Połączenie mechanik wszystkiego co w MMO kocham - Tibia, Runescape, World of Warcraft

Hej,
zacznę od tego, że się przedstawię :slight_smile:
Mam na imię Maciek, mam 24 lata i od 15 roku życia programuję - od paru lat zawodowo. Od dłuższego czasu projektuje grę, która brałaby co (moim zdaniem) najlepsze z takich gier jak Tibia, RuneScape czy WoW.

Chciałbym zapytać się Was o zdanie - czy rzucilibyście okiem na grę, która miałaby:
(Cechy Tibii)

  • rzut izometryczny (lecz 3D, z dynamicznym cieniowaniem)
  • system PvP oraz levelowanie
  • oldscholowy system handlu - brak store z rzeczami - jedynie możliwość handlu na “żywo”
  • rookgaard
  • system oświetlenia, który wymaga pochodni w nocy - z dynamicznymi cieniami
  • gdy giniemy, to tracimy sporo expa i przedmiotów :slight_smile:
  • system PK (open PvP)
  • system poruszania się po kracie, który umożliwia blokowanie graczy i przesuwanie przedmiotów

(Cechy RuneScape)

  • crafting a w nim:
  1. wydobywanie surowców
  2. grindowanie skilli, pozwalających zdobycie złota oraz eq takich jak mining, wood cutting, smithing itd.

(Cechy Wowa)

  • questy
  • raidy
  • areny

Co o tym myślicie? Czy taka gra miałaby jakikolwiek potencjał? A może już jest taki tytuł?

Dzięki wielkie za odpowiedzi :slight_smile:

Kolego Maćku,
Rozumiem, że sam się tym zajmujesz, tak ?
Kolejna sprawa, że raczej na 99% się nie przebijesz, nawet jeśli znajdziesz fanów, to prawdopodobnie garstkę, no chyba że grę napiszesz w języku angielskim, to może coś więcej…
Problem w tym, że tę grę robisz na pc, a powinieneś pomyśleć głównie o wersji android/ios, dlaczego zapytasz ? Ano dlatego, że rynek takich gier na pc jest szczelny, te co się trzymają, to się trzymają, te co chcą się wcisnąć na siłę, kończą (powoli) zapomniane.
No ale wersja na telefony trafiłaby do bardzo szerokiego grona (zwróć uwagę, że telefonów używają też zarówno dzieci, jak i seniorzy), a takich gier na andka właśnie jest jak na lekarstwo.
Tyla

1lajk