Monitor, freeSync i karta graficzna

Witam mam pytanie. Mam kartę graficzną AMD Radeon HD 7700 OC rev 2.0. 1GB. Sterowniki crimson relive. Wersja sterów 16.12.2.

Interesuje mnie zakup monitora, który obsługuje freesync. Dotychczas miałem tylko nvidia i kompletnie nie znam się na AMD. Czy moja karta w podłączeniu do takiego monitora co obsługuje 144hz i freesync będzie to działało?

Jeśli ktoś może objaśnić i opowiedzieć coś o tym. Przede wszystkim czy napewno będzie hulało

To technologia AMD wiec będzie działało. A czy bedzie hulac na monitorze 144hz zależy od gier w jakie grasz :). Jak sa jakies stare to powinieneś poczuć te 144fpsy a jak jakiś BF1 to raczej karta za stara by miec aż tyle klatek :)

pod cs go, paladins, tf 2

Nie wymagają duzo wiec problemu nie będzie :)

OMG nie....

AMD Radeon 7700 nie wspiera dynamicznego odświeżania obrazu freesync w grach. Prawdopodobnie nie masz nawet odpowiedniego DisplayPortu, który jest wymagany. Freesync wspiera tylko nowsza architektura GCN czyli rodzina AMD R7 i R9....

Pozdrawiam.

Teraz patrze i faktycznie seria 7xxx nie jest na GCN'e... mój błąd sorka :)

I tak kupuj już na przyszłość, ile chcesz na ten monitor przeznaczyć?

Teraz patrze i faktycznie seria 7xxx nie jest na GCN'e... mój błąd sorka 

Większość tej serii jest oparta na architekturze GCN (od hd 7730 bodajże), ale pierwszej generacji, która nie jest kompatybilna z DisplayPort 1.2a. Takie złącze potrzebne jest, aby móc zastosować dynamiczne odświeżanie obrazu Adaptive Sync w grach, co bazuje na technologii FreeSync AMD. Bez displayPort 1.2a FreeSync może poprawić jedynie jakość przy odtwarzaniu plików video i w trybie oszczędzania energii, ale w grach nie zmieni nic.

Autor chyba miał na myśli HD 7770 i wkradł mu się błąd w numeracji karty.

@up - własnie nie pomyliło. We wszystkich programach pokazujących parametry pc widnieje Radeon HD 7700 Series.