nim zechcieć w ogóle zaczynać.

Troche tego jest, a ten warden to jak on sie tak trzyma? Bo np w wowie jest to nie realne żeby 20 osób bilo 1 healera, nie ma prawa przezyc samo cc go wykańcza

Nie wiem czy teraz się też tak trzyma, kiedyś się trzymał, bo po prostu miał takie drzewko AA, które pozowalało mu regenrować power sobie w kółko i po prostu nigdy się nie męczył, o ile nie umieli go dobrze interruptować. Teraz możliwe, że jednak biorą go dpsem, nie grałem w end game pvp od dwóch lat gdzieś.

a ile jest dostepnych dungeonów i raidów bez dodatków? jest wogoóle co robic? cz y-4-5 raidówi koniec

Mam takie pytanko- jak zrobiłem postać w jump event, to mogę ją usunąć i zrobić nową?

Brigant (czy jak mu tam było), jest jakiś przydatny?

a ile jest dostepnych dungeonów i raidów bez dodatków? jest wogoóle co robic? cz y-4-5 raidówi koniec

http://eq2.wikia.com/wiki/Raid_Timeline opis raidów z podziałem na levele, tylko niektóre z tier 10 są niedostępne.

http://eq2.wikia.com/wiki/Dungeon_Timeline lista instancji i dungeonów z podziałem na levele.

Mam takie pytanko- jak zrobiłem postać w jump event, to mogę ją usunąć i zrobić nową?Brigant (czy jak mu tam było), jest jakiś przydatny?

Jak skasujesz to przepadło chyba. Jak założysz nowe konto to SOE chyba blokuje po IP robienie nowych postaci heroic dla takich, ale nie dla starych kont. Napisz na prv, to mogę oddać jakieś stare puste konto, na którym zrobisz nową postać. Brigand jest dobrym dps, który na pewno nie będzie miał problemu ze znalezieniem miejsca w gildii. Moja gildia szuka briganda np. właśnie.

Mogę prosić o radę dla Shadowknighta i Wardena jak rozdawać staty ( shadow atakuje magią wiec nie wiem czy dawać w int czy str, warden to pewnie wis ), czy rasa ma znaczenie jak tak to jaką proponujesz ( myślałem o rasie jaszczurów ze złej strony dla shadowa albo freeblood ale oni są za real kasę (orientujesz się może jaka to cena na złotówki) i jakiego boga wybrać dla tych klas.

A teraz z innej beczki jak można sprawdzić fps w grze bo mam słaba kartę graficzną a chcę tak ustawić aby nie było dużych spadków fps ?

Kiedyś było dokładnie tak jak myślisz, tzn. SK potrzebował i INTa i STR, inne klasy jak bard potrzebowały każdej staty poza WISem, a jeszcze innym klasom wystarczały tylko 2 staty, więc ludzie zaczęli na to narzekać, że niesprawiedliwe i SOE posłuchało i uprościło system, co oczywiście się spotkało z protestami, że upraszczają grę, ale widać mniejszymi skoro zmiana przeszła. Teraz masz tak, że każda klasa używa tylko dwóch stat podstawowych - każda klasa potrzebuje STA jaki drugorzędnej staty, a pierwszorzędna jest zawsze taka sama dla wszystkich klas z archetypów:

- dla każdego tanka pierwszorzędny jest STR, czyli dla SK też, INT nie daje mu absolutni nic, nawet spelle są liczone z STR teraz dla niego (jak najedziesz na statę w oknie statów to jak potrzymasz kursor na jakiejś pokazuje się tooltip, który dokładnie pokazuje jaki masz zysk ze staty),

- dla healerów podstawowy jest WIS

- dla scoutów AGI

- dla magów INT

W każdym przypadku poza STA i podstawowa statą, z pozostałych stat nic nie otrzymujesz i są bezużyteczne. Intemy z tymi statami nadają się co najwyżej na slota na wygląd.

Natomiast tak naprawdę liczą się tzw. niebieskie staty, które zwiększają casting speed itp. Tu sobie możesz poczytać więcej jakie są capy hard i soft capy na staty, jak się przelicza stata ponad cap i na co i jak to wszystko działa:

http://babagra.pl/fo...opic.php?id=469

http://babagra.pl/fo...topic.php?id=99

ale żeby linki działały musisz się najpierw tam zarejestrować, bo poradniki są widoczne tylko dla zalogowanych.

Jeśli chodzi o rozdawanie Alternate Advancement (AA) w drzewkach rozwoju to możesz od niedawna ustawić automatyczne rozdawanie wg. jednego ze schematów (dla noobów) albo wczytać się w niekończące się dyskusje na ten temat w jedynym forum, które tym żyje, czyli tu http://www.eq2flames...ass-discussion/ O wyborze boga też tam znajdziesz, prawdę mówiąc to wybór boga miał kiedyś większe znaczenie, teraz większość osób pewnie nawet z tego nie korzysta i nie robi questa na boga.

