MMMORPG - gdzie słaby ma szansę

Witajcie! Szukam gry MMO RPG w której słabi gracze - mam na myśli lvl - mają szansę wygrać z silniejszym przeciwnikiem. Wiem, że system levelowania i punktów obrażeń jak i sam gatunek RPG trochę to wyklucza, ale może jest jakaś gra, gdzie faktycznie armor i broń daje przewagę, ale co zreczniejsi gracze będą potrafić stanowić dla “silniejszego” problem. Uniki, bloki, może jakieś pułapki.
Szukam również gry, gdzie poza oczywistym wbijaniem poziomow i zdobywaniem lepszego oręża jest rozbudowany crafting. Kowalstwo, alchemia, cokolwiek. Tak, bym mógł w takiej grze zostać świetnym rzemieślnikiem broni, a niekoniecznie być od razu topowym wojownikiem w rajdach. Ktoś, coś? :slight_smile:

Aion, bdo

Te gry odnośnie craftingu czy specyficznego modelu rozgrywki gdzie faktycznie robiąc fikołki i stosując dobra taktykę nie padnę na hita w walce z postacią wyzsza o 15lvl?

Koleś w tetach może nie mieć rąk a i tak zawsze wygra z gościem w pri/duo

Tetach?
Nie chce żeby źle mnie zrozumiano. Nie liczę na to, że 1lvl wygra z 60 nie zważając na armory i skille, ale chciałbym po prostu grę z systemem gdzie nie padnę po jednym ciosie od przeciwnika który jest wyżej ode mnie o kilka/kilkanascie poziomów. System, gdzie stosując odpowiednia taktykę i posiadając zręczność JEST SZANSA na wygranie.

Enchanty +19 niszczą na parę strzałów 16-17. Bdo jest w 100% oparte na itemach. Jedynie gdy przeciwnik ma taki sam gear, wygra wtedy lepszy.

fakt, jesli chodzi o bdo, to musialbys wydac z 400zl minimum na pety, wage (i tak bys zostawial na ziemi z 30% dropu) grac po 10 godzin dziennie, robic lifeskille przez reszte dnia afki po 4 miesiacach jesli masz farta, to zrobilbys softcap i mogl sie bawic w pvp na obecna chwile. Chociaz i tak juz masa obecnych graczy mialaby cie na 2 skille, a za kolejne miesiace lepiej nie bedzie + jak nie masz farta du upowania, to wiesz i z 2 lata mozesz tak grac :wink: wiec bdo to rpzeciwienstwo jesli chodzi o szanse wygrania pvp, bo jest sie bardziej skillowym. Zabawne., bo w sumie ta gra jest bardzo skillowa, ale gear odgrywa tak ogromna role, ze nic nie poradzisz… sam staram sie skonczyc z bdo, bo granie w ta gre nie ma sensu jesli zaczelo sie pozniej, ale po prostu nie ma nic lepszego na obecna chwile

1lajk

GW2 - WvW Roam ;D

Nie wiem o czym piszesz, ja w ponad miesiac wbilem Witch na 59 i Valkyrie na 60 czy 61 :smiley:
Co do tematu, to polecam sprawdzic Blade&Soul, nie ghralem osobiscie, ale slyszalem ze w pvp liczy sie skill.

Z tego co wyczytałem, tytuł który poniekąd promuje i do którego prowadzę gildyjną rekrutacje mógłby Cię zaciekawić. ArcheAge, bo o nim mowa, oferuje jeden z najbardziej rozbudowanych systemów craftingowych, dzięki czemu możesz stać się kim chcesz, zbalansowane areny na których jesteś w stanie stawiać czoła przeciwnikom z Topki i wygrywać, a nowo wprowadzony system podnoszący statystyki postaciom lvl’ującym w starciu z high end game’owymi graczami, pozwalają graczom o sporych umiejętnościach zabić max lvl’e, gdy oni sami dysponują o 15-20 mniejszym poziomem doświadczenia. Ponadto w End Game zgrana grupa przeciwników jest w stanie sprostać oponentom z większym Gear Scorem poprzez odpowiedni targeting, combo, zgranie drużynowe, taktyki oraz ogólne ogarnięcie klas.

Poniżej podlinkuje artykuł o którym już wspomniałem, jeżeli ktokolwiek z czytających czuje się zainteresowany to zapraszam na priv :wink:

Gdy zachodzi słońce, a Grimghast zsyła swe plugawe sługi, to my chwytamy za broń!

