Pomoc w pracy magisterskiej

Hej, byłbym wdzięczny za wypełnienie ankiety do pracy magisterskiej związanej z grami mmorpg.

Chciałem to wypełnić, ale dosyć słabo przygotowane, zarówno pod względem merytorycznym jak i technicznym. Rzuca się w oczy dosyć powierzchowna znajomość tematu:

W jakim stylu wolisz zaprojektowane MMORGi?

Tutaj przydałyby się przykłady, bo ciężko jest rozróżnić produkcje wschodnie od siebie. FFXIV jest japońskie, grindowniki wszelkiej maści koreańskie, a chińskie… nie wiem? Sword of Legends Online? To jeszcze żyje? Albo zmienić pytanie na produkcje wschodnie/zachodnie.

Jaki element MMORPGów jest dla ciebie najważniejszy? Lore (fabuła)

Jest bardzo duża różnica między “lore”, “plot” i “story”. I można lubić tylko jedną z tych rzeczy.

Ile frakcji powinna mieć gra z tego gatunku według twojej opinii? 4 (BDO)

Od kiedy BDO ma 4 frakcje? Od kiedy BDO ma frakcje? I tutaj się też pojawia dobre pytanie - jak rozgraniczamy frakcje narzucone, aka WoW, a frakcje stworzone przez graczy, np. EVE?

Jakie klasy postaci postaci powinny być grywalne w tradycyjnym podziale?

Pytasz o role czy o klasy? Bo z jednej strony jest wojownik (klasa), a z drugiej jest healer (rola). To samo dotyczy wcześniejszego pytania.

Jakie rodzaje broni powinny być zawarte przy drugim wyborze w pytaniu 10?

Staram się nie przyczepiać do formy, no ale proszę Cię, co jeżeli nie zaznaczyłem tego? Wydawało mi się, że google forms pozwala warunkować pytania w zależności od odpowiedzi na poprzednie. Albo przerób pytanie na takie jak 9.

Co sądzisz o systemie sezonów zamiast większych aktualizacji?

Ale sezony w jakim sensie? Że zawartość jest tylko dostępna przez X czasu (np. stary LWS1 w GW2), że są nagrody za granie podczas sezonu (np. Lost Ark), czy że aktywności są schowane za sezonami (nie wiem, chyba New World?).

W ogóle, o co chodzi w tym badaniu? Co chcesz zbadać? Tytuł brzmi “zarządzanie wytwarzaniem gier MMORPG”, ale co mają te pytania wspólnego? Tutaj powinny być pytania o strukturę projektu, współpracę między zespołami itd. Jaka jest grupa kontrolna?

2lajki

Typ chyba chce w przyszlosci robic mmo i bada rynek, raczej watpie aby to byla magisterka.
Btw Live albo Test, ewentualnie SysTest dla alfy.
Moje ulubione.

  1. In which game engine do you play best online?
    W internetowe gry na jakim silniku gry najlepiej ci się gra?

To ja wam dorzucę jeszcze parę innych spraw przez które ankiety nie wypełnie bo nie wiedział bym jak:
2. Do you preffer games created in iconic universum like for example ‘Lord of the Rings’ or developed from scratch?
Preferujesz gry stworzone w znanym uniwersum jak np. “Władca Pierścieni” czy zrobione od podstaw?
Lincensed brand (licencjonowanej marki)
In own world (we własnym świecie)
Moja odpowiedź: Nie ma znaczenia. Jedne i drugie mi odpowiadają w równym stopniu.

  1. In which style do you prefer MMORGs designed?
    W jakim stylu wolisz zaprojektowane MMORGi?*
    Western (zachodni)
    Korean (koreański)
    Chinese (chiński)
    Japenese (japoński)

Moja odpowiedź: A czy różni się koreński od chińskiego i japońskiego stylu? To już chyba zachodni bardziej może się różnić niż te 3 :confused:

  1. In which game engine do you play best online?
    W internetowe gry na jakim silniku gry najlepiej ci się gra?*
    Original (autorski) - WoW, GW2, FFXIV
    Unreal Engine (Lost Ark, Ashes of Creation)
    Unity (Crowfall, Albion Online)
    CryEngine (Aion)
    HeroEngine (ESO, SWTOR)

Moja odpowiedź: A nie mogę wybrać 2-3 odpowiedzi??? Konkretnie 1 to się nie zdecyduje…

Jak widać po 4 pytaniach tylko do pierwszego nie mam obiekcji… więc podziekuję…

“4. In which game engine do you play best online?
W internetowe gry na jakim silniku gry najlepiej ci się gra?”
Trochę pointless pytanie - przeciętny user słabo ogarnia charakterystykę danego silnika i z czym w ogóle wiąże się jego wybór. Nie wspominając już o tym, że preferencje użytkowników co do silnika powinny być ostatnim czynnikiem przy wyborze silnika do robienia gry

Ciężko się odpowiada na taką ankietę, ponieważ w 90% przypadkach najlepszą odpowiedzią jest "to zależy"

  • W zależności od rodzaju gry, systemu, wizji twórców itp, w 1 grze wystarczy 20 osób w gildii w innej 100 jest za mało

  • “Jakie rasy powinny się znaleźć w przypadku fantasy?” to pytanie jest tak śmieszne, że aż nienormalne ponieważ listę ras Fantasy można rozpisywać godzinami(jedynie ogranicza nas wyobraźnia)

  • Jakie rodzaje broni powinny być zawarte przy drugim wyborze w pytaniu 10?
    ile broni tyle klas…

Ktoś pisze magisterke a sam nie wie o czym widocznie…