MMORPG z dużą bazą graczy

Cześć!
W końcu udało mi się znaleźć trochę czasu i postanowiłem zagrać w grę MMORPG.
Gatunek ten jest mi szczególnie bliski ponieważ to na nim się wychowałem.
Potrzeba mi MMORPG-a, który:
1. Ma sporą bazę graczy (chciałbym znaleźć ludzi do gry i nie być zmuszonym do grania z kimś kto mi nie odpowiada przez fakt, że po prostu nie ma nikogo innego)
2. Rządzi się prawem “świętej trójcy” (wyróżnia się klasy tank-ów, healer-ów i dps-ów)
3. Ma dobre pve (jestem przede wszystkim wielbicielem pve, taktyk, dungeonów i raidowania)
4. Twardy podział na klasy (uważam, że jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego)
5. Ma otwarte pvp (lubię też pobiegać za ludźmi, albo usłyszeć na ts-ie od gildiowiczów, że biega party i trzeba ich roznieść bo nie pozwalają expić)
6. Nie wymaga przykładania uwagi do fabuły oraz questów. (Nie przepadam za expieniem poprzez questy, jestem raczej typem “grind-era”, nie mniej oczywiście potrafię przeboleć trochę questów, czasem nawet lubię jeśli są ciekawe, ale jednak chciałbym nie być do tego zmuszanym i nie musieć robić miliona questów bo inaczej się nie da)

To chyba tyle. Uszeregowałem je od najważniejszych do najmniej ważnych cech. Oczywiście jestem też świadom, że nie ma idealnego MMORPG-a i potrafię iść na kompromisy.
Aktualnie mam na oku WoW, FFXIV, Aion, Maplestory 2. Zwykle grałem w WoW-a, ale po ostatnim razie znudził mi się dość szybko o było to ledwie 1 - 2 patche temu dlatego myślę, że na razie nie ma sensu do niego wracać.
Jeśli chodzi o inne sprawy to język nie musi być nasz ojczysty, a system płatności dowolny.
Z góry dziękuję za rady!
Pozdrawiam!

Z gier z dużą populacją mamy do wyboru : WoW, FF, GW2, ESO, BDO (bez kolejności). Cała reszta ma zdecydowanie mniej graczy. Przy czym tak :

  • wow odpada bo cię znudził
  • ff to 99.99% story (nawet by grać w dungeony/raidy MUSISZ ukończyć poprzedzające questy)
  • eso jak wyżej, głównym contentem są questy, nawet na end-game
  • BDO to grindownik, więc każda klasa jest dps’em + nie ma tam dungeonów/raidów jako takich
  • GW2 teoretycznie ma wszystko czego szukasz, po za sztywnym podziałem “mag=dps, warrior=tank”, jednakże też występuje tutaj podział na role, zwłaszcza na wyższych fraktalach i raidach. Ba, tutaj po za samouczkiem możesz nie tknąć ani jednego questa - expiąc tylko na eventach, WvW, czy PvP.

Maplestory 2 raczej bym odradzał, z tego względu że gra nie ma praktycznie end-game’u, a wcześniej to głównie same questy. Aion… aion też by pasował do wszystkiego po za populacją - ostatni peak to 600-700 osób na steamie, a i na samych serwerach jakiś czas temu było po 1000 ± osób i to na tych bardziej zaludnionych, ale coś nie umiem tej stronki znaleźć by sprawdzić dane z dzisiaj :stuck_out_tongue:

Dziękuję za odpowiedź!
Z tymi questami to nie do końca takie ważne. Zapisałem je na końcu bo byłoby świetnie, ale jestem świadom, że praktycznie każda gra MMORPG zawiera questy i raczej ich nie ominę. Gdyby się dało to po prostu chciałbym nie musieć znać całej fabuły od deski do deski i robić bardzo długich chain-ów, żeby odblokować dostęp do dungeony/raidu.

Ja mam pytanie o to FF14, chodzi mi głównie o cene te gry. Wystarczy opłacać ten abonament “entry” za 11e/miesiąc? On różni się od tego “standard” tylko tym ile postaci możemy założyć nas serwerze? Czytałem we wcześniejszych tematach, że ta liczba postaci jest bez znaczenia bo można sobie zmieniać i nie traci się lvl tak? No ale jak wtedy z zebranym eq na postaci?

Druga sprawa to opłacanie samego abo daje dostęp do podstawki i wszystkich 3 dodatków czy za te dodatki trzeba jeszcze dodatkowo zapłacić żeby je mieć?

Jeszcze trzecia dość istotna kwestia tego FF14 czy ta gra nie jest drewniana? Bo to chyba gra z systemem targetowania mobów? Czy ta walka nie jest przez to drewniana?

Na start kupujesz FF XIV Complete Edition, daje Ci to all dodatki i premium na miecha, później już tylko oplacasz premium co miecha. A co do postaci wystarczy Ci jedna, jedyna, ponieważ w tej grze na jednej postaci możesz wyexpić, wszystkie joby, działa to tak że, na start wybierasz jedna z podstawowych postaci np. Archer, robisz nim side questy i te fabularne, mówiąc krótko wbijasz cap, żeby odblokować content. Mając już max lvl, u odpowiedniego NPC możesz sobie zmienić job, na np. Conjuera, działa to w ten sposób, że jak masz założone EQ pod Archera (broń = łuk), to jesteś Archerem, z lvl capem, ale jak tylko zmienisz EQ na te należące do Conjuera, to jesteś Conjuerem na 1 lvlu. Jeśli coś pokrecilem proszę mnie poprawić.

Entry daje jedną postać na serwer, maksymalnie możesz mieć 8. Standard jest droższy ale daje 8 postaci na serwer i możesz mieć wszystkich 40. To jest raczej rozwiązanie dla miłośników altów, nie ma większego sensu mieć więcej niż 1 postaci, ponieważ na każdej możesz mieć wymaksowane wszystkie klasy.
Co do abonamentu to musisz najpierw wykupić podstawkę i dodatki - wersja Complete ma wszystko co jest potrzebne + 30 dni. To żadne tam premium, dostajesz po prostu 30 dni darmowej gry extra, jak ten czas się skończy będziesz musiał płacić abonament by móc się zalogować na postać.

Co do drewnianej walki to polecam poszukać jakichś wideo z gameplayem, tylko z poziomów 60-70, bo do 50 poziomu to jest praktycznie tutorial. Ja mogę podrzucić jedną z moich ulubionych walk - dużo się tam dzieje i są ciekawe mechaniki, z którymi gracze muszą się zmierzyć - https://www.youtube.com/watch?v=PUUzxDoaky0

1lajk