Pasja tworzenia gier... :)

Witam... :)

Jestem 41-letnim brzydalem (zdjęcie w awatarze) i od mniej więcej 30 lat pasjonuje mnie tworzenie gier.
Już jako młody chłopiec, wymyślałem różne zabawy, robiłem gry planszowe, karciane itd...
Krótko mówiąc - to moja pasja :)
Tyle o mnie, i tak za dużo :)

Od jakiegoś czasu, właściwie od dość dawna, pracuję nad własną mechaniką która obsługiwałaby grę moich marzeń, określiłbym ją jako "przygodówkowo-RPG-owa" ;)
Prace nad tą mechaniką są już dość zaawansowane
Jeżeli chodzi o inne aspekty ewentualnej gry, mam wiele pomysłów i projektów.

W chwili obecnej, współpracuję z programistą, który jako jedyny na razie, zdecydował się, pomóc mi :)

Dlaczego napisałem ten temat i do czego zmierzam ?

Otóż, szukam ludzi z podobną pasją (najlepiej grafików ;) ), którzy być może chcieliby realizować swoje pomysły, a nie mają z kim i gdzie...
Wiadomo że jest to jakby szukanie igły w stogu siana, lecz spróbować nie zaszkodzi.

Jeśli więc, cierpisz na podobną pasję ;) i szukasz ujścia swoich pomysłów, sprawdź, być może moglibyśmy sobie nawzajem pomóc :)

P.S.

Jeżeli znajdzie się ktoś choć odrobinę zainteresowany grą nad którą pracujemy, napiszę o projekcie coś więcej.
Pozdrawiam

Ja bym chętnie coś więcej poczytał na temat tego projektu. :)

No cóż... :)
Brak zainteresowania, specjalnie mnie nie dziwi, przecież wielu ludzi deklaruje chęć zrobienia gry i nic specjalnie z tego nie wychodzi :)

Spróbuję jeszcze jednak coś napisać, nie mam raczej nic do stracenia :)

Przede wszystkim, szukam programisty z fantazją (niekoniecznie ułańską ;)), wbrew pozorom, uważam że o odpowiedniego programistę, jest najtrudniej, ponieważ, moim zdaniem programiści to najczęściej ludzie którzy są zajęci i mają już swoje konkretne prace, projekty itd...
Oczywiście nie tylko programistą człowiek żyje :)

Jeżeli chodzi o sam projekt, to graficznie, "interfejsowo" i ogólnie mechanicznie, najbliżej mi do gry "Pride of Taern"

Mechanikę mam swoją autorską, pracuję nad nią od ponad dwóch lat.

Jednak to co jest najistotniejsze i co wyróżnia mój projekt na tle innych gier, to sama rozgrywka.
W większości gier MMORPG, wszystko, lub prawie wszystko co można osiągnąć w grze, osiąga się za pomocą walki.

Od wielu lat gram w gry na komputerze i brakuje mi takiej w której można by osiągać różne cele nie tylko za pomocą walki, choć ta nadal pozostawałaby jedną z dróg, którą mógłby podążać gracz.
Zdaję sobie sprawę, że w obecnych czasach gry rozwijają się w innym kierunku, przykładem może być gra Guild Wars 2, gdzie odchodzi się starego podziału "tank/healer/dps" , tak żeby każdy gracz mógł robić w grze wszystko
Ja niestety skłaniam się w kierunku odwrotnym i chciałbym niejako "rozwinąć" stary schemat zależności "tank/healer/dps"
W jaki sposób ?

poprzez zaimplementowanie w grze różnych archetypów postaci...

przykłady:
1. - tropiciel - bez którego, na przykład: nie będzie możliwe, lub będzie bardzo trudne, znalezienie bossa
2. - social worker (nazwa robocza ;) ) - bez którego kontakty z NPC-atmi będą trudne i nie dadzą takich korzyści jak z nim
3. - naukowiec-badacz - bez którego pokonanie bossa na niewiele się zda, ponieważ tylko on może odczytać runy którymi zapieczętowany jest skarb...
4. - klasyczny wojownik... tu akurat wiadomo o co chodzi :)
5. - ....
6. - ....
itd...

