Na co zwracać uwagę, czy pójdzie gra na danym komputerze?

Witam serdecznie, jestem w drugiej klasie technikum na profilu Informatyka. Moim problemem jest nieumiejętność oceny, czy pójdzie na danym komputerze gra. Wiem, dla innych to powód do śmiechu, dla innych to rzecz dziwna. Dla mnie jest to po prostu ośmieszenie samego siebie, no ale człowiek nie nauczy się dopóki gdy nie zapyta. Tak więc chciałbym na przykładzie mojego komputera (o specyfikacji podanej poniżej) zapytać jak się patrzy na podzespoły, na co się zwraca uwagę i tak dalej.
Na sam początek ja to rozumuję tak:

• Gdy w wymaganiach: jest karta 512MB
  • Procesor 2 rdzeniowy jakiś AMD po 2GHz
  • RAM 2GB

A gdy ja mam (także przykładowo):

• kartę 512MB
  • Procesor 2 rdzeniowy AMD 2GHz
  • RAM 3GB

To z mojego punktu widzenia gra powinna pójść, jednakże gdy zapytam w tematach to piszą, że gra nie pójdzie z powodu, że za słaby komputer. No cóż, trochę dziwne to dla mnie.

Dobra, teraz przejdźmy do rzeczywistego problemu i rozważań jak na to wszystko patrzeć. Chciałbym aby ktoś mi wytłumaczył jak się to wszystko robi. Zrobimy to na przykładzie wymagań GTA V, oraz specyfikacji mojego komputera.

Oficjalne minimalne wymagania GTA V

SO: Windows 8.1 64-bitowy, Windows 8 64-bitowy, Windows 7 64-bitowy z Service Pack 1, Windows Vista 64-bitowy z Service Pack 2* (*w przypadku systemu Vista zalecamy korzystanie z kart graficznych NVIDIA)
Procesor: Intel Core 2 Quad CPU Q6600 @ 2,4 GHz (4 rdzenie) / AMD Phenom 9850 Quad-Core (4 rdzenie) @ 2,5 GHz
Pamięć: 4 GB
Karta graficzna: NVidia 9800 GT 1 GB / AMD HD 4870 1 GB (DX 10, 10.1, 11)
Karta dźwiękowa: w 100% zgodna z DirectX 10
Miejsce na dysku: 65 GB

Specyfikacja mojego komputera

Procesor: Amd Phenom II X4 945 3.0 GHz cztery rdzenie
Grafika: Gigabyte HD 6670 1GB DDR3 na szynie 128bit
RAM: 3GB DDR2:
-2GB Goodram GR800D264L6/2G
-1GB elixir 2Rx8.PC2-6400U
System operacyjny: Windows 7 64 bit SP1

I teraz tak, oczywiście znów z mojego punktu widzenia: