Napisałem grę MMORPG na przeglądarke, Estogan

Gra dosyć prosta, jednak wymaga jeszcze testów i szukam chętnych osób, które za darmo pograją, wystartować ją chcę w połowie czerwca, wszelkie uwagi czytam i słucham sugestii. Gra posiada ponad 120 różnych generowanych prefiksów i sufiksów oraz 3 poziomowe afiksy. Mam 5 postaci do rozbudowy, wyprawy na 6 światów. 4 światy ekspedycyjne, klany oraz aukcje. Jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam do testowania wersji beta http://beta.estogan.pl , cały czas ją usprawniam i eliminuje błędy, potrzebuje jednak świeżego spojrzenia na temat. Cały czas również buduję fabułę. zapraszam

"Wziąć" a nie "Wziąść", "Tej gry MMORPG" a nie "ten gry MMORPG", "za pomoc" a nie "z pomoc". Tak wyłapane z samej stronki głównej. Wieczorem popatrzę jak to wygląda "w środku".

Mnóstwo literówek, błędów ortograficznych i interpunkcyjnych. Poza tym całkiem ładna oprawa graficzna, niezbyt rażąca. Takie pierwsze wrażenie, okaże się jak będzie dalej.

Nie można się zalogować do bety. Po założeniu konta i aktywacji maila, przy wpisaniu hasła pisze, że jest nieprawidłowe. Dodatkowo problemy przy rejestracji z samym wyborem hasła, gdzie po wpisaniu ciągu znaków, wyskakuje komunikat, że hasło nieprawidłowe, że musi mieć od 5-14 znaków (nawet jeśli wymagania były spełnione).

Problem z samym zalogowaniem się przebrnąłem, klikając kilkukrotnie w link aktywujący, aż w końcu załapało.

___________

1. Już przy wyborze 'klasy', ukazuje się ogrom błędów interpunkcyjnych, językowych i literówek.

2. Przewodnik. Jako pierwsze zadanie z przewodnika, należy wykupić 35 punktów statystyk, co jest niemożliwe do wykonania, gdyż na początku otrzymuje się zaledwie 10k złota, co starcza na rozdanie 9-10(?) punktów.

3. Czas budowy ratusza na pierwszym poziomie, jest zdecydowanie za długi.

4. Na rozdrożach Pretorii i wolnego miasta Trybia jest miejsce gdzie zewsząd zbierają się rycerze, giermkowie, szpiedzy czy inne nie-ludzkie istoty. Karczmarz Onufry zbiera informacje od przybyłych, wysłuchuje ich problemów i ciekawych opowieści. Nie raz się zdarzyło że poszukiwany był wykonawca nie do końca uczciwego zlecenia. Karczmarz skfapliwie za niewielką prowizję dostarczał wykonawcę zlecenia. A zlecenia były różnego rodzaju, od prostych czynności budowlanych po płatne zabójstwa czy wręcz wojny między klanami.
5. Aktualnie nie potrzebujesz nowego zlecenia gdyż masz jedno aktywne.

6. Awanturnicy i złodzieje. La'Vante to ludzka nazwa bandyty i rzezimieszka do wynajęcia. Tylko on czmychnie nocą z medalionem hrabiny lub zakradnie się nocą po Twoją sakiewkę gdy w spokoju śpisz.

Nie będę robił za Ciebie całej roboty, bo nikt mi za to nie płaci :D Każdy tekst zamieszczony w grze, ma jakieś błędy...

Część literówek poprawionych, z góry dzięki za pomoc

Pierwsze wrazenie? Przyjemna oprawa wizualna, rażące błędy ortograficzne, dosyć ciezko sie polapac co jest w ktorym miejscu ( szukalem z 10min jak pojsc na wyprawe ^^ ). Pogram chwile, zobaczymy jak to wyglada na dluzsza mete. :)

@CicutaVenenum Mi rejestracja zajęła niecałą minutę :D To chyba nie jest budowa, tylko zamawianie ludzi czy coś :)

No tak, pomyślę nad tym interfejsem, w sumie pierwsze uruchomienie jest ważne by się połapać co jest gdzie

Pomogę!

