Oceń pomysł na gre

Witajcie,

Chciałbym abyście ocenili pomysł na grę. Jeśli ktoś oglądał Gun Gale Online to pewnie wie czym jest turniej Bullet of Bullets (BoB), dla tych którzy nie wiedzą a chcą się najszybciej dowiedzieć o co chodzi zapraszam na Wiki SAO - http://swordartonline.wikia.com/wiki/Bullet_of_Bullets

A Ci których angielski nie jest mocną stroną postaram się jak najlepiej wyjaśnić.

Typ: Shooter Arena (3D)

Liczba Graczy: 2, 15, 30+

Dodatkowo: Free2Play, silnik Unity5, spekuluję nad trybem widoku, albo First-Person albo Third-Person (GTA, Warframe)

Opis: Gra to jeden wielki turniej, nie ma tu trybów gry, kampani ani misji. Zaczynamy w poczekalni gdzie tworzymy naszą postać, nadajemy jej odpowiednie specjalizacje (odpowiednie do naszej głównej broni), Postać rozwija się w trakcie gry, nie ma tutaj punktów statystyk za zdobyty poziom, nasze umiejętności zwiększają się podczas używania broni. Każdy strzał daje nam jakąś część doświadczenia, te które trafią w przeciwnika oczywiście będą dawać go więcej. Zanim rozpoczniemy gre, musimy zapisać się do turnieju, który rozpocznie się gdy przynajmniej 30 graczy będzie gotowych do gry. Wiem że może się wydawać, że czekanie na grę będzie trwać wieczność ale nie powinno być z tym problemu, dlaczego? Turniej wygląda nastepnująco:

Z zapisanych osób tworzone są grupy po 2 osoby, pierwszym naszym zadaniem jest wygranie walki 1v1 na małej mapie. Osoba wygrana przechodzi do kolejnego etapu. Gdy wszystkie rundy 1v1 zostaną rozegrane, odbywa się końcowa walka gdzie wszyscy sa rozłożeni na wielkiej mapie. Naszym celem jest przetrwać.Jesteśmy wyposarzeni w własną broń i ekwipunek, dodatkowo dostajemy specjalne urządzenie, które co 15minut pokazuje nam aktualne pozycje graczy, gdy minie minuta, urządzenie przestaje działać na kolejne 15 minut. Osoba, która zginie może obserwować grę lub udać się do Lobby i zapisać do kolejnego turnieju przez co rotacja jest ciągle w ruchu i nie trzeba czekać aż aktualny turniej w którym braliśmy udział się skończy. Za wygrany turniej otrzymujemy nagrodę w postaci waluty, broni wysokiej klasy itp. Miejsca od 2 w dół będą nagradzane w mniejszym stopniu.

Jako że gra miałaby być F2P, ItemShop składałby się z kosmetycznych rzeczy (skiny do broni itp).

@Edit

Inna opcja

Zdaje sobie sprawę z tego, że im mniej graczy zostawało by na arenie, tym trudniej byłoby kogoś znaleźć. Rozwiązanie było by proste, wypuszczenie jakiegoś gazu trującego który by się poszerzał do środka mapy, albo zmniejszanie granic tak aby mapa była bardziej ograniczona.



 



Co do ilości graczy, w Lobby byłyby "pokoje" do których dostać się można mając od X do Y poziomu. Każdy pokój ma swój timer, który ustawiony będzie na 20-30min, w tym czasie musi się zebrać X graczy aby turniej wystartował. Skanowanie można dać na szybsze, zamiast 15, powiedzmy 8-10 minut, wiadomo że wszystko by się w trakcie zmieniało. Twoja koncepcja na arene i do razu wszystkich wrzucać jest prawie tym co DayZ, WarZ (Battle Royal). Różniło by to tylko brak zombie i ekwipunek który dostajemy na start i się go trzymamy. Bardziej bym to dodał jako dodatkowy tryb rozgrywyki. Albo... Zrobić turnieje czymś bardziej unikalnym w grze. Nie robić ich jako normalna gra ale powiedzmy że co pełną godzinę otwierane jest po 2 turnieje na poziom, tzn. Powiedzmy że max poziom postaci to 30, więc turnieje będą po dwa na poziomy: 1-5, 6-10, 11-15, 16-20, 21-25, 26-30. A normalną grą właśnie była by taka zabawa na "arenach", czyli mapach z różnymi sektorami i opuszczonym miastem na środku.</blockquote><p>

Co o tym myślicie?

