Maruder, od nowa

Witam

Jak w temacie, mam zamiar zagrać sobie jeszcze raz od nowa, zależałoby mi abyście pomogli dobrać dobry build, do WW postaci, chciałbym grać takim na wpół tankiem, po za tym pozostaje jeszcze kwestia, w co ubierać Marudera, jakie gemy mam brać za zadania, no i jaką bronią pod dany build mam walczyć, proszę o szybką pomoc... ^^ Z góry dzięki

Ps Jeśli chodzi o gemy, zależałoby mi, aby były wypisane w odpowiedniej kolejności... ;D

Powiem tak: obecnie gram dość tankowym Marauderem (około 1k hp na ~35 poziomie, zaczynam cruel, jakieś 350 dps z Heavy Strike [tak, ten podstawowy skill Maraudera - mogłem pomylić nazwę]). Drzewko na chwilę obecną wygląda tak:

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgEABS0OPBRxGS4c5yDwJ-0otTpSQKBE51BQVElWBFcNWGNfP2BLYIhhUmoeajtyqXzZhmCMz57NpzCoGKyqud3G2NIh2WHfv-dS7w7vTvIv9kg=

W pierwszej kolejności robisz rush po Resolute Technique - pozbywasz się problemów z 75% accuracy i szukaniem tej statystyki [a krytyki przy 2h mace aż tak potrzebne nie są]. Zaczynasz iść w kierunku Blood Magic, idąc od rozgałęzienia za fire resami. Light resy bierzesz na krótko przed końcem drugiego aktu (albo jeden, albo dwa punkty - zdecyduj sam co ci bardziej odpowiada; ja wrzuciłem jeden punkt, osiągając cap dzięki itemom). Po zdobyciu Blood Magic MUSISZ posiadać co najmniej jeden item z połączeniem dwóch czerwonych (aoe skill i life gain on hit), chociaż miło będzie posiadać to wcześniej (o tym zaraz). Potem leciałem po life nody duelista, docierając do nich zaraz po zabiciu Piety i skończeniu gry na poziomie normalnym. Czemu tak późno? Ponieważ w miedzyczasie wymaksowałem resy na cold i light. Dzięki temu zaczynam cruel, mając jakieś 75/59/75 odporności na żywioły (i niestety -20% na chaos, nie znalazłem dobrych itemów).

Jako nagrodę od bandytów weź tą od Oaka - 40hp to więcej niż da ci jakikolwiek pasyw (8% resów to coś zbędnego, bo cap złapiemy spokojnie z enduring cry, itemów i pasywek; mana nie wchodzi w grę przez Blood Magic; pojedynczy pasyw nie da ci 40hp). Zwłaszcza że skaluje się z naszymi % bonusami.

Klejnoty... Heavy Strike - przez zadawane obrażenia od samego początku gry (bardzo fajny skill do bicia 1v1). Skill AoE - Ground Slam [zakładając że korzystasz z 2h mace] - albo spamujesz, albo odbiegasz krok w tył i slam, w tył i slam (tak żeby łapać grupkę wrogów). Posiadałem też Sweepa i korzystałem z niego przez jakiś czas, ale nie podobała mi się perspektywa wbiegania między wrogów by go użyć, a dmg nie odbiegało od tego co zadawałem z Ground Slama. Oczywiście Leap Slam dla łatwiejszej podróży, Enduring Cry pod endurance charge (bez pasywek możesz wyciągnąć 15% redukcji phys i elem; z biegiem czasu pewnie dodam w to kilka punktów), Totem [ten tauntujący - ładnie ściąga stworki do siebie przez chwilę], Warlord's Mark (raczej nie używam, ale nie miałem co innego wziąć, a jakiś curse czasem się przyda). Jako gemy pasywne - najważniejsze jest jak najszybsze wzięcie Life Gain On Hit i podłączenie go do Ground Slama, co da nam niesamowity regen po uderzeniu w grupkę potworków - stajemy się bardzo ciężką osobą do zabicia. Innym kluczowym gemem jest Added Fire Damage podłączone z Heavy Strike, co znacząco zwiększy nam DPS [obecnie posiadam połączenie HS-Added Fire Damage-Life Gain On Hit, kiedy tylko zdobędę inny kawałek eq z 3 slotami z linkiem wrzucę Added Fire Damage do Ground Slama].

