Zaczął się hype-train po zaledwie kilku urywkach… aaale od początku…
Studio stworzyło w 2019 trzynastu założycieli i po cichu powiększali swoją firmę aby obecnie posiadać trzy studia, w Helsinkach, Rejkiawicku i w Paryżu z łączną liczbą ponad 70-ciu pracowników. Są to weterani z takich firm jak CCP, Blizzard, Ubisoft etc. Wspólnymi siłami starają się stworzyć społeczno-sundboxowe MMORPG. Na rozwój gry zebrali obecnie 30 milionów dolarów wliczając inwestorów z Riot Games oraz Dreamhaven.
Wszystkie informacje można znaleźć na ich stronie internetowe, która nie bombarduje “zachęcaniem” do kupna, a jest czytelna i zrobiona w (moim zdaniem) dobrym guście (https://playpaxdei.com/).
Biorąc pod uwagę wszystko co wiemy, można myśleć optymistycznie o tym projekcie.
Czym jest Pax Dei? Jak wcześniej wspomniałem jest to rozległe socjalno-sandbox’owe MMO inspirowane legendami z średniowiecznych czasów z duchami i magią.
Gra stawiana będzie na silniku Unreal Engine 5 co jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Zostanie wypuszczona na Steam’ie lecz nie pracują nad wydaniem dla wersji Mac OS.
Na chwile obecną ekipa nie jest gotowa na rozmowy o monetyzacji ale nie będzie mowy o Pay 2 win i w ostatnim tygodniu zostało to przez nich dwukrotnie potwierdzone. Czy im wierzyć? Studio co jakiś czas prowadzi zbiórki pieniędzy i nie chce narażać gracza na ryzyko finansowe we wczesnym etapie rozwoju. Co mnie osobiście przekonuje.
Twórcy w rozwoju inspirują się takimi tytułami jak Eve Online (wielu stąd przeszło), Valheim, EverQuest czy Ultima Online. Lecz sami przyznają że praktycznie każde MMO ma wpływ na tworzenie Pax Dei. Aktualnie gra jest w fazie testowania przez twórców i ich najbliższych i powoli rozważają wejście w Alpha testy dla szerszego grona zainteresowanych ze względnie stabilnym klientem.
Aby zapisać się do Alpha testów trzeba przejść kilka kroków. Mianowicie, zarejestrować konto na ich stronie, uzupełnić konto dodatkowymi informacjami, połączyć konto ze Steam, wypełnić ankietę w języku angielskim. Sporo, lecz nie trzeba kupować drogich pakietów, aby móc zagrać.
Na temat samej rozgrywki to wiemy, że system walki to “action combat”, możliwość zmiany broni w trakcie walki (dla wielu ma to duże znaczenie), niestety nic nie wiemy na temat magii ale wiadomo że będzie.
PVP będzie opcjonalna a jedna z opcji to wejście do strefy na mapie w której PVP będzie otwarte. Jeżeli nie chcesz uczestniczyć w PVP to także będzie kontent PVE lecz będzie to gra typu większe ryzyko = większa nagroda. A jeżeli będziemy chcieli być jednym z najlepszych kowali czy zbieraczami to trzeba będzie wejść w strefy PVP. Twórcy nie chcą tworzyć rankingu PVP oraz instancji ponieważ to dzieli graczy a chcą stworzyć system w którym gracze muszą ze sobą współpracować. PVE będzie otwarte i nie będzie tradycyjnych questów od NPC. Chcą aby to gracze tworzyli kontent gry oraz jej questy.
Klasy postaci to nie będą typowe klasy, każdy może stworzyć postać jaką chce i rozwijać ją w dowolnym kierunku. Mimo wszystko gra będzie wspierać “Świętą Trójce”. Będzie również system housing’u, osobistych sklepów, będą klany i gildie.
Zainteresowani? To dorzucę jeszcze oficjalny triler z gry :
I jeszcze oficjalne ogłoszenie z wypowiedziami twórców jak i przebitkami z gameplay’ami: