Nowy Procesor, a płyta :)

Witam wszystkich,
Mam zamiar lekko ulepszyć mój dotychczasowy komputer, w celu zwiększenia klatek na więcej niż stabilne 20 ^_^ W oko wpadło mi oto takie cudeńko - Pentium G4560. Wybór spowodowany małymi środkami dostępnymi na koncie, jednakże wydaje mi się być procesorem idealnym :) Jest tylko jeden mankament, a mianowicie nie jestem do końca pewny, czy będę go w stanie włożyć do mojej płyty głównej - M4A79XTD Evo. Nie znam się do końca na tym, więc liczę na waszą dużą pomoc :<
Dane:
Aktualny procesor - AMD Athlon(tm) II X4 630 2.80 GHz

Płyta główna - M4A79XTD Evo
Procesor do zakupu - Pentium G4560

Niestety nie da rady.

Masz Socket AM3. podczas gdy Intel korzysta z własnej podstawki oznaczoną LGA, w wypadku tego Pentiuma, jest to 1151

Pozostaje wymiana płyty głównej

Na pewno? :/ Cholercia, to trochę komplikuje sytuację. Możecie polecić mi w takim razie jakąś tanią płytę główną, która nie rozleci się po 1-2 latach, a będzie obsługiwała socket 1151? :)

Tak szczerze powiedziawszy to jesteś w d*pie. xD

Intel G4560 to procesor nowej generacji Kaby Lake. Chcąc kupić do niego gotową płytę, bez żadnych zabaw typu aktualizacji biosu możesz wziąć jedną z najtańszych chipsetów B250 https://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-ga-b250m-ds3h-b250-ddr4-hdmi-dvi-vga-matx-976046/

ALE jako, że M4A79XTD Evo obsługuje kość DDR3, a płyta pod Kaby Lake DDR4 musiałbyś wymienić również ram. Wychodzi Ci to razem prawie 1000 złotych. Więc na twoim miejscu dozbierałbym drugi tysiąc i kupił nowego PC.

Pozdrawiam.

No, oczywiście można pójść w stary sprzęt tak jak poradził Ci majster, ale ja bym się w to nie bawił.

https://www.morele.net/plyta-glowna-gigabyte-h170m-d3h-ddr3-h170-dualddr3-1600-sata3-satae-hdmi-dvi-d-sub-matx-ga-h170m-d3h-ddr3-770687/

aa i jeszcze aktualizacja biosu 23 zl dorzuc

Kup taa plyte plus procesor i wszystko bedzie grac nawet z twoimi ddr 3

Witam wszystkich,