Po co komu bractwo w Drakensang Online? - Rozważania nad sensem istnienia

Bractwa w Drakensang Online są tworzone głównie przez dobrze zgrane grupy graczy , które to w swoje szeregi przyjmuje nowych członków, którzy w jakiś sposób odpowiadają grupie pierwotnej, tworzącej podwaliny bractwa. Przynależność do bractwa jest dobrowolna. Bractwo jako organizacja nieformalna, posiadająca (wynika to z samej gry) strukturę hierarchiczną, zapewnia członkom potrzebę trwałych, zrozumiałych ram odniesienia, w których mogą wspólnie działać na rzecz celów (przede wszystkim rozwój własnych postaci, czy też bardziej ambitne jak promocja gry na arenie graczy). Gracz jako członek bractwa ma obowiązki wynikające z działań zmierzających do osiągnięcia celów. Nie byłoby bractwa, gdyby nie grupa ludzi, która dostrzega korzyści wynikające ze wspólnego działania zmierzającego do osiągnięcia celu. Tworzenie bractwa, jako zespołu jest procesem przebiegającym stopniowo. Warto określić wspólne cele oraz wspólną wizję działania, niezbędne jest ustalenie reguł współpracy. Utrzymanie spójności między członkami bractwa wymaga ciągłej aktualizacji wspólnych celów oraz misji. Członkowie potrzebują informacji dotyczących realizacji wyznaczonych celów jak i podkreślania dotychczasowych osiągnięć.

Nadrzędnym celem bractw jest maksymalizacja wkładu poszczególnych członków w wzajemną pomoc (wspólne robienie misji, porady, wypady na bossy). Nie zawsze bractwo jest w stanie zapewnić w danej chwili pomoc, z powodów oczywistych (gracze są offline). Każdy gracz ma swoje życie prywatne (praca, rodzina, nauka) i nie zawsze jest w stanie grać codziennie, nie mniej każdy przynależąc do bractwa, w miarę możliwości powinien być aktywny. Jaki sens by miały bractwa, gdy jego Członkowie byli cały czas nieaktywni w grze? Aktywność poszczególnych członków bractwa jest obowiązkiem, wynikającym z działania bractwa. W żadnym działaniu interesy poszczególnych członków bractwa nie powinny przeważać nad interesami bractwa jako całości.

Sprzyjanie powstawaniu poczucia przynależności do zespołu zapewnia bractwu ducha jedności. Bractwa w grze Drakensang Online przyczyniają się do tworzenia swoistej kultury. Tworzy się ona wewnątrz bractwa, a jest pośrednio oddziaływająca na wszystkich graczy. Na tworzenie tej swoistej kultury organizacji największy wpływ mają osoby zarządzające (Przywódca i Oficerowie - bo takie rangi są w bractwach w grze). W pierwszej fazie życia bractwa - tworzenia, ważną rolę odgrywa wizja i energia Przywódcy bractwa. Przygotowanie do budowy bractwa polega na zgromadzeniu danych dotyczących potrzeb i zainteresowań graczy, zidentyfikowanie najważniejszych członków z punktu widzenia bractwa i pozyskanie ich wsparcia, stworzenie więzi w bractwie poprzez tolerancję na różnice zdań, analiza oczekiwań możliwych efektów działania oraz istniejących zagrożeń. W drugiej fazie - budowania, Przywódca bractwa może mieć wpływ poprzez rekrutacje odpowiednich osób, nakłanianie podczas spotkań (zebrań) do określonych zachowań. W fazie stabilizacji i wzrostu Przywódca bractwa powinien rozwijać się wraz z bractwem lub szukać odpowiednich Oficerów. W fazie przemian, w tym kryzysów Przywódca bractwa musi oduczać się zachowań, które źle wpływają na bractwo oraz zrozumieć, jakich potrzeba zmian organizacyjnych, jak i kulturowych wobec członków bractwa jako całości, lub poszczególnych członków.

