Optimal zwrot towaru

Witam chciałbym zapytać czy jak kupiłem laptopa w sklepie optimal czy jest możliwośc wymiany lub zwrotu towaru?

Zapewne jest, ale to lepiej się ich zapytaj, a nie na forum :)

Tak zrobie tylko otwarte tam jest dopiero po świetach

Kwestia czy kupiles na miejscu czy przez internet. Jezeli na miejscu to sprzedawca nie ma obowiazku przyjac zwrotu lub wymienic towar zalezy to tylko i wyalcznie od jego dobrej woli. Zamowienie przez internet daje ci 14 dni na zwrot bez podawania przyczyny.

Kwestia czy kupiles na miejscu czy przez internet. Jezeli na miejscu to sprzedawca nie ma obowiazku przyjac zwrotu lub wymienic towar zalezy to tylko i wyalcznie od jego dobrej woli. Zamowienie przez internet daje ci 14 dni na zwrot bez podawania przyczyny.


Nie ma znaczenia czy kupił na miejscu czy w internecie, sprzedawca ma obowiązek przyjąć reklamację bądź zwrot towaru, jeśli tego nie zrobi można powołać się na prawo konsumenta.
Każdy sprzedawca który odmówi zwrotu działa niezgodnie z prawem.

A wdzisz jest roznica . Kiedys tez myslalem jak ty a tu zonk :) Zwrot w ciagu 14 dni jest dostepny TYLKO i wylacznie jezeli zakupilismy towar na odleglosc . Jzeli produkt zakupilismy na miejscu i nie ma wad tylko od sprzedawcy i jego woli zalezy czy przyjmie zwrot . Zeby nie bylo ze pisze glupoty ponizej dwa cytaty .

Cytat z forum prawniczego:

" Podkreślenia wymaga fakt, iż wbrew powtarzającym się opiniom, nie istnieje żaden przepis, który umożliwiałby oddanie towaru sprzedawcy kupionego w sklepie stacjonarnym w terminie 14 dni bez podania powodu. "

A tu drugi :

W jakiej sytuacji możemy zwracać towar?

Zwrot towaru to, formalniej mówiąc, odstąpienie od umowy. Zrobiliśmy zakupy w sklepie internetowym, a gdy dostaliśmy paczkę i obejrzeliśmy towar na żywo, stwierdziliśmy, że go nie chcemy. Możemy go zwrócić do sklepu bez podawania przyczyny i ponoszenia kosztów (są pewne wyjątki).

Możemy zwracać towar, gdy zrobiliśmy zakupy u przedsiębiorcy (sprzedawcą jest firma, a kupującym osoba prywatna):

  • na odległość (np. przez internet, przez telefon, w ramach sprzedaży wysyłkowej) lub
  • poza lokalem przedsiębiorstwa (np. akwizytor przyszedł do naszego domu, zaczepił nas na chodniku, zrobił prezentację u znajomych, zaprosił na wycieczkę, gdzie sprzedał nam przykładowo garnki).

Nie możemy zwracać, towaru gdy zrobiliśmy zakupy:

  • w sklepie stacjonarnym – np. w centrach handlowych, sklepikach osiedlowych, supermarketach, na targowiskach. W takich tradycyjnych punktach możliwość zwrotu towarów to tylko dobra wola sprzedawcy lub dobra polityka sklepu.

Hmmm ciekawe, na prawdę :)

Dziwi mnie fakt iż na kursie mówią inne rzeczy a w prawie też inne rzeczy, ale przynajmniej oświeciłeś mnie co do tego :)

Witam chciałbym zapytać czy jak kupiłem laptopa w sklepie optimal czy jest możliwośc wymiany lub zwrotu towaru?