Podkręcanie procka

Witam wszystkim, mam małe pytanko...posiadam takiego kompa:

Procesor: AMD Athlon 64 X2 Dual Core Proc 3600+

Płyta główna: Gigabyte M68M-S2P

Pamieć: 3gb RAM

Grafika: GeForce GT 220

I chciałbym podkrecic troche procka tylko jak? :x Nigdy tego nie robiłem, jestem kompletnie zielony...mogłby ktos pomóc gdyz nie chce niczego popsuc.

Poradniki na google prawdę powiedzą. Jest ich masa.

@up tez bardziej mi zalezy o ile moglbym podkrecic mojego procka aby sie nic nie stalo.

Podkręcając procka po przeczytaniu kilku poradników sam będziesz wiedział jaki jest limit. Czytając ze zrozumieniem nie spalisz go.

Zawsze podkręcając zmniejszasz jego żywotność, weź to pod uwagę.

Powiem Ci tak, jeśli chcesz się brać za podkręcanie to musisz mieć dobry zasilacz, dobre chłodzenie i dobrą płytę główną.

Zły zasilacz może Ci nawet wszystko co masz w pudle za sobą pociągnąć lub samemu się poświęcić.

Chłodzenie, raczej samego procka zwęgli, a bez dobrej płyty nie będzie różnicy (po podkręceniu) lub coś może pójść nie tak albo wgle nie pozwoli Ci podkręcić.

Procek stanie się mniej stabilny (z 7% może Ci nagle wyskoczyć do 100% przy włączaniu painta), będzie znacznie gorętszy, będzie brał więcej prądu itp.

Może być i tak że nie zauważysz nawet malutkiej poprawy jakości po OC, a zdarza się to często- mój kolega tak miał na AMDku, nie tym, co Ty masz.

Kilka poradników i możesz próbować, tylko nie przegnij, wiem że rekordy to nawet ponad 1Ghz ale to jest kwestia 2 tygodni (MAX) pracy na maks temp. i obrotach. Ja Ci OC odradzam, sam wole tego unikać.

A tam gadanie, nic się nie stanie możesz śmiało podnieść o te 200-300 mhz

Jak to nic się nie stanie? Niektóre to nawet 100 MHz nie przeżyją, a Ty z 200-300 MHz, i leci się stopniowo do tego, sprawdzać temp. po każdym OC, w stresie jak i bez niego. A jak komputer się nie włącza, to trzeba podnieść napięcie, tyle, że wtedy większe szanse, że Ci się procek rozkraczy.