2.2.2- 2 kategoria
Czytaj: Diablo i Seraphim. Statki te są już niezłe, można nimi lecieć już nawet na wypady na terytorium żółtych i czerwonych w celu zrobienia tam porządku.

Prędkość: 260 (słaba)
Amunicja: 4000 (dużo)
Lasery: 5 (sporo)
Generatory: 5 (sporo)
Punkty ataku: 3900 (nieźle, na uni 5 z potworkami by sobie poradził, a może nawet na uni 16 z odrobiną wysiłku)
Dodatki: 2 (robot naprawczy i kamuflaż albo system przeładowania rakiet)
Przestrzeń ładunkowa: 800 (nieźle)
Cena: 14000 th (ZA TH, ale można go kupić także na licytacjach)
Werdykt: Statek w porządku, kupowanie go za th to rzucanie sobie (złotych) kłód pod nogi, ale już na licytacji... Po uniwersach lata ich całkiem sporo.

Prędkość: 260 (słaba)
Amunicja: 4000 (dużo)
Lasery: 5 (sporo)
Generatory: 5 (sporo)
Punkty ataku: 4000 (dobrze, bez problemu radzi sobie na uni 5 i u żółtych oraz czerwonych na "odwiedzinach"
Dodatki: 2 (robot naprawczy i kamuflaż albo system przeładowania rakiet)
Przestrzeń ładunkowa: 1000 (dużo)
Cena: 65000 kr
Werdykt: Idealny statek przejściowy- jak jeszcze nie możemy sobie kupić archa, a za to drad jest dla nas za słaby. Raczej nie posiedzi się w nim zbyt długo, a na potwierdzenie tego dodam, że w grze widuje się ich bardzo mało.
2.2.3- 3 kategoria
Inaczej mówiąc- archangel oraz starlord. Widuje się ich najwięcej- wszyscy gracze chcą mieć statki z tej kategorii, mimo, że są dość drogie. Naprawdę warto je kupować i posiedzieć za kokpitem tych statków na dłużej.

Prędkość: 280 (spora)
Amunicja: 5750 (bardzo dużo)
Lasery: 7 (dużo)
Generatory: 7 (dużo)
Punkty ataku: 6000 (te statki z taką ilością PA radzą sobie w każdym miejscu)
Dodatki: 2 (robot naprawczy i kamuflaż albo system przeładowania rakiet)
Przestrzeń ładunkowa: 1500 (bardzo dużo)
Cena: 19000 th (ZA TH, możliwość kupienia na aukcji)
Werdykt: Najlepszy statek (po hornecie) w całej grze. Brać nawet, gdyby trzeba było za niego zapłacić 1000000 kr!!!

Prędkość: 240 (tragiczna)
Amunicja: 4500 (dużo)
Lasery: 6 (dużo)
Generatory: 6 (dużo)
Punkty ataku: 5500 (te statki z taką ilością PA radzą sobie w każdym miejscu)
Dodatki: 2 (robot naprawczy i kamuflaż albo system przeładowania rakiet)
Przestrzeń ładunkowa: 1200 (bardzo dużo)
Cena: 120000 kr
Werdykt: Statek skazany na porażkę. Na licytacjach często archy chodzą po mniejszych cenach, a stary są na dodatek gorsze od nich.
2.2.4- 4 kategoria
Czyli najlepsze statki- hornet oraz molot. Warto inwestować szczególnie w tego pierwszego.

Prędkość: 260 (słaba)
Amunicja: 6750 (doskonale)
Lasery: 8 (doskonale)
Generatory: 9 (doskonale)
Punkty ataku: 6200 (wspaniale)
Dodatki: 2 (robot naprawczy i kamuflaż albo system przeładowania rakiet)
Przestrzeń ładunkowa: 2500 (i ktoś się jeszcze pyta... złoto! albo nawet diament!)
Cena: 29000 th (TYLKO ZA TH)
Werdykt: Marzenie każdego z graczy. Gracz posiadający ten statek ma tak naprawdę władzę. Jedyna wada, która powoduje, że tak mało jest w grze hornetów, to z pewnością ich cena.

Prędkość: 220 (tragiczna)
Amunicja: 5500 (bardzo dużo)
Lasery: 7 (doskonale)
Generatory: 8 (doskonale)
Punkty ataku: 6000 (doskonale)
Dodatki: 2 (robot naprawczy i kamuflaż albo system przeładowania rakiet)
Przestrzeń ładunkowa: 2000 (doskonale)
Cena: 190000 kr
Werdykt: Niemal niespotykany statek. Moim zdaniem niesłusznie. Jest lepszy od archa. Jedyne, co w nim złe, to jego powolność. Ale w końcu jest to latająca forteca, a nie statek do szybkiego odwrotu...