Popularna gra MMORPG F2P

Mam pytanie jaka jest teraz popularna gra MMORPG w której jest dużo Polaków i ogólnie graczy ?

najbardziej f2p gry to Path of Exile i warframe nie ma innych gier jak chodzi o czysty f2p

Maple Story 2

@2up - na pewno nie Vindictus do pvp, tam pvp było martwe już 2 lata temu, obecnie musiałbyś się zacząć umawiać 5 miesiecy przed by może ktoś odpowiedział i się pojawił, nawet emblematów się zdobyć nie da xD.

A w warframe da się mieć o wiele więcej slotów. Ja sam mam ponad 30 frame’ów i chyba z 50 broni łącznie xD. Nie wydałem ani grosza - zarabianie platyny (waluty premium) w tej grze jest tak banalne że aż powinno być trudniejsze. Sprawdzasz warframe.market pod kątem setów prime z reliktów które masz (jak nie masz to idziesz farmić relikty i potem sprawdzasz), wtedy otwierasz relikty, zdobywasz set, sprzedajesz go za te 120 platyn (np chromę prime) i tadam - możesz sobie kupić z 10 dodatkowych slotów na bronie. Albo z 5 slotów na warframe’y. A jako że relikty farmisz przy okazji innych czynności (dropu surowców, wykonywania misji itd) to sprzedajesz rzeczy praktycznie codziennie :stuck_out_tongue:. I zaufaj mi - nie nadążysz z produkcją frame’ów by zapełnić te 5 slotów, a w między czasie znowu coś podropisz, sprzedasz i znowu możesz sb kupić kolejne X slotów. To nie problem, tak samo katalizator/reaktor. Tak, nawet nowi gracze mogą w ten sposób farmić platynę (wymagana tylko 2 ranga konta).

Cały sekret warframe’a polega na zabawie - jedni lubią bawić się w kolekcjonowanie i mają WSZYSTKIE frame’y w grze (co do jednego), inni z kolei wybiorą sobie takiego hydroida i będą grać tylko nim ponad 600h, co misję mając masę frajdy z zamieniania się w kałużę i podtapiania wrogów. A jeszcze inni będą grać w to dla konkretnej broni np łuków - mam znajomego który stworzył, wymaxował i wymasterował każdy jeden łuk, ma każdego jednego skina do łuków i strzał, a każdej misji się jara tym że jest jak green arrow. Kolejny z kolei będzie grał w grę dla walki wręcz olewając całkowicie broń palną. Sam tak przegrałem swoje pierwsze 400h - nie korzystając z żadnej innej broni. A próbowałem, miałem z 11 broni palnych, żadna mi tak nie przypasowała jak broń biała i starcia twarzą w twarz.

A teraz najlepsze : nieważne jak grasz, nieważne po co grasz, gra niczego na tobie nie wymusza. Nie chcesz biegać z bronią palną? To biegaj z bronią białą, palnej nawet nie musiałem na misje zabierać ze sobą. Chcesz grać tylko hydroidem? To graj tym hydroidem. Chcesz biegać z bronią która “jest słaba”? Spoko, bierz tą broń i tak wszystko zależy od modów, jak się porządnie zmoduje to każda broń jest “koks”

Path of exile lub maplestory 2 czysty F2p. W Warframe niby też ale tam jest pay for progress że jak nie chcesz farmić 200godzin to możesz wydać kilka stów i mieć to od ręki.

Mam pytanie jaka jest teraz popularna gra MMORPG w której jest dużo Polaków i ogólnie graczy ?

Widzisz coś co nie pasuje w tym cytacie do Twojej odpowiedzi ? :]

Ale Ty zdajesz sobie sprawę że w jednym zdaniu zawarłeś sprzeczne informacje ? RNG to właśnie procentowa szansa na drop :]

No nie, bo procentowa szansa na drop to np kiedy masz 0,01% na drop danego itemu czyli można obliczyć, że za 1000 czy tam którymś razem (nie jestem dobry z matematyki wybaczcie) powinien wypaść Ci ten item a rng to możesz i dwa lata dropić jeden item i może Ci nie wypaść bo jest to po prostu https://pl.wikipedia.org/wiki/Generator_liczb_losowych