Bractwa w Drakensang Online pod względem technicznym są bardzo słabo rozwinięte. Brak porządnej zakładki bractwa, umożliwiającą wymianę niezbędnych dla członków informacji, jak brak wyszukiwarki bractw, umożliwiającej znalezienie odpowiadającego pod profil indywidualny gracza bractwa, sprzyja narastającej niechęci do przynależności do tego typu grupy. Brak bonusów za przynależność do bractwa, przyczynia się do niezadowoleń graczy wobec produktu oferowanego przez dane bractwo. Produktem tym jest tworzenie kultury, rozumiane również jako zaangażowanie w celu wzajemnej pomocy. Oferowanie wzajemnej pomocy, staje się coraz mniej pożądanym wśród coraz bardziej mobilnych graczy produktem. Bractwa, nastawione na dynamiczny rozwój są zmuszone działać prężne, w celu utrzymania się na rosnącym rynku gildii. Rozwój niestety tak bardzo ograniczony przez Twórców gry do wewnątrz bractwa (jego organizacji), przyczynia się do usamodzielniania graczy i rosnącego niezadowolenia z przynależności do bractwa. To czy bractwa mają szanse przetrwać w Drakensang Online zależy od Twórców Gry i od wprowadzanych zmian w technicznym aspekcie bractw.


Autor: Magiania

Według mojego mniemania bractwo ma tylko kilka rzeczy których nie uzyskamy nie będąc w nim.

Po pierwsze bractwo, to odpowiednik listy znajomych. Nie ma tutaj czegoś takiego jak np. z crimecrafta - hideout gdzie spędzamy połowę swojej obecności w grze.

Nie zżywamy się także z członkami bractwa. Gdy odchodziłem od mojego gangu GroupTNT czułem się jakbym opuszczał dom... Ale o tym innym razem.

Głównie bractwo w Drakensang Online polega na jednej rzeczy: Szukamy osób online i pytamy się ich czy pomogą nam zrobić dunga, głównie są to pytania do starszych poziomem graczy. Każdy kto był w bractwie wie o czym mowa. Brakuje tutaj także terenów dla gildii, nie ma ich stałych terenów przebywania - zastępuje to miasto gdzie wszystkie gildie się mieszają przez co zżycie się z bractwem i jej członkami jest niezwykle trudne.

Kolejnym aspektem nędzności* bractwa jest to, że ludzie rekrutują nowych graczy (1-20poziom) jak mięso armatnie.

W zupełnośći zgadzam się z autorem tematu, bractwa w DO powinny nie mieć miejsca na istnienie. Tak jak już wspomniałem jest to lista znajomych którzy pomagają nam robić dungi i misje...

Po przeczytaniu tego tekstu pełnego powtórzeń, nasunęło mi się jedno pytanie: po co zakładać osobny temat o systemie gildii w słabej grze przeglądarkowej, który na dodatek jest taki sam jak we wszystkich MMORPG, które oferują taki właśnie system?

I tak przy okazji: gdzie w tym całym swoim opisie znajdują się rozważania nad sensem istnienia? :D

Po przeczytaniu tego tekstu pełnego powtórzeń, nasunęło mi się jedno pytanie: po co zakładać osobny temat o systemie gildii w słabej grze przeglądarkowej, który na dodatek jest taki sam jak we wszystkich MMORPG, które oferują taki właśnie system?I tak przy okazji: gdzie w tym całym swoim opisie znajdują się rozważania nad sensem istnienia?

Zgadzam się z Twoją odpowiedzią :) Drakeansag Online jak większość zapewne gier oferuje ten sam system rozwoju bractw. Co do teksu... właśnie te powtórzenia powodują to, że się tak myśli, myśli ... i nic oprócz myśli nie zostaje, bo to ludzie tworzą bractwo, a nie sama gra w sobie :D

Bractwa w Drakensang Online są tworzone głównie przez dobrze zgrane grupy graczy , które to w swoje szeregi przyjmuje nowych członków, którzy w jakiś sposób odpowiadają grupie pierwotnej, tworzącej podwaliny bractwa. Przynależność do bractwa jest dobrowolna. Bractwo jako organizacja nieformalna, posiadająca (wynika to z samej gry) strukturę hierarchiczną, zapewnia członkom potrzebę trwałych, zrozumiałych ram odniesienia, w których mogą wspólnie działać na rzecz celów (przede wszystkim rozwój własnych postaci, czy też bardziej ambitne jak promocja gry na arenie graczy). Gracz jako członek bractwa ma obowiązki wynikające z działań zmierzających do osiągnięcia celów. Nie byłoby bractwa, gdyby nie grupa ludzi, która dostrzega korzyści wynikające ze wspólnego działania zmierzającego do osiągnięcia celu. Tworzenie bractwa, jako zespołu jest procesem przebiegającym stopniowo. Warto określić wspólne cele oraz wspólną wizję działania, niezbędne jest ustalenie reguł współpracy. Utrzymanie spójności między członkami bractwa wymaga ciągłej aktualizacji wspólnych celów oraz misji. Członkowie potrzebują informacji dotyczących realizacji wyznaczonych celów jak i podkreślania dotychczasowych osiągnięć.

