MUDy

Mudy to takie mmorpgi, ktore nie maja grafiki (no, chyba ze ASCII art w niektorych miejscach) i gra sie nie tylko i wylacznie za pomoca literek. Nie sa to tez gry via WWW, bo gramy za pomoca telneta (nie polecam), albo specjalnych programow np. gmuda, zmuda. Jezeli ktos z was gral w tradycyjne RPGi takie jak D&D, czy Warhammer to mudy sa wlasnie takimi ich elektronicznymi odpowiednikami. Co ciekawe, brak grafiki nie jest wcale minusem, wrecz odwrotnie! Nie potrzebujemy mocnych komputerow i mozemy pofolgowac wodzom wyobrazni. Bo wlasnie do osob z wyobraznia skierowane sa mudy. Bo oprocz expienia, zbierania sprzetu, robieniu questow, niezwykle wazne jest wczucie sie w klimat i odgrywanie postaci. Rozne mudy obsadzone sa w roznych realiach (np. swiat wiedzmina, warhammer, srodziemie, forgotten realms) i to do nich powinnismy sie dostosowac. Podkreslic tez nalezy, ze jako, ze w mudach nie ma grafiki to nie ma tez zbyt wielu granic- sa rozmaite potwory, bronie, zbroje, ubrania, miejsca, system ziol, rozmaite przedmioty, gildie, kluby itd.

Moze na poczatku bedzie wygladalo to kosmicznie, ale po paru dniach zabawy przyzwyczajamy sie do komend i zaczynamy lapac o co w tym wszystkim chodzi. Naprawde zapewniam, ze warto sie pomeczyc :)

Polecam dwa najwieksze polskie mudy:

Arkadie- (ok 100osob online) w swiecie Warhammera i Wiedzmina: http://arkadia.rpg.pl/

Barsawie- (ok 30osob online) w swiecie Tolkiena i juz niedlugo Earthdawna: http://barsawia.prv.pl

Fora obu mudow: http://twoj.net/viewforum.php?f=10

Dodam definicje MUDa do mojego slownika :) KLIK!

Mudy to takie mmorpgi, ktore nie maja grafiki (no, chyba ze ASCII art w niektorych miejscach) i gra sie nie tylko i wylacznie za pomoca literek. Nie sa to tez gry via WWW, bo gramy za pomoca telneta (nie polecam), albo specjalnych programow np. gmuda, zmuda. Jezeli ktos z was gral w tradycyjne RPGi takie jak D&D, czy Warhammer to mudy sa wlasnie takimi ich elektronicznymi odpowiednikami. Co ciekawe, brak grafiki nie jest wcale minusem, wrecz odwrotnie! Nie potrzebujemy mocnych komputerow i mozemy pofolgowac wodzom wyobrazni. Bo wlasnie do osob z wyobraznia skierowane sa mudy. Bo oprocz expienia, zbierania sprzetu, robieniu questow, niezwykle wazne jest wczucie sie w klimat i odgrywanie postaci. Rozne mudy obsadzone sa w roznych realiach (np. swiat wiedzmina, warhammer, srodziemie, forgotten realms) i to do nich powinnismy sie dostosowac. Podkreslic tez nalezy, ze jako, ze w mudach nie ma grafiki to nie ma tez zbyt wielu granic- sa rozmaite potwory, bronie, zbroje, ubrania, miejsca, system ziol, rozmaite przedmioty, gildie, kluby itd.

Moze na poczatku bedzie wygladalo to kosmicznie, ale po paru dniach zabawy przyzwyczajamy sie do komend i zaczynamy lapac o co w tym wszystkim chodzi. Naprawde zapewniam, ze warto sie pomeczyc :)

Polecam dwa najwieksze polskie mudy:

Arkadie- (ok 100osob online) w swiecie Warhammera i Wiedzmina: http://arkadia.rpg.pl/

Barsawie- (ok 30osob online) w swiecie Tolkiena i juz niedlugo Earthdawna: http://barsawia.prv.pl

Fora obu mudow: http://twoj.net/viewforum.php?f=10