Trudno ocenić "duszę" gry po jednym, wczesnym video. Mnie osobiście pierwszy Grimrock się podobał, czuć było klimat starego Dungeon Mastera, szkoda tylko, że tak dużo z niego skopiowali, bo faktycznie, mogli pokusić się o jakąś innowację. W dwójkę jeszcze nie miałem okazji zagrać, ale z tego co po filmach widziałem, to jedyną nowością było wyjście z podziemi na powierzchnię... czyli to samo, co w Dungeon Master 2.
M&M 6 i kolejne były natomiast czymś więcej, bliżej im było do gier typu Skyrim czy Morrowind. Tam lochy i podziemia były tylko dodatkiem do eksploracji całej krainy. Te gry były przełomem i chyba temu zawdzięczają to, że są tak miło wspominane przez wielu graczy. Ale to już nie były crawlery, więc nie ma co porównywać.
Skullstone z tego, co widzę ma być powrotem do starej koncepcji, ruch co kratkę, korytarze i komnaty, pułapki itp. I według mnie dobrze, bo takich gier jest mało, mam tylko nadzieję na jakieś rozwinięcie w stosunku do tych kultowych pozycji, o których pisałem wcześniej. Na jednym ze screenów na twitterze widziałem coś, co sugeruje obecność aktywnych skilli, co imo dobrze wróży.