Nadrzędnym celem bractw jest maksymalizacja wkładu poszczególnych członków w wzajemną pomoc (wspólne robienie misji, porady, wypady na bossy). Nie zawsze bractwo jest w stanie zapewnić w danej chwili pomoc, z powodów oczywistych (gracze są offline). Każdy gracz ma swoje życie prywatne (praca, rodzina, nauka) i nie zawsze jest w stanie grać codziennie, nie mniej każdy przynależąc do bractwa, w miarę możliwości powinien być aktywny. Jaki sens by miały bractwa, gdy jego Członkowie byli cały czas nieaktywni w grze? Aktywność poszczególnych członków bractwa jest obowiązkiem, wynikającym z działania bractwa. W żadnym działaniu interesy poszczególnych członków bractwa nie powinny przeważać nad interesami bractwa jako całości.

Sprzyjanie powstawaniu poczucia przynależności do zespołu zapewnia bractwu ducha jedności. Bractwa w grze Drakensang Online przyczyniają się do tworzenia swoistej kultury. Tworzy się ona wewnątrz bractwa, a jest pośrednio oddziaływająca na wszystkich graczy. Na tworzenie tej swoistej kultury organizacji największy wpływ mają osoby zarządzające (Przywódca i Oficerowie - bo takie rangi są w bractwach w grze). W pierwszej fazie życia bractwa - tworzenia, ważną rolę odgrywa wizja i energia Przywódcy bractwa. Przygotowanie do budowy bractwa polega na zgromadzeniu danych dotyczących potrzeb i zainteresowań graczy, zidentyfikowanie najważniejszych członków z punktu widzenia bractwa i pozyskanie ich wsparcia, stworzenie więzi w bractwie poprzez tolerancję na różnice zdań, analiza oczekiwań możliwych efektów działania oraz istniejących zagrożeń. W drugiej fazie - budowania, Przywódca bractwa może mieć wpływ poprzez rekrutacje odpowiednich osób, nakłanianie podczas spotkań (zebrań) do określonych zachowań. W fazie stabilizacji i wzrostu Przywódca bractwa powinien rozwijać się wraz z bractwem lub szukać odpowiednich Oficerów. W fazie przemian, w tym kryzysów Przywódca bractwa musi oduczać się zachowań, które źle wpływają na bractwo oraz zrozumieć, jakich potrzeba zmian organizacyjnych, jak i kulturowych wobec członków bractwa jako całości, lub poszczególnych członków.

Bractwa w Drakensang Online pod względem technicznym są bardzo słabo rozwinięte. Brak porządnej zakładki bractwa, umożliwiającą wymianę niezbędnych dla członków informacji, jak brak wyszukiwarki bractw, umożliwiającej znalezienie odpowiadającego pod profil indywidualny gracza bractwa, sprzyja narastającej niechęci do przynależności do tego typu grupy. Brak bonusów za przynależność do bractwa, przyczynia się do niezadowoleń graczy wobec produktu oferowanego przez dane bractwo. Produktem tym jest tworzenie kultury, rozumiane również jako zaangażowanie w celu wzajemnej pomocy. Oferowanie wzajemnej pomocy, staje się coraz mniej pożądanym wśród coraz bardziej mobilnych graczy produktem. Bractwa, nastawione na dynamiczny rozwój są zmuszone działać prężne, w celu utrzymania się na rosnącym rynku gildii. Rozwój niestety tak bardzo ograniczony przez Twórców gry do wewnątrz bractwa (jego organizacji), przyczynia się do usamodzielniania graczy i rosnącego niezadowolenia z przynależności do bractwa. To czy bractwa mają szanse przetrwać w Drakensang Online zależy od Twórców Gry i od wprowadzanych zmian w technicznym aspekcie bractw.


Autor: Magiania