Co do widoku, to Third-Person z możliwością zmiany na First-Person, byłby świetny. Biorąc sobie Gun gale online jako wzór, postawiasz sobie bardzo wysoko poprzeczkę, co sprawia, że na każdym kroku będziesz spotykał się z krytyką fanów tego anime. Nasuwa mi się masa pytań, co z zdobywaniem ekwipunku? Będzie go można nabyć tylko za wygrane w turnieju? Czy będzie system statystyk? Jak będzie wyglądał? Czy będzie podział na klasy(z tego co pisałeś na to wynika, ale nie jestem pewien)? Czy spodziewasz się wprowadzić inne tryby rozgrywki? Po za tym, żeby Twój sposób dobierania graczy zadziałał, musisz mieć odpowiednią liczbę osób online, co na początku będzie trudne do pozyskania, biorąc pod uwagę to, że gra jest nisko budżetówką. Notabene, to jest tylko pomysł stworzony 4fun, czy myślisz o tym poważniej? Jeśli to drugie, to skąd weźmiesz kasę i odpowiedni team?

co z zdobywaniem ekwipunku? Będzie go można nabyć tylko za wygrane w turnieju?

Jak pisałem, za wygrane turnieje otrzymujemy WALUTĘ oraz Ekwipunek który będzie unikalny. Za walutę kupimy przedmioty (broń główna, dodatkowa, granaty, pancerz) w sklepie.

Czy będzie system statystyk? Jak będzie wyglądał? Czy będzie podział na klasy(z tego co pisałeś na to wynika, ale nie jestem pewien)?

Tak, jak pisałem, będą poziomy, które nic nie dają naszej postaci, sa tylko od tego by pokazać jak "długo" gramy itp.

Co do statystyk, o tym też pisałem. Rozwijamy je poprzez samą grę, im więcej gramy tym lepsze statystyki mamy (system rozwoju w czasie rzeczywistym). Statystyki będą podzielone na:

Siłę - jak dużo jesteśmy w stanie unieśc oraz prędkość biegu z dużym obciążeniem (im większe obciążenie i im więcej się z nim poruszamy tym więcej doświadczenie dostajemy do Siły)

Wytrzymałość - jak szybko tracimy energię podczas biegu i jak szybko ją odzyskujemy (więcej biegu = więcej wytrzymałości)

Będą również specjalizacje które odnoszą się do broni:

- Broń krótka

- Broń dalekiego zasięgu

- Broń maszynowa

Im więcej z nich korzystamy, tym lepiej zaczynamy się nimi posługiwać. Aby używać lepszych broni, potrzebny jest wymagany poziom specjalizacji do tej broni.

Klas nie będzie, im więcej grasz tym bardziej postać rozwijasz, ktoś zacznie jako Sniper, skończy jako Szturmowiec, jest w stanie rozwinąć swoją postać tak aby mogła używać wszystkich broni (oczywiście nie weźmie do turnieju broni sniperskiej oraz karabinu), przez co nie musi grać ciągle jednym typem broni.

Czy spodziewasz się wprowadzić inne tryby rozgrywki?

Nie, nie mam tego w planach, odbiegło by to od ogólnej koncepcji gry. A takie shootery z trybami są już na rynku i nie potrzebny jest kolejny.

Co do widoku, to Third-Person z możliwością zmiany na First-Person, byłby świetny.

Ale nie byłoby to wtedy zbalansowane. Wiadomo że lepiej strzela się z widoku FP, jednak TP daje lepsze pole widoku, jeden tryb kamery jest wymagany, albo to albo tamto.