No nie bo % szansa oznacza (w tym w grach) jezeli item ma szanse 50% na drop to gra przy kazdej szansie na loot robi “rzut” (do czego sluzy system rng) i nie oznacza wcale ze przy zabiciu 100 mobow dostaniesz 50 tych itemow (statystycznie tak powinno byc ale w praktyce tak nie ma) bo mozesz rownie dostac ich tylko 10. Poza tym system rng jest oficjalnie zaimplementowany do gier blizz w tym wow czy d3 hs itd. Poza tym samo rng oznacza random number generator i jezeli by bylo jak piszesz ze item z szansa 10% otrzymasz 10x przy 100 przypadkach na loot to nie bylo by “random” bo bylo by pewniakiem poza tym skad gra ma wiedziec ze bedziesz tego akurat moba bil 100 razy i ze powinna ci dac 50 tych itemow? Dlatego rzut z szansa jest co kazde zabicie…


nie ma co się kłócić o RNG, w GW2 tez jest RNG i albo wypadnie Ci Ascended albo nie wypadnie
Roznica jest taka ze drop mounta z Wowa z szansą 0,01% to coś mega epickiego
W GW2 natomiast dropią ci jakieś itemy ascended które zaśmiecają cały bank i nie ma co z tym juz robić
Bo w GW2 nie ma epickich itemów do dropu tylko jakieś same syfy

2lajki

Ale z dupy wyskakujesz z gw2 ale niech bedzie… Jak wypada asc ktory ci nie pasuje to albo craftem zmieniasz staty na kompozycje pasujaca albo rozkladasz zeby miec skladniki potrzebne do craftu np legend…
Na marginesie epickosci itemow… W wow sa epickie… Do nastepnego dodatku bo pozniej sa do wyrzucenia a np stare skrzydla raidow to spacerek z panna Daisy. I tak przez 14 lat
A w gw2 end game item jest zawsze end game a jedynie epickiego mozesz miec skilla… Ale tego nie pojmie ignorant dla ktorego skill to wydropienie max ilvl itemu i tak co dodatek.

Kazdy kto raiduje ubiera sie w minute za shardy raidowe. Poza tym progress w gw2 jest umiejetnosciowy a nie itemowy… Inne podejscie do end game.

W gw2 kompozycja na raidy wynika z max 10 ppl. Chrono mesmer tankuje bo przy okazji daje szereg buffow itd wiesz zaden problem zrobic tankiem guarda firebrand ale co on da oprocz tego, poczysci kondycje… Nie za wiele.
Warek o ktorym piszesz to zapewne bannerslave i tak ma na swapie luk ale uzywa sie go tylko na berserkerze, main setup to sword/torch. Inne buildy raidowe warka to power core (axe/axe mace/mace), power splb mace/axe axe/dagger) i banner splb na powerze (axe/axe gs) czy cdps (kompozycja jak w bs ale na innej rotacji i traitach)
Aiwe to niestety spore dziadostwo i tam lepiej ni zaczynac kariery… Jak ktos ogarnia troche ang to najlepiej RTI (raid training initiative) maja kalendarz gdzie mozna samemu organizoeac treningi nawet jako newbie bo oni daja commandera.
Warek bs jest na poczatek dobra opcja bo jest w mecie 90% bossow. W 100% przypadkow to chrono (i tank i boon dealer) ale opanowanie tego to wiekszy wyczyn plus indywidualne zadania na bossach i czesta zmiana setupu co boss. Ostatnio wszedl jeszcze dps jak thief z najprostrzymi rotacjami ever (i dd pdps i cdps i power deadeye) ale jak dlugo sie utrzyma zobaczymy a war bedzie ze wzgledu na bannery a chrono za boony.

Co do trudnosci… W gw2 jest czesto maly margines bledow a smierc kazdej postaci jest baardzo odczuwalna i niezadko smierc 1 lub 2 oznacza wipe.
Opcje trudnosci tak sa dwie z czym opcja cm to nie tylko wieksze hp bossa ale i inne mechaniki czy zmiany na arenach jak np na samorog.
I w gw2 brak addonow raidowych i liczy sie znajomosc buildu, znajomosc zadan szczegolowych, znajomosc mechaniki bossowa bardziej ograni znaja mechaniki poszczegolnych czlonkow raidow np po to ze jak np na mathiasie ktos dostaje male poison i ma malo hp to trzeba byc blisko na wypadek jak padnie albo na dhuumi jak jeden z ekipy robiacych green padnie lub jest powalony to zeby przejac jego role…
I na koniec w wow wyzwaniem moga byc tylko raidy z ostatniego contentu bo reszta staje sie i bezuzyteczna i latwa nawet do solowania wlacznie wlasnie przez podnoszenie ilvl co dodatek a gw2 trudnosc sie nie zmienia i zadnego bossa nie wysolujesz.
A co daje raidowanie… Oprocz zdobywania shardow za ktore sie kupuje asc gear po taniosci to jeszcze wartosciowy loot (czyszczenie co tydzien daje cos ok 70-80g czasem wiecej jak padnie ghost infu) w tym asc weapons oraz LI niezbedne do craftu raid legendary armorow. A takze dodatki jak mini czy na w5 bench dhumma itd

1lajk