Która z gier MMO najlepiej przedstawia klasę łotrzyka

Zakładam temat stricte w celach informacyjnych aby wybadać jakie zdanie mają ludzie na temat łotrzyków w tytułach MMORPG oraz mam nadzieję, że ktoś troszeczkę rozjaśni mi to i owo. Opiszcie tutaj swoje najlepsze typy oraz przykłady, a tymczasem ja postaram się rozpocząć:

WoW(Classic) - nie mogę wypowiadać się o retailu ponieważ w niego nie grałem ale po prostu nie można nie wspomnieć o klasie łotrzyka w tym mmo, świetnie doświadczenie ze stałym stealthem dzięki któremu można eksplorować, robić zasadzki na innych graczy i w zupełnie nowy sposób podejść do wykonywanych questów;

ESO - w tym tytule spędziłem bardzo mało czasu i ostatnio dosyć sporo nad nim myślę, ale zastanawia mnie jak wygląda kwestia skradania się i zabijania z zaskoczenia w tej grze, wiem że każdy może się przyczaić aczkolwiek fajnie by było gdyby ktoś bardziej doświadczony rozwinął temat;

GW2 - podobnie jak wyżej, chociaż tutaj brak jest open world PvP i zabawa w zasadzki raczej nie ma miejsca, również ciekaw jestem jednak opinii veretanów;

RoR - RvR jako Witch Hunter może być ciekawe aczkolwiek niewidzialność dostajemy po aktywacji buffa i to tylko na 30 sekund, bardzo ciekawa klasa chociaż nie zawsze jest czas aby schować się w krzakach :smiley:;

Jak dotychczas najlepiej bawiłem się w WoWie i poszukuję czegoś nowego, gdzie również odnalazł bym się jaki łotrzyk. Skłaniam się ku Elderscrolls jednak system walki jest jakiś taki „dziwny”, chociaż samo DLC z gildią zabójców bardzo kusi. Z drugiej strony jest GW2 w którym mogę bawić się od samego początku w pvp a linia fabularna jest podobno mega wciągająca, bardzo kusząca opcja jednak po przeczytaniu kilkunastu tematów obawiam się iż próg wejścia w tej grze jest zbyt wysoki i chociaż chciał bym w to pograć to na wstępie zostanę zbesztany przez doświadczonych graczy. Classic WoW jest wciąż ciekawą opcją, jednak zwyczajnie mi się przejadł i bardzo mocno odczuwam teraz min/max wszystkich graczy.
Zapraszam do luźnej dyskusji oraz mam nadzieję na jakieś ciekawe propozycje :slight_smile:

Od strony fabularnej to ESO bo masz gildię złodziei oraz zabójców i osobne Questy na ciche zabijanie npc`ów sztyletem w bebechy jak i okradanie domów :wink:

3lajki

Ta opcja najbardziej kusi, plus system dungeonów jest podobno całkiem spoko co również przechyla mnie ku ESO. Jednak jedna sprawa bardzo mnie martwi i jest to wspomnienie z Cyrodiil po tym jak gra wyszła. Chciałem spróbować pvp ponieważ jest to mój główny cel, wybrałem się na atak na zamek, przyczaiłem na drodze do zamku i wypatrzyłem jednego kolesia srającego czarami do moich, więc postanowiłem go spróbować zdjąć. Podszedłem do niego, wlepiłem mu całą wiązankę w plecy on się odwrócił przetoczył, coś strzeliło błysnęło i leżałem drętwy a on nawet nie stracił 5% hp. Jak oglądałem filmiki nadal to po trochu tak wygląda i boję się że zwyczajnie nie będę mógł połączyć lvlowania postaci z wyskokami na pvp :frowning:

Wszystko zależy od twojego podejścia do tej klasy. Co tobie się najbardziej podoba w tej klasie? Stała niewidzialność bez możliwości ogrania? Szybkość ataków? Czy możliwość ogrywania przeciwnika, wręcz bawienia się nim śmiejąc sie mu w twarz?

Jeśli szukasz stałej niewidzialności to wow jest najlepszym wyborem - cała gra to odpal niewidkę, spędź tyle czasu ile chcesz aż znajdziesz cel, złap go w stun locka i zabij zanim z niego wyjdzie.