Ekipa na lata

Czekamy na każdego z Was! :wink:

1lajk

Myślę że powinien cię zainteresować Guild Wars 2.

Crafting jest ważny i co najważniejsze dochodowy, są proste rzeczy do crafcenia jak i te trudniejsze które wymagają wcześniejszego pobiegania po mapach pozbierania kilku rzeczy (oprócz surowców) itd. A jako szczyt craftingu masz legendarki które się trochę buduje, wymagają masy surowców, golda i czasu (bo trzeba porobić masę osiągnięć, pozdobywać specjalne przedmioty).

Gra posiada jeden z najlepszych systemów walki łączący klasykę (buildy, mechaniki klasowe, buffy, debuffy…) z nowoczesnością (uniki, większość ataków jest celowana na obszar, nie na gracza, każdy jest samowystarczalny itd). Myślę że może to być system dla ciebie - walka jest skillowa, wymaga przemyślanego buildu, ale i znajomości przeciwnika, bo w krótkim czasie możesz zrobić max dwa uniki, więc wszystkiego nie unikniesz. Część trzeba przyjąć na klatę i teraz musisz jeszcze wiedziec co ci najbardziej może zaszkodzić w jakiej sytuacji. Czasami warto spróbować przewidzieć feara by go uniknąć, a czasami warto go przyjąć, przeczekać, wyleczyć się, za to sekundę później uniknąć petardy z ultimate’a :slight_smile:.

PVP w tej grze jest podzielone na dwa typy : sPvP i WvW. Pierwsze jest niczym innym jak typowymi arenkami/battlegroundami z wowa gdzie się kolejkujesz, dwa równe teamy i walka o przejmowanie punktów, czy niszczenie zamków. Drugi tryb to wojny serwerowe gdzie nie ma żadnych zasad. Ot, który serwer po zakończeniu czasu uzbiera najwięcej punktów (generowane co minutę przez zajęte strefy) ten wygrywa. I tutaj może być sytuacja w której w 10 bronicie zamku przed dwoma-trzema gigantycznymi zergami przeciwnika… i wygrywacie xD. Albo gdy robisz za “widmo” - działasz za liniami wroga, zajmujesz terytoria tak by odcinać te na których toczy się walka, wtedy surowce nie mają którędy przychodzić, dzięki czemu twoi sojusznicy mogą spokojnie prowadzić wojnę wyniszczającą. Nie ma to jak się tak skradać, natknąć się na zerg 40-50 osób od przeciwnika, odwrócic się i rzucić do ucieczki… patrzysz sie za siebie po jakimś czasie a cały ten zerg cię ściga xDDD

W sPvP nie ma różnicy gearu, statystyk, levela, talentów - wszystko masz odblokowane, a statystyki możesz sobie wybrać, a level masz podnoszony do 80 (lvl cap). Natomiast w WvW masz normalnie swoje ograniczenia jak w PvE, swój gear, aczkolwiek jeśli jestes ponizej 80 lvla i/lub masz słaby sprzęt to jesteś lekko podciągany do góry tak byś nie padał na strzała, jednak w 1vs1 z normalną 80 raczej przegrasz. Natomiast na max lvlu lepszy gear trochę pomaga, ale spokojnie idzie pokonać przeciwnika. Dlatego polecam albo do 80 lvla usiaść na sPvP albo iść na WvW ale dołączyć do zergu :slight_smile:

1lajk

Wow, właśnie takich informacji potrzebowałem. Dziękuję bardzo za konstruktywne i obszerne posty. Na pewno zapoznaj się z tymi tytułami. A final fantasy xiv? Podobno świetna gra z dobra fabuła ale czy zalicza się do kryteriów jakie podalem wyżej?

FF XIV ma mało rozwinięte PvP, jest to głównie gra PvE. Jest to targetówka, więc jeżeli już idziesz na PvP to bardziej liczy się ogarnięcie postaci i zgranie z innymi, bo uniki to praktycznie nie istnieją, a gear w ogolę się nie liczy. Z podanych kryteriów na pewno zgadza się crafting, jest on bardzo rozbudowany i jest jednym z najlepszych crafting/gathering systemów z jakim się spotkałem w grach. Jeżeli chodzi o porównywanie się do “silniejszych” to wbicie capa nie zajmuje specjalnie dużo czasu, a co jakiś czas i tak wychodzą nowe raidy, przez co wzrasta ilvl i każdy musi zacząć ubierać postać od nowa.

1lajk