Przed zdobyciem Blood Magic korzystasz z 3 potków na HP i dwóch na manę - masz i survi, i regen many pod używanie skilli [co jest bardzo potrzebne, brakuje nam regena]. Po zdobyciu BM - póki co posiadam 5 HP potków i nie mam na co narzekać, problem pewnie zacznie się później... ale nie uprzedzajmy wydarzeń :) styl gry jest prosty - przy dość dużej fali stworów kite'uję je i zbijam Ground Slamem, w przypadku 2-3 potworków uderzam szybko Heavy Strike - jeden-dwa hity i wroga nie ma. Na bossa używam tylko i wyłącznie Heavy Strike, może tylko poza momentami kiedy przyzwie zbyt wielu wrogów - wtedy wracam do GS. Jeśli bardzo irytuje nas jakiś caster albo ranged [Tentacle albo Necro, dla przykładu], doskakujemy Leap Slamem i uderzamy Heavy Strike. Reszta skilli - tylko wtedy kiedy trzeba. Póki co jedynie przy Vaalu i Piety nie byłem w stanie stanąć przed przeciwnikiem i pokonać go za pomocą potków i ciągłego spamu HS, a musiałem odbiegać i grać z głową...

Jeśli bardzo chcesz, mogę podać Ci statystyki i screenshoty z itemami które posiadam obecnie zaczynając Cruel (około 35 poziom, jak już mówiłem) :) mój plan obejmuje póki co life nody duelista, do których dotarłem, a później... albo wędrówkę pod HP nody templara na górze, albo endurance charge, albo trochę obrażeń z nodów dookoła [jeszcze nie wiem których konkretnie].

Mam nadzieję że choć trochę pomogłem.

Co do Twojego buildu Nazarh, nie rozumiem po co te pasywy dodałeś do resist na początku Lighting i Cold, dla mnie strata pkt. Ominąłeś 24% max life, to tez mega błąd a masz to przecież po drodze. Po co tak przedłużyłeś sobie droge do life, jak mogłeś iść górą i zaoszczędzić kilku punktów passive? Kolejna strata. Polecałbym Ci iść w górę po life, regen life i ele dmg a później zejść niżej, ten build co podałeś wyżej to jakaś porażka, do tego wszystkiego nie dałeś +5 do max resów, wybacz ale ten build jest naprawdę beznadziejny i nikomu nie polecam brać przykładu z tego co kolega podał wyżej. Jeżeli chcesz żebym naprawił CI ten build to napisz po prostu na PW, coś z tym zrobimy.

Zresztą, łap, zajęło mi to kilka minut a wygląda znacznie lepiej.

http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgEAAecCcQSzBS0OrRQgFE0Y2xkuGjgaVR0UIWAn7SmlMok26DbpOlJAoEOcUEdQUFRJVcZXDVfiWGNZ818_YEthIWSjZp5qHnKpdO108Xbnd-V673zZhO-Mz49GkFWeuZ7NogCnMKeEqBipaKyqud3AGsbYz2XQ0NIh2WHfv-Nq51LsOO8O8i_z3fZI97760g==

Build sam w sobie nie jest zły. Tylko te 4 punkty w resisty niepotrzebne:/ Refund i za nie dokończ te nody z HP i regenem po prawej. Ponad to, weź Armour Master (jeśli biegasz z tarczą), Unwaverting stance, berserking, Blood drinker i te wszystkie nody z HP, które pominąłeś. Potem wiadomo, w górę po HP do Templara.

jeżeli używa Heavy Strike to nie biega z tarczą, plus build jest sknocony bo większość skilli można byłoby szybsza drogą zdobyć i nie marnować przy tym cennych SP które mogłyby bardzo zaowocować w przyszłości.

Akurat te resisty gdy biegasz z dwuręczną bronią są obowiązkowe. No chyba, że wolisz padać już na cruelu od każdego maga. Jasne, da się je nadrobić ekwipunkiem, ale najpierw trzeba go mieć. A akurat postacie walczące w zwarciu potrzebują lepszego niż te dystansowe. http://www.pathofexile.com/forum/view-thread/73072/page/1 tu jest build na maraudera, którego używa sporo osób. Ma wymaksowane te wszystkie resisty, bo dopóki nie masz naprawdę porządnego ekwipunku to się przydają. 6. Get Elemental Adaptaion only in MERCILESS DIFFICULTY and only if you have MAXED RESISTS. Na początku więc nie warto tego brać, nie wiem jak wy, ale ja po wejściu na merciless nie miałem od razu maksymalnych resów, a tylko wtedy się ten pasyw przydaje.

resisty na merci nie są obowiązkowe, dopiero gdy zaczynasz robić mapki max to podstawa

Co do Twojego buildu Nazarh, nie rozumiem po co te pasywy dodałeś do resist na początku Lighting i Cold, dla mnie strata pkt. Ominąłeś 24% max life, to tez mega błąd a masz to przecież po drodze. Po co tak przedłużyłeś sobie droge do life, jak mogłeś iść górą i zaoszczędzić kilku punktów passive? Kolejna strata. Polecałbym Ci iść w górę po life, regen life i ele dmg a później zejść niżej, ten build co podałeś wyżej to jakaś porażka, do tego wszystkiego nie dałeś +5 do max resów, wybacz ale ten build jest naprawdę beznadziejny i nikomu nie polecam brać przykładu z tego co kolega podał wyżej. Jeżeli chcesz żebym naprawił CI ten build to napisz po prostu na PW, coś z tym zrobimy.Zresztą, łap, zajęło mi to kilka minut a wygląda znacznie lepiej.http://www.pathofexi...i_z3fZI97760g==