Jeśli chcesz one-shotować NPC po ataku z niewidki to ESO będzie twoim wyborem. Nie wiem co tu dużo można powiedzieć - ot, skradasz się, gdy ci się uda podkraść to wbijasz miecz w trzewia przeciwnika zabijając go. Zdecydowanie ciekawsze dla mnie były misje złodziejskie - bez zabijania, po prostu unikając pułapek i strażników ^^

Jeśli natomiast chcesz bawić się z przeciwnikiem i kontrolować przebieg całej walki to najlepszy do tego łotrzyk jest w GW2 gdzie nie masz stałej niewidzialności, ale tonę krótszych niewidek, masę teleportów, do tego jest w stanie zasypać przeciwnika gradem krytyków, albo czaić się na granicy pola widzenia z karabinem snajperskim w łapie, a gdy się do niego zbliżysz to wskakuje w niewidkę i się teleportuje gdzieś daleko i dalej do ciebie strzela. I tak w nieskończoność o ile perfekcyjnie zna umiejętności i traity.

Pewnie, w gw2 nie ma open pvp… ale też nie ma walk na klaustrofobicznych arenach. Mapy są dużo większe, przez co masz masę możliwości zakradnięcia się do przeciwnika i złapania go gdy myśli że jest bezpieczny. A World vs World to w zasadzie takie lepsze open pvp - bo z jakimś konkretnym celem przejmowaniem terenów, fortów, wiosek, farm. Mapy są tak olbrzymie że spokojnie możesz zostać łowcą polującym na zwierzynę. Zwłaszcza gdy trafisz na piaskową mapę gdzie masz burze piaskowe które ograniczają widoczność, wymykasz się pod osłoną niewidki, zabijasz, robisz zamieszanie, znikasz i do burzy piaskowej skryć się. Poczekasz na cd i powtórka :smiley:

niezbalansowany calssic tak ale w niezbalansowanym retailu polega to na ataku znienacka, następnie jeżeli przeciwnik okaże się silny zniknięciu/kitowaniu popaleniu wszystkich jego odpałek powrocie z odnowionym hp na bezbronnego przeciwnika jeżeli oczywiście mądrze używało się swoich. Jest bardziej skillowo można odróżnić dobrego rogala od nooba.
Przynajmniej tak było przed patchem 8.3. Rogale zazwyczaj znikali i już się nie pojawiali jak przyszło mi z nimi walczyć, tylko te ogarnięte stanowiły problem. Aktualnie jest tak, że jak masz odpowiednie korupcje to nawet nie musisz wchodzić w niewidkę…

Chętnie poczytam opinie co do rogali/assasinów w grach mmo. Mi na przykład nie podoba się całkowite znikanie i rozpoczynanie walki w dogodnym dla siebie momencie zwłaszcza na arenach, bo daje to olbrzymią przewagę. Widziałbym tu bardziej rozwiązanie jak w predatorze, że obraz się lekko załamuje i można mimo wszystko przeciwnika dostrzec i wykryć plus dodał do tego co najwyżej skilla, który na jakiś czas daje całkowitą niewidzialność. Tak aby nie rezygnować ze stałej niewidzialności ale mimo wszystko dać jakąś szanse przeciwnikowi i pomimo, że nie lubię tej umiejętności to daje sporo uroku do world pvp ;p

Dlatego fajnie to rozwiązało GW2 gdzie rogal ma niewidzialność ale jest ona czasowa (kilka sekund) i nie da rady sobie campić w ukryciu aż przyjdzie jakiś cloth którego będzie można ściągnąć a jak się nie uda to ukryć się znów ;D

99% gier MMORPG przedstawia łotrzyka jako szybkiego zwinnego gościa ze sztyletami, który ma bardzo szybki atak.
W Dungeons and Dragons online Łotrzyk jest supportem, który wspiera drużynę… jak?
Rozbraja pułapki, znajduje tajemne przejścia, wysoko skacze, jest bardzo zwinny. Chodzi o dostanie się do dźwigni niezauważony. Gra bez łotrzyka, to jak gra bez healera.
Oczywiście DDO jest na tyle uniwersalne, że łotrzyka można zbudować na bardzo dużo sposobów.

