MMO z dobrą ekonomią

Witam,

Szukam MMO z aktywnymi graczami i dobrą ekonomią.
Grałem przez 2 lata w Warframe i pamiętam jak można było fajnie handlować z ludźmi, szukać sposobów na zarabianie platyny i inwestowanie w tanie itemy, żeby je sprzedać drożej za kilka miesięcy. Przestałem jak twórcy sprowadzili wszystkie postacie do podobnej ceny.

Ktoś zna coś podobnego?

Albion

Dobrą i zdrową ekonomię masz w Guild Wars 2 co więcej Trading Post jest ogólny na cały region. Aczkolwiek istnieje więcej stron zewnętrznych gdzie tętni handel w którym pomijany jest podatek (który jest ściągany przy sprzedaży przez Trading Post). Samo zagadnienie ekonomii i handlu jest bardzo rozbudowane i istnieje wiele gildii/społeczności zajmujących się stricte handlem i flipowaniem. Aczkolwiek aby swobodnie poruszać się w tym temacie nie tylko musimy znać trendy panujące w grze (co jest mniejszym problemem bo są specjalne strony które pokazują na czym i ile się zarabia wraz z historią cenową itd) ale także znać mechaniki związane z np wprowadzaniem nowych zestawów broni do gry (czyli szybki przykład kiedy wprowadzają nową kolekcję broni można każdą sztukę kupić za 1 claim ticketa i/lub za xx golda. Jednak za np 3-4 miesiące kiedy wprowadzą kolejną kolekcję ta kosztuje już 2 tickety i zapewne cena w goldzie tez wzrosnie - chyba ze jest paskudna. Rekordowe kolekcje po kilku miesiącach potrafiły podrożeć np ponad 100x dlatego tutaj wymagane są umiejętności związane z inwestycją długoterminową i śledzenie trendów na rynku.
Co więcej w gw2 można nawiązać współpracę z gildiami traderskimi i mając określony surowiec wykonywać dla nich pomniejsze zlecenia (konwersja materiałów) która w szybki i znaczący sposób zwiększa naszą majętność. Istnieje też szereg innych sposobów na szybszy zarobek jednak nie ważne czym się zajmiemy zawsze będzie to od nas czegoś wymagać a w szczególności na początku pogrania aby mieć trochę walut bo jest ich w grze coś ok 60 rodzajów i każdą praktycznie zdobywa się w inny sposób ale nie na każdą trzeba poświęcać oddzielnie czas bo można hurtowo zgarnąć kilka na raz (np grając sezonowe pvp możemy zgarnąć dwie waluty pvp i jedną z np dungeona).

2lajki

osrs

Albion . Tutaj masz najlepsza ekonomie wsord mmo . Poniewaz jest full lot czyli itemy traca gracze + czesc eq niszczy sie.

Mogę się pod tym podpisać.
Do tego dodałbym:

  1. SWTOR - rynek nie jest kontrolowany. Jak ktoś obserwuje trendy, zwłaszcza związane z cartel packami, to można zarobić krocie nie inwestując zbyt wiele. Raczej długoterminowe plany, choć okazyjnie udało mi się wyrwać parę przedmiotów, które już tego samego dnia sprzedałem za kilka razy więcej.
  2. D2R - Ekonomia to moim zdaniem jedna z najmocniejszych stron diabełka. Fakt, nie ma rynku jako takiego, w grze jest handel barterowy. Ale większość graczy wie, że istnieje pewna strona na której handel się kręci w tysiącach transakcji dziennie.
    Do tego fakt, że kombinacji przedmiotów i statystyk jakie mogą się trafić jest w c*** duża i prowadzi do tego, że jak ktoś się już trochę wciągnie i zna to można kupić tanio przedmiot w grze i sprzedać go za krocie na tej wspomnianej stronie, lub na odwrót.
    Z doświadczenia powiem, że wielu ludzi gra właśnie dla tego handlu. Pole do popisu jest naprawdę szerokie.

z tym d2r to mocno kolego poleciałeś… chyba po wojaku

Kolega podał przykład gry w której ekonomia jest niszczona przez boty. Do jego przykładu dodałbym lost ark. To są aktualnie najlepsze przykłady gier w których ekonomii nie ma.

Nie ma lepszej ekonomii i możliwości flipowania/grindu/craftu niż oldschool runescape.