Po za tym, żeby Twój sposób dobierania graczy zadziałał, musisz mieć odpowiednią liczbę osób online, co na początku będzie trudne do pozyskania, biorąc pod uwagę to, że gra jest nisko budżetówką.

Dlatego przez pewien czas, minimalna liczba osób była by zmniejszona, powiedzmy do 10-15 zamiast 30.

Notabene, to jest tylko pomysł stworzony 4fun, czy myślisz o tym poważniej? Jeśli to drugie, to skąd weźmiesz kasę i odpowiedni team?

Tak, myślę poważnie. Szukam aktualnie grafików, którzy byliby zainteresowani współpracą, programiści również są mile widziani, przyda się jakaś dodatkowa osoba do pomocy. Jestem programistą z 6 letnim stażem, poza tym w miarę ogarniam grafikę 3D. Jestem więc w stanie zabrać się za taki projekt. Co do kasy, myślę że dam radę coś załatwić.

Odradzam zwiększanie statystyk poprzez dłuższe granie przynajmniej na początku. Z początku zawsze jest różnie z onlinem, więc gracze nowi musieliby walczyć przeciwko graczom starszym, co tylko napędzi opinie o tym iż nie ma sensu grać w owy produkt, albowiem jest mały online i gramy z veteranami, którzy są lepsi tylko dlatego iż mają większe statsy. Możnaby wprowadzić owy system z czasem, jako patch albo np dodatek aby przyciągnąć ludzi do gry.

Odradzam zwiększanie statystyk poprzez dłuższe granie przynajmniej na początku. Z początku zawsze jest różnie z onlinem, więc gracze nowi musieliby walczyć przeciwko graczom starszym, co tylko napędzi opinie o tym iż nie ma sensu grać w owy produkt, albowiem jest mały online i gramy z veteranami, którzy są lepsi tylko dlatego iż mają większe statsy. Możnaby wprowadzić owy system z czasem, jako patch albo np dodatek aby przyciągnąć ludzi do gry. 

Też jest to myśl.

Pomysł bardzo dobry, mam nadzieję, że dojdzie do realizacji. Rozumiem, że to będą takie igrzyska śmierci wersja rozszerzona. Jeśli zdołasz, to zrób coś w stylu aktywnej poczekalni, czyli miejsca gdzie można walczyć i jest respawn oraz gdzie mamy dostęp do opcji itp.

Pomysł bardzo dobry, mam nadzieję, że dojdzie do realizacji. Rozumiem, że to będą takie igrzyska śmierci wersja rozszerzona. Jeśli zdołasz, to zrób coś w stylu aktywnej poczekalni, czyli miejsca gdzie można walczyć i jest respawn oraz gdzie mamy dostęp do opcji itp.

Widzisz, tylko że wtedy gracze widzą bronie innych i wiedzą z czym mogą się spotkać i lepiej przygotować więc niezbyt. To ma być walka na ciemno, nie wiesz kto będzie twoim przeciwnikiem.

Skoro już są poziomy, to nie lepiej jest wprowadzić możliwość rozdawania punktów statystyk(siła, wytrzymałość, prędkość) które otrzymywałoby się za każdy nowo zdobyty level, co dałoby frajdę z rozwoju swojego avatara?

Skoro już są poziomy, to nie lepiej jest wprowadzić możliwość rozdawania punktów statystyk(siła, wytrzymałość, prędkość) które otrzymywałoby się za każdy nowo zdobyty level?

Mógłbym to zrobić jedynie do statystyk, ale do specjalizacji odpada.

itemy po turnieju są bez sensu. rly. w GGO było PVE , był crafting. przydało by się i by tu to było. zwiększanie statystyk. zbędne i niszczące gre. lepiej dać ileś punktów na start by je rozdać i nic poza tym. niż żeby było lvl'owanie. (balans na turniejach będzie wtedy lepszy)

Nie wiem ja tu nie widzę problemu związanego z "doświadczonymi graczami(veteranami)", po prostu zrobić osobne ligi z jakimś capem albo drzewko turniejowe od nooba do championa. Także zdobywanie doświadczenia/lepszego gearu jak najbardziej na plus, przynajmniej będzie o co walczyć a nie dać grę która znudzi się po miesiącu bo nie będzie o co walczyć.