Rasa ma marginalne znaczenie, chyba, że wygląd. Niektórym może się podobać taki skill jak Glide, ale wszystko w tej grze da się też zdobyć na kilka innych sposobów, łącznie ze zmianą wyglądu na inną rasę (iluzje) i Glide również można zdobyć z różnych itemów (płaszcze, totemy). Dla mnie tylko jeden skill jest istotny i jest nim track, który ma każdy ze scoutów, ale tankom bardzo ułatwia życie, dlatego moi tankowie to zawsze Kerra, track healerom czy magom niezbędny już nie jest. Te bonusiki typu +2 do casting speeda, czy +5 do INTa są śmieszne i w ogóle się nimi nie przejmuj, podobnie rasa Freeblood i ich skill co nawet 1% życia nie leczy w combacie - leczy to to za 100-200 hp może, kiedy postać ma 40 tyś życia.

2000 SC to 20$ normalnie, chyba że jest promocja na podwójne czy potrójne doładowania, wtedy za 10$ dostajesz 3000 lub 2000 SC - są raz na pół roku średnio. Rzadko ktoś sprzedaje SC albo gifty, ale to nie jest bezpiecznie rozwiązane jak Krono, chociaż ludzie piszą petycje na forum, żeby SC też można było sprzedawać innym graczom podobnie jak Krono. Na koniec miesiąca ma być jeszcze niespodzianka w kwestiach udogodnień f2p, więc może właśnie to będzie to, skoro się wcześniej o tym mówiło.

FPSy masz też w tym samym oknie co ping podaje. Chyba domyślnie włączasz F10 lub F11 lub F12 nie pamiętam dokładnie. Klawiszologię sobie możesz przestudiować w opcjach gry i zmienić na taką jaką chcesz.

a ile jest dostepnych dungeonów i raidów bez dodatków? jest wogoóle co robic? cz y-4-5 raidówi koniec

Z racji tego, że jest bardzo duzo pytań związanych z EQ2 i postaciami na 85 level przygotowałam listę takowych pytań i odpowiedzi:

http://babagra.pl/2013/10/eq2-postacie-heroic-pytania-i-odpowiedzi/

Jeśli macie jakieś dodatkowe pytania to na blogu jak i na naszym forum z pewnością znajdziecie sporo osób, które Wam im udzielą.

Edit: Tu było ogłoszenie, które już nie jest aktualne.

Mam pytanko. Na wersji od soe gdzie gra najwięcej polaków i czy ogółem jest ich dużo? Czy jest ostre p2w czy może da się grać bez wydawania pieniędzy? Dużo polskich gildii? Aha i jeszcze jaki jest maks level? Czy jest co robić przy end game?

Proponuje przeczytac pytania i odpowiedzi do ktorych link podałam wczesniej. Znajdziesz tam sporo informacji. W poście tym podalam kilkanascie zon/ stref na level 85-90, a to nadal nie wszystkie (może 50%).

End game jest na 95 lvl, niestety do tego trzeba zakupic dodatek bo na koncie darmowym mozna wbic maks level 92.

Wersja SOE i P7S1 niczym się nie różni poza wydawca, bo gramy na tych samych serwerach.

Ja gram w EQ2 od 2004 roku, a od 3 lat nie wydałam ani grosza na ta grę :D

W marketPlace kupisz tylko przedmioty do wygladu, mounty, meble, itd. Nie znajdziesz żadnych przedmiotów ze statystykami.

Edit: FAQ odnośnie jump eventu: http://babagra.pl/2013/10/eq2-postacie-heroic-pytania-i-odpowiedzi/

Opis klas jest z 2011 roku, ale to się jakoś zasadniczo nie zmieniło, może poza tym, która klasa teraz jest trochę bardziej na topie.

- Klasy. Aby lepiej orientować się w grze należy najpierw poznać nazewnictwo klas i genezę tego nazewnictwa. W początkach istnienia EQ2 klasy nie wybierało się od razu. Dopiero w trakcie levelowania określało się czy chce się być magiem, tankiem czy lekarzem. Na 10 levelu proces levelowania był blokowany i trzeba było wybrać najpierw "klasę" postaci. Wyraz klasę ująłem w cudzysłów nie bez powodu, ponieważ obecne znaczenie klasy odpowiada dawnemu znaczeniu "subklasy", którą z kolei wybieraliśmy na levelu 20. Co ciekawe dokładnie taki sam system wyboru klasy i subklasy został zachowany do dnia obecnego, ale w craftingu. Tam również wybieramy najpierw pierwszy stopień specjalizacji na 10 levelu, a potem dopiero na 20 levelu ostateczną klasę crafterską. Znajomość nazw dawnych "klas" jest o tyle ważna, że na pewno często w grze spotkasz się z określeniami shaman, druid czy crusader, a przecież obecnie takich klas w grze początkujący gracz nie zobaczy. Poniżej prezentuję schemat dotyczący podziałów archetypów [cyferki], "klas" [literki] i subklas (obecnych klas) [od myślników] wraz z ich uproszczonym opisem:

1. Archetyp: Tank

a. Warriorzy:

- Guardian - ubrany w plate armor typowy tank, duża przeżywalność.

