MMORPG na dłużej

Witam serdecznie!
Poszukuję jakiegoś fajnego mmo najlepiej f2p, item shop może być, byle by nie był tak zdzierski jak w Metinie.
Gry w które grałem:

  • BDO - Kocham tą grę ale mój PC słabo sobie z nią radzi (20fps jak sie zaczynam z kimś bić)
  • ESO - Bardzo mi się spodobała gierka ale szukam czegoś bardziej opartego na Grindzie
  • Metin2 - uwielbiałem tą grę, ale nie umiałem jakoś progresować i zarabiać kasy + IS to jakiś żart
  • NosTale - Aktualnie pykam, ale też jakoś mam problem z progresem, a do tego ta cukierkowa grafika nie wydaje się zachęcać by traktować tą grę “Poważnie”
  • B&S - Super gierka ale grałem dla fabuły, late game jakoś mi nie wszedł i skomplikował wiele rzeczy
  • Tibia - Szkoda mi kasy na Pacca
  • PoE - Bardzo lubię ale chciałem coś bardziej RPG a nie HnS
  • WoW - na Vanilla privach bo kasy brak
  • GW2 - pograłem … ale przestałem, nawet nie wiem co mi tam nie pasowało, a szkoda :frowning:
  • MapleStory - świetnie się bawiłem, zajebisty grind … ale gra jest martwa aktualnie

Do tego przewinęła się masa innych azjatyckich pierdółek i gierek które pomarły po paru miesiącach.
Szczerze się zastanawiam nad Aionem. Grałem za młodu, urzekła mnie grafika ale za mały byłem, żeby zostawać w tej gierce na dłużej i się z nią zżyć. Jak teraz wygląda sprawa z Aionem ? Da się grać bez wydawania fortuny w IS ? Boje się że Gameforge będzie chciał mój portfel wydoić jak to w każdej gierce od tego wydawcy.

Znacie jeszcze jakieś Inne żywe MMORPG z Grindem ?

Pozdrawiam i dziękuję za pomoc :slight_smile:

Grałeś w większość gier mmo. Spróbuj może ArcheAge lub AIon (wychodzi nowy patch niedługo), obie te gry mają item shop ale nie jest on już aż tak inwazyjny jak kiedyś.

Może nie darmowy ale za to świetny Albion Online.
Tylko do wytrwałych. Podpinam traial jak się spodoba daj znać.
EZP3LRGG2JALF4T6PU94MZQMC

