Matura - angielski

Witam

Jestem tegorocznym maturzystą i nie ukrywam, że z miłą chęcią wybrał bym się na wyższą uczelnie dalej kształcić się w moim obecnym zawodzie. Problemem może okazać się matura z angielskiego nie tyle pisemnego co ustnego, bo ta pierwsza to jest banalna.Teoretycznie każdy dzisiaj w jakimś stopniu ten język zna poprzez gry,filmy,muzyke itp itd. Nie powiem, że jestem kompletnie zielony, jeżeli chodzi o ten język, ale mam problem z układaniem zdań, często brakuje mi po prostu słów. Dość często jest tak, że człowiek zamiast przykładać się od początku i mieć potem spokój budzi się na samym końcu z przysłowiową ręką w nocniku. Nie wiem kompletnie od czego mam zacząć za co się wziąć ( do roboty ofc ) Macie jakieś sugestie ? Osobiście myślałem nad fiszkami macie jakieś doświadczenie z tym związane ?

Ja sobie czesto mowie w myslach po angielsku :D moze glupie, ale dziala. Jak brakuje ci slow, to staraj sie mowic opisowo.

Wiesz robię sobie te zadania na maturę ustną np. z chmurkami,opis obrazka no zacinam się. Wiem co masz na myśli, ale przy tym stresie jaki mnie najdzie przy egzaminatorach raczej nie będę potrafił opisowo coś opisać czy coś.

Ja np. czytam książki po angielsku co moim zdaniem jest najlepszym (obok filmów z napisami) sposobem na naukę języka. Czytając uczysz się zarówno słówek, jak i budowy zdania. Dobre jest też to że jeśli nie znasz znaczenia słówka nie musisz od razu używać słownika tylko spróbować wywnioskować znaczenie na podstawie poprzednich zdań i kontekstu. Co do tego opisowego mówienia to potrafi być takim wrzodem na tyłku. Nie raz zdarza się że chcesz wytłumaczyć komuś coś najprościej jak się da, a niestety wyleci ci słówko i musisz lecieć z wyjaśnieniami dookoła ;x

Wiesz robię sobie te zadania na maturę ustną np. z chmurkami,opis obrazka no zacinam się. Wiem co masz na myśli, ale przy tym stresie jaki mnie najdzie przy egzaminatorach raczej nie będę potrafił opisowo coś opisać czy coś.