Ogółem archetypów jest 10
Każdy archetyp potrafi "robić" takie rzeczy, bez których pewne sprawy są nieosiągalne lub trudne do zrealizowania

I to jest główny cel który chciałbym osiągnąć jako twórca/współtwórca gry.
Zdaję sobie sprawę że w erze takich gier jak League of Legends... World of Tanks, czy chociażby wspomniane wyżej Guild Wars 2, moje pomysły nie są zbyt popularne (delikatnie mówiąc)

Jednak podchodzę do sprawy także jako gracz, który gra od wielu lat i nie znalazł jeszcze gry choćby podobnej do takiej jaką chciałbym zrobić. I myślę że może takich graczy jest więcej.

jeżeli bliski jest Ci taki pomysł i szukasz ujścia dla swoich talentów, odezwij się, może będziemy mogli sobie nawzajem pomóc :)

Pozdrawiam :)

No dla mnie Ciekawie bardzo brzmi. ;)

Lecz niestety ja sie na programowaniu ani grafice nie znam ;P

Jedyne w czym dam radę Ci pomóc to dubbing w grze i tyle :(

To ma być gra webowa, 2D, czy 3D? Bo "szukam programisty" to trochę zbyt ogólne :). Każdy rodzaj wymaga innych programistów i różnej wiedzy technologicznej :). Musisz sprecyzować dokładnie, jak gra ma wyglądać od strony dizajnersko-technicznej, np czy gra będzie miała tzw "open world"(nie musisz od razu zdradzać szczegółów produkcji, ale takie ogólne info, żeby potencjalna osoba wiedziała, z czym się zmierzy) itd. Nie możesz czekać, aż łaskawie ktoś się do Ciebie odezwie i dopiero wtedy będziesz tłumaczył, kogo tak na prawdę szukasz. Programiści z reguły to bardzo zajęci ludzie i jeżeli nie sprecyzujesz na samym początku czego chcesz, to taka osoba raczej się nie pofatyguje :). Rozumiem, że możesz nie posiadać wiedzy programistycznej i możesz nie wiedzieć dokładnie jakich umiejętności programisty potrzebujesz, ale jak zdradzisz mniej więcej jak chcesz aby ta gra wyglądała, to pewnie się ktoś znajdzie, kto doradzi jakiej technologii najlepiej użyć ;). Warto się dobrze zastanowić nad dobraniem technologii, bo może się okazać, że to co wybierzecie, może być niewystarczające do zaimplementowania różnych pomysłów, ale do tego potrzebna jest już duża wiedza i doświadczenie.

Jeżeli to jest pierwsza gra, to trochę porywasz się z motyką na słońce, bo niestety MMO to niezwykle skomplikowany twór i nie można go porównać do żadnej innej gry, jeżeli chodzi o trudność implementacji, dlatego tworzenie gry MMO z reguły zajmuje 2 a nawet 3 razy dłużej niż normalnej gry single player :D.

To taka mała rada, sam niestety nie mam czasu, bo mam masę roboty w pracy i po pracy (życie programisty jest chujowe, nie ma czasu na nic :X)

znam twój ból, robienie nawet prostej grafiki potrafi być zajmujące, a o grafika jest ciężko, jeśli tutaj nikogo nie znajdziesz polecam poszukać kogoś na warsztat.gd

@up

Oooo fajna stronka też z niej skorzystam oferując swoje usługi "aktorskie" :D

Bo jak by nie patrzeć ludzie robią gry ale też często trzeba dograć jakieś kwestie dubbingowe :D

@
Nehezbegar

...........Jeżeli chodzi o sam projekt, to graficznie, "interfejsowo" i ogólnie mechanicznie, najbliżej mi do gry "Pride of Taern"...........

Wydawało mi się, że z grubsza, tym zdaniem wyjaśniłem te sprawy :)
Ale mogę jaśniej:
- gra: przeglądarkowa (ale nie jestem uparty w tym temacie ;) )
- grafika: izometryczna
- świat: otwarty
- walka: turowa
- każda czynność w grze będzie interakcją z otoczeniem, przedmiotem, obiektem lub humanoidem/zwierzęciem i będzie należała do odpowiedniego archetypu
- mechanika, przejrzysta, intuicyjna, oparta o liczby 5/10/20/100

- brak klas, zamknięty system statystyk

- rozgrywka: sandboxowa, open PK, full loot, ale również system karmy, konsekwencji, gracz dostałby możliwość mordowania każdego, kogo da radę, w prawie każdej lokacji, ale będzie musiał liczyć się z bardzo dużymi konsekwencjami, jak zostanie złapany
osiągnięcie levelcapu będzie wymagało wzniesienia się na wyżyny własnych możliwości, później czeka gracza ruchomy i zmienny system praktyki mistrzowskiego poziomu
- śmierć; bardzo bolesna, utrata wszystkiego co gracz miał przy sobie + wyzerowanie poziomu praktyki, w przypadku śmierci zachowujemy rozwinięte poziomy archetypów i dobra pozostawione w "banku"

Być może nie napisałem tego co ważne dla programisty, gdybym sam nim był, nie zawracałbym nikomu gitary ;) tylko cicho sam grę rzeźbił

Mam 41 lat, jestem samotny, nie piję, nie palę, nie ćpam, nie mam TV, nie mam rodziny, mam sporo wolnego czasu, tworzenie gier to moja pasja, rozważam nawet możliwość rozpoczęcia nauki jakiegoś języka programowania, jeśli nie znajdę nikogo do współpracy... czy dam radę czy nie... to nieistotne... :)


