Megaporadnik do Battlefield Heroes

Spis treści
Część 3- specjalizacja
3.1- komandos
3.2- żołnierz
3.3- gunner
Część 4- mapy
4.1- Buccaner Bay
4.2- Seaside Skirmitch
4.3- Coastal Clash
4.4- Victory Village
4.5- Riverside Rush
4.6- Sunset Showdown
Część 3- specjalizacja

Umiejętności w tej grze są najważniejsze- równie ważny jest także odpowiedni wybór broni i umiejętności. Pomogę wszystkim zaczynającym grę i nie tylko odnaleźć odpowiedni dla nich styl gry i buildy postaci oraz nauczę, jak grać aby wygrywać.
3.1- komandos

Przede wszystkim, wybierz specjalizację- chcesz być snajperem, czy nożownikiem. Bycie obiema z tych postaci daje gorsze wyniki niż pójście w określonym kierunku. W zależności od wybranej drogi musisz wybierać umiejętności dobre dla nożownika lub snajpera. Jako nożownik warto zrezygnować ze snajperki, a za to kupić pistolet na daleki lub średni dystans, jako snajper- zachować nóż i kupić szybkostrzelną snajperkę.
Snajperem można grać raczej tylko mając dobre łącze internetowe, należy wziąć to pod uwagę- kiedy masz lagi, luneta uwielbia nagle znikać, znowu się pojawiać i tak w kółko. Poza tym powinieneś dobrze celować- a jeśli celujesz słabo, to jeszcze mimo wszystko nic nie jest stracone, ale w takim przypadku musisz kupić szybkostrzelną snajperkę w wersji super/uber (minimalny odrzut, skuteczna na każdy dystans). Umiejętnościami podstawowymi powinny być: Piercing Shot, stealth, Mark Target, Troop Trap (w tej kolejności).
Druga droga- nożownik- jest nieco trudniejsza. Nie wymaga w prawdzie superszybkiego łącza, ale wysoki wynik z podstawowym nożem osiągnąć jest trudno, dlatego należy kupić nóż w wersji super/uber i pistolet również w tej wersji. Kosztuje to sporo (900 VP na dzień, czyli mniej więcej- uwaga- 120 rund dzennie), ale się opłaca, bo wyniki natychmiast szybują w górę. Druga kwestia to umiejętności- te powinny wyglądać następująco: Stealth, Elixir, Poisonous Knife, Troop Trap (w tej kolejności).
Posiadając Troop Trap snajper może zrobić taki trick: podłożyć ładunek wybuchowy na okolicznym budynku/ziemi/drzewie/fladze, po czym- jednocześnie skacząc- trafić go ze snajperki lub pistoletem. Efekt powinien wyglądać tak, że poszybujesz kilka metrów w górę i kilkanaście w tył. Pozwala to wystrzelić się na miejsca, gdzie pozornie ma dostęp jedynie samolot.
3.2- żołnierz

W przypadku żołnierza specjalizacji nie ma- może on wybrać jedynie jedną słuszną drogę.
Najważniejszymi umiejętnościami żołnierza są Combat Medicine, Burning Bullets i Blasting Strike. Są to umiejętności raczej wspomagające, ale dzięki nim możemy zdobyć sporo punktów- za każdy uleczony punkt zdrowia towarzysza zyskujemy tyle punktów, ile HP uleczyliśmy, a Burning Bullets jest idealną bronią na snajperów, lotników i ludzi siedzących w jeepie (wystarczy trafić w jeep, aby wszyscy w nim siedzący zostali podpaleni, to samo z samolotem).
Będąc żołnierzem należy szczególnie unikać wszelkich otwartych przestrzeni- przechodź przez nie tylko, jeśli masz pewność, że nie zostaniesz zaatakowany.
Jaka broń dla żołnierza? Najlepszy wybór to karabin maszynowy na daleki dystans w wersji super/uber- średnio co piąty strzał z tej broni zadaje dodatkowe obrażenia, przez co przeciwnik nie ma z tobą szans na średni i daleki dystans (na bliski jest nieco gorzej, ale i tak lepiej niż z podstawowym karabinem).
Tą klasą postaci nie warto cały czas atakować- na większych mapach, takich jak Buccaner Bay, warto zaczaić się w dobrze osłoniętym miejscu i z niego atakować odsłoniętych przeciwników.
3.3- gunner