Wybrałem inny build, bo interesuje mnie Smashing Blows (bez Bloodless) - patrz: ścieżka do Blood Magic, drzewko mace. Dlatego idę do niego dolną ścieżką, która jest niby nieco dłuższa, ale pozwala mi zebrać pasywki od dmg bez niepotrzebnego node'a. Poza tym w node'ach duelista wezmę jeszcze 2 brakujące regeny do hp, dające w sumie 0.8% per second - mam nadzieję że to się zwróci.

Po drugie, increase elem dmg mnie nie interesuje - jeśli będę potrzebował takich obrażeń, to od biedy mam Add Fire Damage gemy (jak nie wystarczą, to będę się martwić pźóniej). Faktycznie myślę nad Iron Reflexes, ale to jest w dalszej części potrzeb - po to mam endurance cry.

3, W swoim, poprawionym względem mnie buildzie idziesz po hp kosztem wielu node'ów pod int. PO CO? Int NIC nam nie daje. Kompletnie nic. Więc po co je brać? By zużyć 7 node'ów pod 40% hp więcej (o ile aż tyle)? Strata punktów. W hp node od templara - zaraz przy starcie jego drzewka, razem z nodem pod 2h bronie - pójdę od strony +max res (które ulepszę gdy będę na merc - po co mi teraz 80%, skoro mogę to wykorzystać choćby w dmg?). Stracę 5 pasywek na 50 str i będę miał dostęp do tych najważniejszych nodeów od tempka. Potem może wezmę jego increased AoE pod ground slama - nie wiem, zobaczymy (10 int przeboleję).

Nie mówię że Twój build jest zły - po prostu moja ścieżka nie idzie w takim kierunku. Szkoda mi tracenia jakichś 10 punktów pasywnych tylko dla 40% hp (o wiele za dużo, bo int NIC nam nie da), a elemental dmg nie da mi tyle co phys dmg (który jednocześnie zwiększy fire dmg z pasywki).

BTW. Piszę będąc mocno wypity, więc dajcie mi czas zweryfikować to do 48h (na wypadek gdybym jutro zapomniał).

EDIT: @up: resy na cruel łatwo wymaksować, racja. Ale mam nadzieję że dzięki dodatkowym 4 pktom w +30 light i +30 cold będę mógł znaleźć w łatwiejszy sposób coś, co da mi przydatniejsze bonusy. Chcę mieć max nie po to, by przeżyć przeciwko magom, ale by nie musieć przejmować się nimi - jestem jeszcze raczej nowym graczem, mój komp powoduje czasem skoki fpsów do 3 sekund oczekiwania na następną klatkę (jeszcze nei wiem od czego to zależy), a jeśli nie dam mu dość survi to jestem trupem. Poza tym ten mój build jest bezpieczny i nie traci punktów, więc...

EDIT2: Jestem za pasywem Blood Drinker, kiedy moje dmg przekroczy dość dużo by 2% znaczyło choć trochę więcej niż 1, a nad Lava Lash myślę - 30% brzmi ciekawie, ale nie jestem elemental marą, więc to może dać mniej niż node w phys dmg... sam nie wiem jeszcze.

Krótko mówiąc - może i Twoim zdaniem beznadziejny, ale ten build DZIAŁA. Max resy na wejście na cruel mam prawie całkowicie, 5% max resów mi nie jest potrzebne póki nie wiem że zrobię łatwo capa na merc, a ścieżkę opisałem - czemu ta a nie inna. Mimo wszystko dzięki, taka różnica w zdaniach pokazuje że naprawdę można widzieć tą samą postać w podobnym charakterze na różne sposoby i każda z nich ma sens :)

co to Twoich klatek, nie tylko Ty tak masz, optymalizacja w tej grze leży po całej linij

Witam

Jak w temacie, mam zamiar zagrać sobie jeszcze raz od nowa, zależałoby mi abyście pomogli dobrać dobry build, do WW postaci, chciałbym grać takim na wpół tankiem, po za tym pozostaje jeszcze kwestia, w co ubierać Marudera, jakie gemy mam brać za zadania, no i jaką bronią pod dany build mam walczyć, proszę o szybką pomoc... ^^ Z góry dzięki

Ps Jeśli chodzi o gemy, zależałoby mi, aby były wypisane w odpowiedniej kolejności... ;D