O co walczyć rly?? jak gra była by dobra to na 100% była by w pełni e-sportowa. mniejsze /większe turnieje ale były by. Mogą być również turnieje płatne z lepszymi nagrodami pieniężnymi. Itd.itd.

Najlepiej od razu zrobić z tego mobe ^^. MUSI COŚ wyróżniać graczy z większym stażem, a nie wchodzi noob i może już się mierzyć z najlepszymi. Chociaż jakieś dywizje jeśli itemy są takie ''beee''.

Co powiecie jeszcze na taką koncepcję.

Zdaje sobie sprawę z tego, że im mniej graczy zostawało by na arenie, tym trudniej byłoby kogoś znaleźć. Rozwiązanie było by proste, wypuszczenie jakiegoś gazu trującego który by się poszerzał do środka mapy, albo zmniejszanie granic tak aby mapa była bardziej ograniczona.

 

Co do ilości graczy, w Lobby byłyby "pokoje" do których dostać się można mając od X do Y poziomu. Każdy pokój ma swój timer, który ustawiony będzie na 20-30min, w tym czasie musi się zebrać X graczy aby turniej wystartował. Skanowanie można dać na szybsze, zamiast 15, powiedzmy 8-10 minut, wiadomo że wszystko by się w trakcie zmieniało. Twoja koncepcja na arene i do razu wszystkich wrzucać jest prawie tym co DayZ, WarZ (Battle Royal). Różniło by to tylko brak zombie i ekwipunek który dostajemy na start i się go trzymamy. Bardziej bym to dodał jako dodatkowy tryb rozgrywyki. Albo... Zrobić turnieje czymś bardziej unikalnym w grze. Nie robić ich jako normalna gra ale powiedzmy że co pełną godzinę otwierane jest po 2 turnieje na poziom, tzn. Powiedzmy że max poziom postaci to 30, więc turnieje będą po dwa na poziomy: 1-5, 6-10, 11-15, 16-20, 21-25, 26-30. A normalną grą właśnie była by taka zabawa na "arenach", czyli mapach z różnymi sektorami i opuszczonym miastem na środku.

Najlepiej poczekajcie z tą grą na full dive'a z tego anime będzie najlepiej ;)

No to dowaliłeś... Przecież to może potrwać wiele lat zanim osiągną taki efekt...

No to dowaliłeś... Przecież to może potrwać wiele lat zanim osiągną taki efekt...

jakby ktoś się za to zabrał to 4-5 lat góra. ale że nikt nie wpadł na tak genialny pomysł to koło 10-15.

jakby ktoś się za to zabrał to 4-5 lat góra. ale że nikt nie wpadł na tak genialny pomysł to koło 10-15.

Nie o pomysł chodzi, pomysł to nie wszystko... Mówimy o bardzo zaawansowanej technologii, nie wymagaj od ludzi za dużo.

Mówie o technologii właśnie. potrzeba było by tylko ludzi co chcą to zrobić i wiedzą jak to zrobić. obecnie jest wiele projektów tej technologii lecz oni się zatrzymują na etapie kontroli czegoś mechanicznego za pomocą mózgu. (przykład: mechaniczne ramię) i nie to że nie potrafią iść dalej tylko nie chce im się.

Czemu lol nie wprowadził od razu lig, tylko przez parę lat był ranking? Bo bez dużego online'u , takie rzeczy nie mają sensu. Ludzie na lola zawsze narzekali na runy, które można było kupić bez problemu za walutę w grze, ale jednak mówili że p2w. Statystyki wraz z lvlowaniem można wprowadzić gdy gra osiągnie zamierzony sukces i przyciągnie graczy do siebie, wtenczas wprowadzenie ulepszenia statystyk wraz z lvlowaniem ożywi znów rozgrywkę.