Gunner, jak to gunner- wyboru zbyt dużego nie ma, bo kampiący gunner to martwy gunner. W przypadku tej klasy jest tylko jeden słuszny wybór- jako przedstawiciel tej klasy MUSISZ atakować- nie zatrzymuj się, cały czas wpychaj się w sam środek walki, choćbyś miał walczyć z całym teamem przeciwnika.
Umiejętności, w które powinien inwestować gunner, to: Frenzy Fire (koniecznie rozwinąć do najwyższego poziomu kiedy się tylko da!), Combat Shield (przydatne do neutralizowania umiejętności zadających obrażenia przez określony czas), Leg It oraz I Eats Grenades (te dwie ostatnie tylko na poziom 1.).
Broń? Połączenie Frenzy Fire+szybkostrzelny karabin to najlepszy wybór dla wszystkich. Frenzy Fire regeneruje ci życie oraz zwiększa celność, co jest niezwykle przydatne w walce.
Część 4- mapy

Wiemy już, jak grać każdą klasą. Tylko co nam po tej wiedzy, jeśli nie znamy map? Ich znajomość to absolutna podstawa w każdym MMOFPS-ie- szczególnie, że tu map jest mało, ale są dopracowane w każdym szczególe.
4.1- Buccaner Bay

Buccaner Bay- mapa lubiana chyba przez wszystkich i idealna dla każdej klasy postaci. Komandos znajdzie tu dla siebie mnóstwo otwartych przestrzeni, a za to gunner i żołnierz- dwa punkty zapalne, miasto i wrak statku. Zabawa jest jeszcze lepsza dzięki czołgom i samolotom, które występują na tej mapie w sporych ilościach.
Najważniejsza baza: miasto i wrak statku
Pojazdy: czołgi, samoloty i jeepy
Struktura: mapa całkowicie otwarta
Ilość baz: 4
Ciekawostki oraz porady ułatwiające grę na tej mapie:
-istnieją dwa sposoby dostania się do miasta czołgiem oraz dwa inne jeepem. Pierwszy sposób jest identyczny dla obu pojazdów, ale w przypadku czołga grozi on dachowaniem w przypadku złego wykonania manewru. Polega on na wjechaniu do miasta schodami po lewej stronie (z perspektywy wraku statku). Sposób bezpieczniejszy dla czołgu jest trochę trudniejszy do przekazania na papierze. Jadąc od strony alianckiej bazy, skręć w prawo tuż obok miasta. Zobaczysz tam wejście, pozornie do przejścia tylko przez piechotę. Wjedź tam czołgiem. Już jesteś w samym środku miasta. O ile poprzednie dwa sposoby można było przekazać na papierze, to trzeciego sposobu, wjazdu do miasta samochodem, nie da się tak przekazać. Można tylko napisać, że za miastem pomiędzy dwoma z budynków jest taka przerwa, że może przez nią przejechać samochód.
-świetne miejsce na bombardowanie miasta czołgiem to koniec pasa startowego w rezerwowej bazie Niemców. Wystarczy ustawić odpowiednio wieżyczkę, aby punkty cały czas leciały.
4.2- Seaside Skirmitch

Seaside Skirmitch to ulubiona mapa gunnerów. Oferuje dużo otwartej przestrzeni, ale walka toczy się głównie w mieście, gdzie komandosi i żołnierze raczej zbytnio się nie liczą... w przeciwieństwie do gunnerów.
Najważniejsza baza: latarnia morska
Pojazdy: czołgi, samoloty i jeepy
Struktura: mapa całkowicie otwarta, ale 90% walk toczy się na zamkniętej przestrzeni
Ilość baz: 4
Ciekawostki oraz porady ułatwiające grę na tej mapie:
-brak
4.3- Coastal Clash