Zostałem przed chwilą przez kogoś zapytany, czy zamierzam zrobić tak że w party na jakąś wyprawę będzie potrzebnych aż 10 ludzi, skoro będzie 10 archetypów i mają być dla siebie konkurencyjne i się uzupełniać.
Myślę że to dość istotna kwestia , więc wyjaśnię:
każdy gracz będzie mógł być mistrzem w jakimś archetypie, w innych będzie dobry, jeszcze w innych średni, lecz będą też takie w których będzie słaby.
można więc śmiało założyć że w zależności od sytuacji, samowystarczalne party wyruszające po przygodę to od 2 do 8 osób

Chciałbym tu przy okazji zaznaczyć że mam ambicje zrobić grę o bardzo silnych logicznych podstawach, która będzie uczyła młodszych graczy a przypominała starszym że :

"więcej to nie zawsze znaczy lepiej"
przykład z gry:
Co z tego że 6-osobowe party potrafi więcej ? jak dwuosobowy zespół tropicieli, szybciej i łatwiej przejdzie przez trudną lokację

Przykładów mógłbym mnożyć, bo niestety obecne gry wypaczają w młodych ludziach poczucie logiki i konsekwencji, a ja chciałbym żeby gra nie robiła z młodych ludzi debili.

Nigdy nie słyszałem o Pride of Taern, nie gram w gry przeglądarkowe :). W sumie sam mogłem sprawdzić w googlach, podałeś trochę więcej informacji i się to wszystko klaruje ;). Powodzenia życzę w poszukiwaniu współpracowników.

..........................................Rozumiem, że możesz nie posiadać wiedzy programistycznej i możesz nie wiedzieć dokładnie jakich umiejętności programisty potrzebujesz, ale jak zdradzisz mniej więcej jak chcesz aby ta gra wyglądała, to pewnie się ktoś znajdzie, kto doradzi jakiej technologii najlepiej użyć . Warto się dobrze zastanowić nad dobraniem technologii, bo może się okazać, że to co wybierzecie, może być niewystarczające do zaimplementowania różnych pomysłów, ale do tego potrzebna jest już duża wiedza i doświadczenie.Jeżeli to jest pierwsza gra, to trochę porywasz się z motyką na słońce, bo niestety MMO to niezwykle skomplikowany twór i nie można go porównać do żadnej innej gry, jeżeli chodzi o trudność implementacji, dlatego tworzenie gry MMO z reguły zajmuje 2 a nawet 3 razy dłużej niż normalnej gry single player ......................................

Z motyką na słońce, czy nie, lepiej coś robić niż siedzieć i marudzić, jestem już w takim wieku że wiem co to znaczy ciężka i długa praca...

ostatnio współtworzyłem moda to pewnej gry strategicznej przez prawie dwa lata...

mod przeszedł bez echa, w dużej mierze także dlatego że sama gra jest mało popularna :)... tak czy siak, wcale mnie to nie załamało... wręcz przeciwnie,

jednak doszedłem do wniosku że naprawdę bliska mojemu sercu jest formuła gry MMORPG... i potencjał jaki w niej tkwi, a który jest według mnie niewykorzystywany.

hmm może nie jestem grafikiem ale jeśli będziecie potrzebowali testerów to z chęcią :) Pozdrawiam :)

Witam... :)

Jestem 41-letnim brzydalem (zdjęcie w awatarze) i od mniej więcej 30 lat pasjonuje mnie tworzenie gier.
Już jako młody chłopiec, wymyślałem różne zabawy, robiłem gry planszowe, karciane itd...
Krótko mówiąc - to moja pasja :)
Tyle o mnie, i tak za dużo :)

Od jakiegoś czasu, właściwie od dość dawna, pracuję nad własną mechaniką która obsługiwałaby grę moich marzeń, określiłbym ją jako "przygodówkowo-RPG-owa" ;)
Prace nad tą mechaniką są już dość zaawansowane
Jeżeli chodzi o inne aspekty ewentualnej gry, mam wiele pomysłów i projektów.

W chwili obecnej, współpracuję z programistą, który jako jedyny na razie, zdecydował się, pomóc mi :)

Dlaczego napisałem ten temat i do czego zmierzam ?

Otóż, szukam ludzi z podobną pasją (najlepiej grafików ;) ), którzy być może chcieliby realizować swoje pomysły, a nie mają z kim i gdzie...
Wiadomo że jest to jakby szukanie igły w stogu siana, lecz spróbować nie zaszkodzi.

Jeśli więc, cierpisz na podobną pasję ;) i szukasz ujścia swoich pomysłów, sprawdź, być może moglibyśmy sobie nawzajem pomóc :)

P.S.

Jeżeli znajdzie się ktoś choć odrobinę zainteresowany grą nad którą pracujemy, napiszę o projekcie coś więcej.
Pozdrawiam