No więc tak, ni będę się tu rozwodził nad mechaniką poszczególnych broni, ale nad tym czy warto w nie inwestować czy nie, oraz przedstawię ich słabe oraz silne strony które wpływają na mechanikę rozgrywki. Temat kierowany raczej do osób które dopiero zaczęły /mają zamiar zacząć przygodę z CA, a nie chcą kupować przysłowiowego "kota w worku".
Niestety dodaje tylko linki do obrazków z wyglądem broni, bo inaczej nie mogę tego opublikować (wyskakuje wiadomość, że użyłem zbyt wielu grafik), jeśli ktoś z administracji mógł na to coś poradzić byłbym wdzięczny.
Tak więc zaczynamy:
M4A1 POLECAM
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/1.PNG
Zniechęcić do niej może sam wygląd i nie chodzi mi tu oto, że wygląda paskudnie, ale o to, że jest łudząco podobna do podstawowej M16 z którą zaczynamy naszą zabawę w CA. Nic bardziej mylnego, bowiem M4A1 świetnie sprawdza się w grze, podczas strzałów rozrzut jest naprawdę niewielki, co pozwala nam bez problemu "ściągnąć" przeciwnika nawet ze znacznych odległości, na bliskich również spisuje się dobrze. Jednym słowem broń bardzo uniwersalna, warto też wspomnieć, że po wbiciu trzeciego stopnia dostajemy ją za darmo na siedem dni, więc możemy ją spokojnie przetestować.
AK-47
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/2.PNG
IMO średniak (ponoć w wersji US sytuacja wygląda zgoła inaczej), na spory rozrzut, co strasznie obniża jego walory na większym dystansie, wprawdzie obrażenia ma przyzwoite, ale co z tego, skoro i tak potrzebujemy oddać z niego kilku celnych strzałów, co przy serii na dalszych odległościach staje się trudne do wykonania.
G36E POLECAM
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/3.PNG
Świetna broń, sprawdza się dobrze na każdym dystansie, posiada wbudowany zoom, większy niż w standardowych celownikach do tego typu broni, co pozwala nią na skuteczną grze na każdym dystansie, rozrzut odczuwalny przy zoomie, ale spokojnie można nad nim "panować".
MK16 SCAR-L
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/4.PNG
Przyzwoita broń na krótki dystans, na średnim również da się nią grać, ale celowanie zaczyna sprawiać problemy.
AUG A1 NIE POLECAM
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/5.PNG
Posiada również ten sam zoom co G36E, jednak jego rozrzut jest znacznie większy, być może następny patch to zmieni, ale na razie przegrywa z G36E na całej linii... a kosztuje tyle samo dlatego nie polecam.
AK-74U
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/6.PNG
Fizyka broni w tym przypadku przypomina MK16 SCAR-L.
K2
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/7.PNG
Celna broń, posiada opcje strzałów po jeden, potrójnej serii lub foolauto.
M14 NIE POLECAM
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/8.PNG
Posiada tryb strzałów po jeden oraz... auto? Nie wiem jak to nazwać, na pewno nie fool. Potrzeba 2-3 strzałów by "zdjąć" przeciwnika, część osób używa jej jako odpowiednik karabinu snajperskiego... problem w tym, że celownik, jaki możemy do niej domontować to ten sam co do innych broni rifles & smg, czyli na średni dystans. IMO strata czasu.
Famas
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/9.PNG
Broń przyzwoita, lepiej w miarę sprawnie da się nieą grać na różnych dystansach, ja oczywiście za tą samą cenę wolał bym M4A1, ale co kto lubi.
SG550
Zablokowana na moim poziomie, a w grze nie grałem nią na tyle długo, by móc wydać o niej opinie.
SCAR-L Black
Ta sama sytuacja co z SG550
MP5A4
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/12.PNG
Typowy SMG, możliwość montażu lunety, celny na odpowiednim dla niego dystansie.
K1A
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/13.PNG
Ten SMG również ma możliwość montażu lunety, dynamiczny, średni rozrzut.
Uzi
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/14.PNG
Typowa broń na walkę na krótkim dystansie, brak możliwości montażu lunety, jeśli masz za dużo GP i szyksz drugiej/trzeciej broni to możesz się skusić... ale i to niekoniecznie
UMP
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/15.PNG
IMO najcelniejszy SMG, możliwość zamontowania lunety, mały rozrzut. Jeżeli szukasz SMG ten śmiało można polecić.
K7
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/16.PNG
IMO nić specjalnego, plus wmontowany tłumik, a wiadomo, że nie każdy lubi z nim grać. No i za 850GP można się lepiej uposażyć.
MAC-10
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/17.PNG
Wyłącznie krótki dystans, o lunecie oczywiście możemy zapomnieć, gra się nią podobnie jak UZI, które jest de facto o 100GP tańsze.
P90
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/18.PNG
Kolejna broń z cyklu biegaj-skacz-strzelaj. Jej atutem jest magazynek o pojemności 50 naboi, wadą brak możliwości zamontowania lunety, oraz rozrzut... no i cena 1100GP, mimo tego broń całkiem popularna.
M24
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/19.PNG
Karabin snajperski, zazwyczaj potrzeba oddać dwa strzały, czyli jak dla mnie o jeden za dużo.
SR25
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/20.PNG
Karabin snajperski, tym razem samopowtarzalny, wg mnie wszystkie tego rodzaju bronie można spokojnie sobie darować. Dlaczego? o tym za chwilę.
L96A1 POLECAM
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/21.PNG
Oto i ten powód! Jedyna słuszna broń snajperska tzn. zdejmuje jednym, celnym strzałem.
MSG-90
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/22.PNG
Kolejna broń która potrzebuje 2 strzałów, wprawdzie rozrzut nie jest zbyt wielki, a czas miedzy jednym a drugim krótki, to skuteczność w porównaniu do L96A1 znacznie mniejsza.
Dragunov SVD
http://www.elk.mm.pl/~free/bronie/23.PNG
Koszt taki sam jak w przypadku L96A1, a nadal potrzebujemy 2 strzałów dla przeciwnika ze 100hp. Wybór wydaje się być oczywisty.
M24 WoodLand
Na moim poziomie zablokowana, w grze grałem nią za krótko by się wypowiedzieć, ogólnie jest to model M24 z dodanymi elementami maskującymi.
O broni ciężkiej się nie wypowiem bo po prostu taką nie gram.
Dziękuje za uwagę.
Zakaz kopiowania bez zgody autora (cree).