Kolego, zamiast tworzyć grę, przestudiuj najpierw słownik. Jesteś wizytówką tej gry, a tekst w 'informacjach dotyczących wersji beta', który właśnie jest głównie taką wizytówką, mającą zachęcić ludzi do testowania, jest zbombardowany błędami (naliczyłem ich aż 24!). Jak wszedłem w 'pomoc w grze, tutorial', to się przeżegnałem... Nikt nie wymaga znajomości języka na mistrzowskim poziomie, ale bez przesady, żeby robić TAKIE błędy...

To wszystko sprawia, że gra wygląda bardzo nieprofesjonalnie, co w przyszłości może przełożyć się na grywalność.

Z doświadczenia wiem, że solo self fund gry mają jeden problem. Rzadko kiedy zdarza się aby jeden developer sam w sobie zrobił dobry tytuł, wiesz dlaczego ? Ponieważ sami do swojej pracy podchodzimy bezkrytycznie albo z większą dozą luzu na błędy. Jeżeli miałbyś kogoś odpowiedzialnego za wizerunek marki, oraz kogoś od marketingu jak i konceptualnego wyglądu całej gry, to o wiele łatwiej byłoby Ci stworzyć kompletny produkt, albo inaczej, nie łatwiej, a szybciej doszedłbyś do tego co jest potrzebne aby gra z niczego stała się czymś. Mam doświadczenie w takich sprawach gdyż poznałem wielu małych devsów, którzy działali solo. Wszyscy mięli jeden i ten sam problem, a mianowicie popełniali małe, na pierwszy rzut oka niewidoczne błędy, które powodowały, że gra jako całość stawała się kupą, albo tak jak Ty zapominali o podstawach podczas projektowania, jak np intuicyjny interfejs. Ja bym polecił Ci znaleźć jednego kumpla, może dwóch, którzy pomogą Ci ogarnąć aspekty nie związane z technologią, a z samym funkcjonowaniem gry i jej kształtem. Tak robią duże firmy i nie dlatego, że mają za dużo pieniędzy, ale właśnie dlatego, że najczęściej ludzie którzy nie wiedzą nic o robieniu gier, potrafią najwięcej o nich powiedzieć.

Z doświadczenia wiem, że solo self fund gry mają jeden problem. Rzadko kiedy zdarza się aby jeden developer sam w sobie zrobił dobry tytuł, wiesz dlaczego ? Ponieważ sami do swojej pracy podchodzimy bezkrytycznie albo z większą dozą luzu na błędy. Jeżeli miałbyś kogoś odpowiedzialnego za wizerunek marki, oraz kogoś od marketingu jak i konceptualnego wyglądu całej gry, to o wiele łatwiej byłoby Ci stworzyć kompletny produkt, albo inaczej, nie łatwiej, a szybciej doszedłbyś do tego co jest potrzebne aby gra z niczego stała się czymś. Mam doświadczenie w takich sprawach gdyż poznałem wielu małych devsów, którzy działali solo. Wszyscy mięli jeden i ten sam problem, a mianowicie popełniali małe, na pierwszy rzut oka niewidoczne błędy, które powodowały, że gra jako całość stawała się kupą, albo tak jak Ty zapominali o podstawach podczas projektowania, jak np intuicyjny interfejs. Ja bym polecił Ci znaleźć jednego kumpla, może dwóch, którzy pomogą Ci ogarnąć aspekty nie związane z technologią, a z samym funkcjonowaniem gry i jej kształtem. Tak robią duże firmy i nie dlatego, że mają za dużo pieniędzy, ale właśnie dlatego, że najczęściej ludzie którzy nie wiedzą nic o robieniu gier, potrafią  najwięcej o nich powiedzieć. 

Zdaje sobie z tego sprawę, nie mam nikogo takiego i puki co działam sam

Kolego, zamiast tworzyć grę, przestudiuj najpierw słownik. Jesteś wizytówką tej gry, a tekst w 'informacjach dotyczących wersji beta', który właśnie jest głównie taką wizytówką, mającą zachęcić ludzi do testowania, jest zbombardowany błędami (naliczyłem ich aż 24!).  Jak wszedłem w 'pomoc w grze, tutorial', to się przeżegnałem... Nikt nie wymaga znajomości języka na mistrzowskim poziomie, ale bez przesady, żeby robić TAKIE błędy...