Ogólnie nie przepadam za klasa Assasina/ rouga / thiefa czy jak jeszcze można ją nazwać.
Jeżeli chodzi o ESO dodatek thief guid pozwala na okradanie domów otwieranie zamków i sprzedaży ukradzionych dóbr ale może to robić każdy nie zależnie czy gra magiem wojownikiem czy czymkolwiek innym. dlatego myślę, że to trochę nie oto chodzi.
Aion: chyba jedyna gra gdzie Assasin mi się podobał gdzie potencjał postaci bardzo mocno zależał od umiejętności gracza.
Kalonline: pozwala na wybór jednego z 2 klas thiefów ale samo expienie wymaga tysiecy godzin a pvp tak naprawdę odbywa sie tylko raz w tygodniu w trakcie walki o zamek. a w pvp największe znaczenie ma lvl

Blade and Soul również ma assassina, gdzie na pvp skubany potrafi być cały czas na niewidzialności i jak się nie wie, jak powinno się z nim walczyć, to przegrana gwarantowana.
Tylko, że pvp w BnS to typowe areny 1vs1 i 3vs3.

tak może to robić każdy lecz dodatek daje Ci zadania na kradzieże konkretnych dóbr z konkretnych miejsc :wink:
Tak samo gildia zabójców wskazuje konkretne cele w świecie gry :wink:
jasne, że nie jest to dużo ale jak ktoś chce się pobawić w RP to chyba najlepiej oddaje to klasy złodzieja / zabójcy w grze.
Zawsze pozostaje dobra sesja rpg i zagranie złodziejem :stuck_out_tongue:

Najlepszy łotrzyk to w Lineage 2

2lajki

Najlepszy rogue/assassin tylko w Knight Online;)

Czytałem o DDO, tylko zastanawia mnie jak to wygląda aktualnie. Trzeba kupować jakieś dodatki, płacić abonament? Można pograć coś przeciwko graczom czy dostępne jest wyłącznie PvE?
@Velarus ESO jest bardzo ciekawie zrobione, aczkolwiek nie przemawia do mnie sam gameplay, jakoś ciężko mi się w niego wkręcić :stuck_out_tongue:
@Specu Backstaby bolały bardzo :smiley:

Spokojnie, w PvP zakradanie się do graczy i gankowanie jest akurat bardzo fajnie, trzeba się tego nauczyć ale daje dużo radochy, po za tym żarcie, miksturki itp… Co do takich potworów w pvp to niestety trzeba uważać :stuck_out_tongue: w grze jest grupa graczy która tworzy postacie strikte pod PvP, są lamusami w PvE zazwyczaj ale w PvP od przeciętnego gracza ciężko jest dla nich zginąć a zabijają na pare hitów. Musiałeś się natknąć na kogoś z PvP buildem. :stuck_out_tongue:

Gra jest w 100% F2P. Tzn. Możesz opłacać VIP’a (90zł na 3 miesiące) i mieć dostęp do wszystkiego. Możesz kupić daną paczkę questów, rasę, klasę na stałe. Ale możesz również wyfarmić wszystko za darmo. Za robienie questow dostaje się FAVOR. Za każde 100 FAVORA dostaje się chyba 25 pkt do sklepu. Idzie spokojnie kupować zawartość za darmola. Oczywiście powiem szczerze, że opcje F2P najbardziej polecam nowym. Kontent DDO jest ogromny - łatwo się pogubić na początku jak się ma dostęp do wszystkiego. Na F2P spokojnie idzie grać i wbijać LVLe w każdym przedziale lvlowym.
Gra ma niby opcje PvP , ale nie daje żadnych profitów i nikt z tego nie korzysta. Zbierasz ekipę i lecisz podziemia pełne pułapek, różnych bestii, zagadek logicznych.

Czyli stary dobry DDO przeniesiony z kartek na ekran komputera :smiley: nie trzeba zwoływać ekipy i pieścić się z kostkami, spoko opcja którą na pewno obczaję.

Widziałem właśnie jak kolesia potrafiło klepać czterech innym łebków a ten po prostu biegał, skakał, turlał się i leczył :stuck_out_tongue: nic gościom nie robił ale jednak za nieśmiertelność trzeba jakoś zapłacić :smiley:

Jakbyś się w DDO wkręcił zapraszam na Ghallandę :stuck_out_tongue_winking_eye:

1lajk