- Berserker - ubrany w plate armor, od guardiana różni się tym, że ma mniejszą przeżywalność, ale robi większy dps AOE.

b. Crusaderzy:

- Shadowknight - ubrany w plate armor tank caster, łączy magię z orężem i wysysa życie z przeciwników, aby samemu się uleczyć. Może używać feign death na sobie lub wybranym towarzyszu.

- Paladyn - ubrany w plate armor tank połączony z lekarzem, może leczyć nie tylko siebie, ale również drużynę. Może podnosić zmarłych towarzyszy.

c. Brawlerzy:

- Monk - ubrany w skóry tank, dający duże możliwości solowania. Możliwość używania feign death solo i na całą grupę. Idealna klasa dla farmerów.

- Brusier - dawniej była to zła wersja monka, również ubrany w skóry, posiada moim zdaniem jeszcze większe możliwości solowania. Feign death tylko solo.

2. Archetyp: Healer

a. Klerycy (kleryków wyróżniają reactive heale, które leczą postać jedynie wtedy jeżeli otrzymuje ona jakieś obrażenia)

- Templar - ubrany w plate armor, lekarz defensywny.

- Inquisitor - ubrany w plate armor, lekarz ofensywny.

b. Druidzi (druidzi leczą głównie poprzez skille heal over time)

- Warden - ubrany w skóry lekarz, który spamuje heale jak szalony.

- Furia - ubrany w skóry lekarz, dobry buffer magów i bardzo dobry dps.

c. Szamani (cechą charakterystyczną shamanów są wardy, czyli pola siłowe nakładane na członków drużyny. Dzięki wardom shaman jest jedynym healerem, który jest w stanie zapewnić przeżywalność tanka, kiedy obrywa on regularnie za więcej punktów niż wynosi jego pula życia)

- Mystic - ubrany w chain armor shaman, który potrafi również dpsować.

- Defiler - ubrany w chain armor shaman. Chyba najsłabszy dps ze wszystkich lekarzy, granie i levelowanie solo może być dosyć męczące, jednakże ta klasa jest w stanie zapewnić tankowi największą przeżywalność.

3. Archetyp: Scout

Wszyscy Scouci noszą chain armor.

a. Bard

- Troubador - klasa buffująca casterów, bardzo dobry dps, ale widać to dopiero w end game. Raczej ciężko leveluje się solo.

- Dirge - klasa buffująca klasy melee. W odróżnieniu od troubadora może również podnosić martwych towarzyszy, reszta uwag jak wyżej.

b. Predator

- Assassin - czysty dps, klasa melee. Jedna z najlepiej obecnie ocenianych pod względem dpsu klas.

- Ranger - dps range.

c. Rogue

- Swashbuckler - dps AOE.

- Brigand - dps, debuffuje wrogów.

4. Archetyp: Mag

Wszyscy magowie noszą cloth armor.

a. Sorcerer

- Warlock - doskonały dps AOE.

- Wizard - doskonały dps single target, konkuruje o palmę pierwszeństwa pod względem dpsu z assassinem.

b. Enchanterzy (typ magów charakteryzujących się przede wszystkim tym, że regenerują grupie power w trakcie walki, przez co są niezbędni przy długich i trudnych walkach)

- Coercer - mag buffujacy klasy melee oraz regenerujący power. Poza buffowaniem posiada również crowd control w postaci mezzów, może również charmiować, czyli robić sobie peta z trash mobów. Duże możliwości solowania, chociaż bardziej wymagający w nauce gry od większości klas.

- Illusionist - mag buffujący klasy casterskie oraz regenerujący power. W odróżnieniu od coercera nie posiada możliwości charmowania, ale za to posiada combat peta, który jest lustrzanym odbiciem postaci, poza tym również może mezzować.

c. Summonerzy (to typowe klasy petowe)

- Conjuror - klasa pet dps, potrafi rozdać grupie shardy, które zużyte regenerują maleńką ilość poweru. Posiada peta tankującego, przez co łatwo się nim gra solo.

- Necromancer - klasa pet dps, podobnie jak conjurer, ale rozdaje serca, a nie shardy, które też regenerują power. Potrafi wskrzesić towarzyszy. Posiada również peta tankującego, przez co łatwo się nim gra solo.

Po co nam obecnie ta wiedza? Właśnie po to, żeby wiedzieć jaką klasą mogę zdradzić na jaką klasę poprzez questy zdrady, ponieważ zdradzać można jedynie w obrębie dawnej "klasy". Poza tym następnym razem jeśli zobaczysz, że gildia rekrutuje enchanterów czy inne enigmatycznie brzmiące nazwy klas, możesz posłużyć się tym schematem, aby skojarzyć o jakie dwie obecne klasy tak naprawdę chodzi. Jakie klasy są najbardziej poszukiwane? Najbardziej typowy dobór klas w grupie do instancji w end game wygląda mniej więcej tak: 1x tank, 1x lub 2x healer, 1x bard, 1x enchanter, 1x lub 2x dps.