Laptop 5000 zl - potrzebuje porady

Witam w związku z tym, że mój poprzedni laptop jest już dość stary, potrzebuję pomocy w wyborze nowego. Niestety nie znam się na laptopach, dlatego liczę, że wspólnie uda się znaleźć coś fajnego. :)

Uprzedzając komentarze, że komputer stacjonarny lepszy, zdaję sobie z tego sprawę, ale po prostu potrzebuję laptopa.

Mój budżet to maksymalnie 5000 zł. Chcę, żeby mógł obsłużyć gry typu Blade and Soul, Aion, Guild Wars 2 w jak najlepszej jakości rozgrywki.

Bardzo bym się cieszył gdyby był w stanie sprostać wymaganiom nowszych tytułów typu Rise of the Tomb Raider etc. Przypuszczam, że w tej cenie, nie pójdą one na maksymalnych detalach, ale oczekiwałbym po prostu płynnej rozgrywki.

Zastanawiałem się na którymś modelem z serii Legion od Lenovo, albo MSI lub Acera.

Z góry dziękuję za wszystkie komentarze :)

Ja bym proponował coś na bazie Clevo. Osobiście korzystam z takiego laptopa (zapłaciłem za niego ~4000) i nie narzekam. Większość tytułów działa płynnie na wysokich/ultra i raczej nie zanosi się, żeby jakiś nowszy tytuł miał to zmienić w najbliższej przyszłości. Nie wiem jakie obecnie występują konfiguracje laptopów, ale myślę, że przy takim budżecie spokojnie można kupić sobie lapka z GTX 1060. Nie wiem, czy powinienem, ale może na wszelki wypadek podam sklepy, które (według mojej opinii) mają w miarę przystępną ofertę:

https://xtreem.pl/3-laptopy-dla-graczy

https://sklep.hyperbook.pl/

http://www.gameragon.pl/k905,laptopy.html

Może warto także spojrzeć na oferty komputronika (bo od czasu do czasu zdarzają się jakieś promocje).