To wszystko sprawia, że gra wygląda bardzo nieprofesjonalnie, co w przyszłości może przełożyć się na grywalność.

Dzięki, na pewno będę przeredaguje wszystko co znajdę poprawię

-brak opisu statystyk przez co nie wiadomo w co ładować pkt

-UI bardzo nieintuicyjne

-wszelakie literówki

-nicki innych graczy w raportach z ataków powinny być linkami bo gdybym chciał się na kimś odegrać to nie mam takiej możliwości bo lista graczy nie ma nawet wyszukiwarki a ręcznie nie będę szukał :P

- Powinien być jakiś limit dzienny na wyprawy. I co oznacza "6 slotów"?

-z wyprawy na 1 lvl dostałem bron ktora wymaga 30 lvla

-sufiks w broni ma nazwę "trafienie" a powinien mieć chyba "celność" tak jak w statystykach?

3 atak zwrócił moją uwagę na lup:

edbfa469cbc0416faee865837eeec397.png

Nie za dużo tych łupów a za mało doświadczenia? 66 doświadczenia gdzie kolejny pkt w sile wymaga prawie 3k? W dodatku jest limit dzienny na ataki z tego co widziałem.

EDIT:

statystyki w broniach nie powinny być chyba na minusie? :P Na taką bron właśnie trafiłem.

-brak opisu statystyk przez co nie wiadomo w co ładować pkt

-UI bardzo nieintuicyjne

-wszelakie literówki

-nicki innych graczy w raportach z ataków powinny być linkami bo gdybym chciał się na kimś odegrać to nie mam takiej możliwości bo lista graczy nie ma nawet wyszukiwarki a ręcznie nie będę szukał 

- Powinien być jakiś limit dzienny na wyprawy. I co oznacza "6 slotów"?

-z wyprawy na 1 lvl dostałem bron ktora wymaga 30 lvla

-sufiks w broni ma nazwę "trafienie" a powinien mieć chyba "celność" tak jak w statystykach?

 

3 atak zwrócił moją uwagę na lup:


 

Nie za dużo tych łupów a za mało doświadczenia? 66 doświadczenia gdzie kolejny pkt w sile wymaga prawie 3k? W dodatku jest limit dzienny na ataki z tego co widziałem.

 

EDIT:

statystyki w broniach nie powinny być chyba na minusie?  Na taką bron właśnie trafiłem.

Można znaleźć coś co nie spełnia wymagań, takie miałem założenie, trafienie to coś innego niż celność, celność jest powiązana z bronią dystansową tak jak zwinność z białą, samo trafienie niejako przedłuża tą celność. Róznica jest taka że jesli gracz A ma 20 celności a gracz B 30, to jeśli gracz A ma dodatkowe 30 trafienia to wtedy cios dojdzie do celu mimo mniejszej tej statystyki.

Resztę uwag zanotowałem, popracuję nad nimi

puki nie naóczysz się ortograwi to się nie biesz za robienie gier

puki nie naóczysz się ortograwi to się nie biesz za robienie gier

Nie widzę związku ale dzięki za uwagę, pisałem że teksty będą przeredagowane

Gra dziś ruszyła, chętnych zapraszam :)

Gra dosyć prosta, jednak wymaga jeszcze testów i szukam chętnych osób, które za darmo pograją, wystartować ją chcę w połowie czerwca, wszelkie uwagi czytam i słucham sugestii. Gra posiada ponad 120 różnych generowanych prefiksów i sufiksów oraz 3 poziomowe afiksy. Mam 5 postaci do rozbudowy, wyprawy na 6 światów. 4 światy ekspedycyjne, klany oraz aukcje. Jakby ktoś był zainteresowany to zapraszam do testowania wersji beta http://beta.estogan.pl , cały czas ją usprawniam i eliminuje błędy, potrzebuje jednak świeżego spojrzenia na temat. Cały czas również buduję fabułę. zapraszam