OKULARY do pracy przy komputerze

Witam, temat kieruję głównie do osób które pracują przy komputerze. Otóż od kiedy pracuje po 9/10 godzin dziennie przy komputerze zauważyłem za zacząłem mieć problemy z oczami, wysuszają mi się, lekkie przymglenie po długim siedzeniu przy komputerze itp.

I tutaj moje pytanie czy ktoś z was korzysta z tych "SPECJALNYCH" okularów ?

Czy wgl pomagają ?

Ja mam okulary z powłoką antyrefleksyjną, do pracy przy komputerze. Ogólnie mój komfort pracy się poprawił, bo oczy już tak nie bolą, ale tak czy siak, jak się siedzi długo przed kompem to nie ma mocnych, oczy zawsze to odczują. Ja poza okularami mam jeszcze specjalnie skonfigurowane środowisko, w którym pracuję (jestem programistą). Ustawiłem sobie kolory w IDE tak, żeby nie męczyły oczu jakimiś jaskrawymi kolorami, do tego używam ciemnego tła. Dzięki temu jestem w stanie komfortowo pracować przez wiele godzin. Ważne jest też, żeby sobie robić od czasu do czasu jakieś przerwy, żeby rozluźnić oczy. Ja np co 2-3 godziny idę sobie jakąś kawę, czy herbatę zrobić, więc i oko odpocznie te parę minut :)

Och jak ja bym chciał mieć tak fajnie że mogę sobie dostosować otoczenie i kolory w monitorze niestety...

Obecnie walczę o nowszy sprzęt w firmie bo jest przestarzały...

Przerwy to ja robię co 30 minut ^^ a co 2h spacer 5 minutowy po okolicy bo i dotlenić się trzeba. Ale i tak ciężko jest wysiedzieć.

Wstaje rano i już czuje jak bym pracował cały dzień przy komputerze :/

Gdzie najlepiej się rozejrzeć za takimi okularami. Salon z którego korzystałem do tej pory niestety nie oferuje takich ( a przynajmniej na ich stronie nie widziałem ).

A można wiedzieć co robisz w pracy? W sensie pracujesz z office, czy grafika? Bo to ważne :). Zapomniałem dodać, że możesz sobie też kupić jakieś dobre krople do oczu. Jak czujesz, że masz suche, to kropniesz kropelkę i jest lepiej :)