Nie wiem kiedy grałeś w GW2 ale jeżeli jakoś w okolicach hot lub przed to gra bardzo się rozrosła jeżeli chodzi o mape. Fabuła ładnie obrosła “tłuszczykiem” - dzięki regularnym lws ktore nie tylko implementuje story ale i mapy. Dwa dodatki dały możliwość tworzenia min 2 dodatkowych buildów na każdej postaci ( zazwyczaj kazda elite spec ma kilka wariacji), oczywiscie gliding, mounty. Hot wprowadził raidy - obecnie jest pięć skrzydeł raidowych w którym znajdziemy 15 legendarnych bossow, a także jakieś eskorty czy inne pre eventy. Fracrale zapewne znane ale wzbogaciły sie o nowe dosc ciekawe mapy. Oprocz nowych legendarnych broni wprowadzono legendarne armory (jak dla mnie z genialnym wygladem) i trinket. Hot oczywiscie jako dodatek posiada dla mnie najlepiej skonstruowane meta eventy i architektoniczne najciekawsze mapy. PoF natomiast genialne widoki i ogromne mapy na ktorych jest kilkadziesiat bouties, a wprowadzone mounty sa swietnie zrealizowana mechanika nie tylko jako srodek transportu. Oczywiscie wprowadzono system mastery skillow (uniwersalne umiejetnosci przypisane do konta, a nie tylko do postaci - np umiejetnosc glidingu zawieta w sobie 6 stopni rozwoju.
WvW - mam wrazenie ze cieszy sie coraz wieksza popularnoscia (moze dzieki wiekszej ilosci buildow jakimi mozna tam grac) a zapowiedziano juz przemodelowanie tego trybu.
PvP dla mnie to perełka ale to trzeba lubi starcie gracz vs gracz które dla mnie jest wyznacznikiem na ile na prawde znamy gre od strony mechanicznej nie tylko postaci jaka gramy.
Obecnie gra jest na etapie, że będąc nowym graczem mamy sporo rzeczy do zrobienia a mianowicie:
Klasyczne personal story + story
LWS zakonczone narazie na sezonie 4 epizod 3 - zaimplementowano szereg pieknych map ze sporym contentem i masa rzeczy do odkrycia
Samo przejscie warstwy fabularnej bez zaglebiania sie w szczegoly to obecnie kilka tygodni grania. Natomiast chcac sie zatrzymac na chwilke (w celu zrobienia kilku achievmentow) zajmie nam kilka miesiecy (tak - ilosc achievementow i czasami stopien ich trudnosci powoduje ze osiagniecia w grze to oddzielny aspekt)
Achievmenty - jak dobrze pamietam obecnie maks to ok 35 000 AP - czyli ilosc osogniec mozna sobie wyobrazic ze czesto dostajemy 1-2 (sporadycznie 5+) AP za osiagniecie, plus niektore achievmenty maja po kilka tierow - kupa roboty.
Mastery pointy+skille - obecnie w grze mozna wydac 274 mastery pointow (jest ich znacznie wiecej do pozbierania) mastery skille w ilosci 70 (w tym skille przeznaczone tylko dla mountow) - warto zaznaczyc ze kazdy skill aby odblokowac musimy wbic odpowiednia ilosc XP…
To tak pokrótce w razie pytań chętnie odpowiem.
Sam zaczynalem przed HoT i zaprzestalem gry na kilka miesiecy. Po powrocie (po wypuszczeniu HoT) myslalem ze wiele sie nie zmienilo ale sie mylilem. Obecnie loguje sie codziennie na kilka godzin (a w weekendy czesto na znacznie dluzej) i mimo tego ciagle mi brakuje czasu …
Przyjety model to jak wiesz f2p okrojonej podstawki ale za HoT, PoF i nieodblokowane LWS trzeba zaplacic. Expanssiony sa co jakis czas w promo a LWS w trading post kosztuja niewiele.
I na koniec - GW2 ma inny od wiekszosci model end game - najlepiej bedzie przyrownac to do wow. Otoz end game w wowie to itemy i levl cap ktore sa z dodatku na dodatek podbijane aby naklonic gracza do zdobywania kolejnego ekwipunku i tym samym wytworzenia sytuacja poczucia progresu (nawet jezeli Ty jako gracz niczego sie nowego nie uczysz). Czyli gra bazuje na wartosciach statystyk > skill gracza.
W gw2 model ten jest odwrocony a mianowicie Skill gracza > itemy. Oznacza to ze same wartosci statystyk jak i lvl cap jest niezmienny od lat a mimo to gra jest miodna. Dzieje sie tak dlatego ze gracz ma swiadomosc ze ten co robi end gameowe contenty, nawet w opcjach challenge mote ma taki gear takiej samej klasy jak ja, jedyne co go rozni to umiejetnosci. Dzieki wlasnie szlifowaniu wlasnych umiejetnosci odnosimy sukcesy w tej grze. To zjawisko swietnie widac na podstawie trybu Raidowania pve - pomimo ze wiekszosc graczy posiada gear klasy ascended to % grajacych raidy jest stosunkowo niewielki, a dzieje sie tak dlatego ze ten tryb wymaga od nas nie tylko znania mechaniki wlasnego buildu ale i mechaniki bossa oraz czesto wymaga wspolpracy i obserwacji sytuacji na arenie. Ludzi jest tylko 10 i smierc kazdego jest odczuwalna w pozniejszym przebiegu rozgrywki. A sa bossowie gdzie chwila nieuwagi równa sie natychmiastowy wipe calego party. Dlatego tutaj trzeba poswiecic sporo czasu na nauke. Jednak nauka np raidow moze procentowac automatycznie na innych trybach poniewaz w gw2 mechaniki walki maja wiele ukrytych aspektow o ktorych dowiadujemy sie z czasem bo wczesniej nie zwracalismy na nie uwagi i np bedac na spvp jedna osoba tym samym buildem umie leczyc sie tylko skillem leczacym a inna osoba bedac w randze wyzej uzywa do tego rowniez combo stawiajac combo field i robi combo finishera typu water…

