Może zainteresuje Cię Mabinogi, system skilli działa dokładnie tak jak to opisałeś - wymaga AP zdobywanych z kolejnymi poziomami, jednak aby móc awansować na wyższy poziom danej umiejętności (a tych jest cała masa), musisz najpierw “wyćwiczyć” tego skilla - tzn. W przypadku obszarowego “windmilla” pierwsze poziomy są banalne - użyj skilla x razy, później użyj skilla x razy atakując conajmniej 3 przeciwników jednocześnie. Wyższe poziomy to kosmos - zabij 3 przeciwników rangi boss jednym atakiem (w sensie dobij aka. Finishing Blow). Lvl capa nie ma, skille są capowane ale wymasterowanie ich to naprawdę grind na długie miesiące… A jednym skillem nic nie zdziałasz.
Minusy gry widać gołym okiem, ale system rozgrywki jest jedyny w swoim rodzaju - będąc doswiadczonym graczem możesz grać razem ze znajomymi którzy dopiero zaczęli, nie ma lvl zoneów, wymagań lvlowych co do ekwipunku itd. Gra jest również bezklasowa - rozwijasz to co chcesz, ale musisz przy tym pilnować statystyk postaci które podbijasz rozwijając umiejętności - tzn. Możesz wykonać (cholernie trudne) zadanie na zdobycie najpotężniejszego obszarowego skilla magicznego, inwestując do tej pory jedynie w close combat, ale obrażenia będą niskie przez niski int, casting time tak samo bedzie absurdalnie długi, a sam skill pochłonie całą Twoją mane.
Gdybyś jakimś cudem się zdecydował odradzam officiala (powercreepy i p2w), zachęcam natomiast do gry na privie MabiPro (custom content, brak mikropłatności, podbity poziom trudności, sporo ludzi)