Seaside Skirmitch to ulubiona mapa gunnerów. Oferuje dużo otwartej przestrzeni, ale walka toczy się głównie w mieście, gdzie komandosi i żołnierze raczej zbytnio się nie liczą... w przeciwieństwie do gunnerów.
Najważniejsza baza: wzgórze
Pojazdy: jeepy
Struktura: mała, ale otwarta mapa
Ilość baz: 4
Ciekawostki oraz porady ułatwiające grę na tej mapie:
-można się łatwo dostać na górkę nad wzgórzem oraz na dużą górę, z której widać całą mapę. Jak to zrobić? Należy jechać dżipem w kierunku rezerwowej, alianckiej bazy. Zobaczysz tam zablokowaną drogę. Jedź nią- nie zwracaj uwagi na komunikat o wyjściu z mapy. Jedź drogą do momentu, gdy zobaczysz klif. Wtedy gwałtownie skręć w prawo i uciekaj z samochodu jak najbliżej dachu (ale tak, aby zostać na górce). Jeśli się uda, to nie zginiesz i znajdziesz się w znakomitym miejscu do atakowania przeciwników znajdujących się niżej. Drzewo znajdujące się w tym miejscu jest świetną osłoną.
4.4- Victory Village

Victory Village- mapa dobra dla gunnerów oraz żołnierzy z umiejętnością Blasting Strike. Jest stosunkowo mała, każda strona ma tylko jednego jeepa.
Najważniejsza baza: roadblock
Pojazdy: jeep
Struktura: zamknięta
Ilość baz: 4
Ciekawostki oraz porady ułatwiające grę na tej mapie:
-staraj się jak najszybciej przejąć bazę roadblock wraz z całą ekipą- jeszcze mi się nigdy nie zdarzyło, aby drużyna utrzymująca tą bazę przegrała. Zazwyczaj po przejęciu tej bazy masz otwartą drogę do głównej bazy przeciwnika i z łatwością ją zdobędziesz, a więc warto. Nie przejmuj się nawet swoją główną bazą- ona powinna być przejęta jako druga.
-unikaj bazy church square, ewentualnie wyślij do niej jednego- dwóch towarzyszy. Jest to najmniej istotna baza, którą bardzo łatwo przejąć i mało kto się nią interesuje.
4.5- Riverside Rush

Riverside Rush- mapa dobra praktycznie dla każdego poza żołnierzami, a to z dwóch powodów. Pierwszy to to, że najważniejsze miejsca na mapie są odsłonięte, a więc snajper ma cię jak na dłoni, a po drugie- jeśli uda ci się przejść przez otwarte przestrzenie, to za to zabiją cię gunnerzy czekający na ciebie w bazach.
Najważniejsza baza: square oraz bouverland
Pojazdy: brak
Struktura: częściowo otwarta
Ilość baz: 4
Ciekawostki oraz porady ułatwiające grę na tej mapie:
-ta mapa to raj dla lubiących się wystrzeliwać na dachy budynków- i ty możesz z tego skorzystać będąc przedstawicielem dowolnej klasy postaci (od biedy na dach budynku przy bazie bouverland da się dostać za pomocą TNT).
4.6- Sunset Showdown

Prawdopodobnie największa mapa- raj dla snajperów. Wszystkie walki na tej mapie toczą się o bazę na środku planszy- ci, którzy mają ją dłużej zazwyczaj wygrywają dzięki większej ilości flag.
Najważniejsza baza: kościół
Pojazdy: jeepy, samoloty i czołgi w dużych ilościach
Struktura: całkowicie otwarta
Ilość baz: 3
Ciekawostki oraz porady ułatwiające grę na tej mapie:
-brak