Mały, podstawowy komputer dla rodziców

Witam,

Moim rodzicom właśnie padł chyba z 7-letni jakiś tam Komputronik czy jakieś inne cholerstwo, które nie wiadomo w ogóle czemu działało więcej niż rok, i chcę im złożyć nowy. Chodzi o mały, cichy i sprawny w codziennych zastosowaniach komputer, czyli do przeglądania internetu, filmów, jakichś tam for, otwierania pdf, dokumentów tekstowych, drukowania i tak dalej.

Nie znam się specjalnie na niskobudżetowych komputerach, szczególnie na małych, więc piszę dla pewności tutaj.

Wymyśliłem takie coś:

http://www.morele.net/inventory/info/WQ5vf4/

Części jak części, chodzi mi głównie o obudowę, żeby nie wziąć jakiegoś szrota. Dałem jakąś za 100, ale do 200 może być, w tym formacie MicroATX.

Druga sprawa to kwestia systemu. Średnio mi się widzi kupowanie systemu, który będzie kosztował połowę tego co cały komputer. Czy Linux bezproblemowo starczy do takich zastosowań jakie wymieniłem i nie będzie żadnych problemów z kompatybilnością? Wolałbym nie zostać informatykiem na etacie za darmo :P

P.S Czy ten kod zamieszczony na obudowie tego Komputronika, "Windows 7 Home Prem Komputronik" zadziała normalnie przy instalacji systemu z pendrive czy nie? Tylko kij teraz wie czy to jest 32 czy 64 bit...