@Razley23
Ogólnie sprawa z Aion’em wygląda dobrze. Ludzi jest pełno, zawsze znajdziesz chętnych na każdą Instę /Dung. Moim zdaniem zawsze warto zacząć grać na tą chwilę jesteśmy przed dużym Patch’em po którym wszyscy będziemy grać “od nowa” i uczyć się wspólnie gry. Także to dobry moment na znalezienie ludzi do wspólnej gry / ekipy / legionu. Poznania trochę lepiej samej gry i jej mechanik. Mam nadzieję, że pomogłem.

Adartaer87 daj juz spokoj z tym Aionem bo robisz sie nudny jak ta gra.

@Prezess
Znam cię? Po to ktoś zakłada temat i pyta o gry mmorpg (w końcu o tym jest ten portal) żeby uzyskać odpowiedzi (twoja nie wnosi nic do tematu) tym bardziej, że ziomeczek

Więc mu odpowiadam.
A ty jak masz z tym problem to szoruj stąd.

Hej, możesz coś więcej powiedzieć o tym patchu i co mają zamiar wprowadzić, że każdy ma zacząć “od nowa”? bo przyznam, że kiedyś chciałem zagrać ale ilość rzeczy mnie trochę odrzuciła jako nowego gracza.

Hej - jak szukasz gry na dłużej to polecam Entropia Universe - zerknij na temat kolegi który szuka mmorpg dla wyjadacza z naciskiem na pvp - napisałem tam parę słów o tej grze - chodzi o to że dzięki real cash economy gra nie nudzi się tak jak inne - teraz jest loot 2.0 który jest bardziej zbalansowany i daje to że sie nie traci tak dużo jak kiedyś - do tego oprócz huntu i grindu na mobach jest mining czyli górnictwo - możesz wydobywać złoża surowców - i jest rozbudowany crafting - zarabiać się da na markupie czyli jak coś da się sprzedać graczom z większym podbiciem to masz na tym zysk - da się też na globalach i hofach - ale tu trzeba mieć farta - ja miałem 1857 ped z kerberosa alpha - to był hof (hall of fame) gdzie wygrałem więcej niż wpłaciłem do gry - gdybyś był zainteresowany moj ign Geghar Gemba Gembalczyk - mogę polecić ciekawego mobka na start który ma w loocie coś ciekawego.

Zapraszam do prześledzenia mojego artykułu rekrutacyjnego, w którym zapraszam wszystkich potencjalnych chętnych do grupy zapaleńców ogrywających tytuły MMORPG i nie tylko. Gdyby ktokolwiek z czytających ten komentarz miał jakiekolwiek pytania odnośnie Ekipy to piszcie na priv. Zachęcam do lektury, może akurat się przekonasz.

Jedyne co przejdzie wam przez gardło gdy staniemy twarzą w twarz, to klingi naszego oręża…

Ekipa na lata

Czekamy na każdego z was! :wink:

Ogólnie to EQ który mamy teraz będzie praktycznie bezużyteczne. Wszyscy będą robić całe EQ od nowa PvE i PvP. Usuwają 3/4 map End-Game skupi się na nowej wspólnej mapie dla obydwu frakcji. Dużo mechanik które są teraz zostanie usuniętych, zostanie wprowadzonych dużo nowych. Także będziemy uczyć się od nowa. W dodatku zostanie też usunięte większość Instancji / Raid’ów. Zostaną dodane nowe itd.

jeżeli nigdy nie graliście w margonem lub kiedys graliście to polecam wam zacząć swoją przygodę z grą ta gra coraz bardziej sie rozwija teraz jest łatwiej w niej wbijać poziomy i zdobywać ekwipunek niż kilka lat temu
Tu macie link do rejestracji http://www.margonem.pl/?r=7889268