[Poradnik] Maple Story od zera do bohatera

Wstęp

Poradnik ten jest kierowany do "dopierocozaczynających" graczy ;). Wszyscy bardziej zaawansowani nie wyniosą z niego prawdopodobnie nic nowego. Przedstawiam wszystko na przykładzie klasy magician, jednak można go podpiąć do każdej innej. Będzie obejmował drogę od poziomu 1szego do 30stego, taki odcinek uważam za początkujący, następne części będą bardziej zaawansowane i odnośnie wyższych poziomów. Niektóre buildy są całkowicie mojego pomysłu, inne są szeroko znane w universum MS. Nie traktuje tutaj o klasach z KC, odnośnie nich będzie inny poradnik.

Spis Treści

1. Klasy

2. Skille + dystrybucja punktów

3. poziomy 1-10

4. poziomy 11-21

5. poziomy 22-30

6. Triki

Klasy

nie będę tutaj opisywał wszystkich klas, takie opisy można znaleźć na MS wiki. Zajmę się klasami którymi warto rozpocząć przygodę:

Magician - przy niskich funduszach i nawet słabej znajomości gry klasa ma wielki potencjał i na pewno nie zawiedzie w boju. Świetny dmg, atak z dystansu, magic guard zamieniający obrażenia z hp na mp.

Warrior - większość ludzi z top 10 gra tą klasą, nie sposób jej pominąć gdyż ma ogromny potencjał. Duża ilość hp, dobry atak, kombosy i znakomity survival.

Bowman - dobra klasa dla początkujących, jednak nic nadzwyczajnego w end game. Atak z dystansu, szybkość ataku, w miare dobry dmg.

Sposobu zmiany klasy podawać nie będę gdyż po osiągnięciu odpowiedniego poziomu nad głową naszej postaci pojawi się żaróweczka, po kliknięciu na nią, mamy możliwość wybrania klasy docelowej i teleportacji wprost do komnaty mistrza danej klasy.

Skille + dystrybucja punktów

(nie będzie tu nic o low luck, no luck, low dex, no dex itp buildach, o takich można myśleć posiadając okolo 5 mil meso jako podkład)

Magician - różne teorie, moja jest taka, ponieważ wraz z ostatnimi patchami, początkowy ekwipunek dostajesz za darmo kilka poziomów przed możliwością jego założenia łatwo zobaczyć ile luck potrzebujesz, pakujesz tyle żeby móc nosić nowy sprzęcior a reszte w int i tak za każdym razem

skille - jako nowicjusz maxujemy Three nails (bardzo ważne) i Recovery. Jako Magician 5 punktów w Improving MP Recovery, po czym maksujemy Improving Max MP Increase, 1 pkt w Energy bolt i maksujemy Magic Claw (używamy Three nails jako podstawowego ataku dopóki nie zaczniemy zabijać mobów jednym Magic Claw'em), następny w kolejce jest Improving MP REcovery na max oraz Magic guard, rownież na maksa, z pozostałymi punktami robimy co chcemy.

podsumowanie:

Improving MP Recovery do 5

Improving Max MP Increase do 10

Energy Bolt do 1

Magic Claw do 20

Improving MP Recovery do 16

Magic Guard do 20

Warrior - ogólna zasada 2 w dex 3 w str, jeżeli jednak widzimy że sprzęcior potrzebuje więcej str to oczywiste jest że pchamy w str przed dex.

skille - jako nowicjusz to samo co u Magiciana. Jako wojak już, 5 w Improving HP Recovery, maksujemy Impriving max HP Increas, maksujemy Power Strike a później Slash Blast, lub na odwrót, oba ataki używamy okazjonalnie, na koniec typowe jest włożenie 3 punktow w Endure i 3 w Iron Body, osobiście daje 6 w Endure bardziej przydatne.

podsumowanie:

Improving HP Recovery do 5

Impriving max HP Increas do 10

Power Strike do 20

Slash Blast do 20

Endure do 6

Bowman - identycznie jak Magician, tylko zamiast int dajemy dex, luck tyle żeby założyć nowe graty.

skille - nowicjusz tak samo jak w pozostałych przypadkach. Jako łucznik, 3 The Blessing of Amazon, maxujemy Eye of Amazon, max Critical Shot a po nim Double Shot rowniez na max (we wczesnych etapach pomagamy sobie Three nailsami a póżniej nie powinno być problemu) resztę punktów wywalamy na maxowanie ile można The Blessing of Amazon (co polecam) lub Focus (skill słabo przydatny w późniejszych etapach gry).

podsumowanie:

The Blessing of Amazon do 3

Eye of Amazon do 8

Critical Shot do 20

Double Shot do 20

The Blessing of Amazon do 13

mpja alternatywa:

Critical Shot do 20

The Blessing of Amazon do 3

Eye of Amazon do 8

Double Shot do 20

The Blessing of Amazon do 13

poziomy 1-10

Zawsze ale to zawsze wypełniamy zadania na Maple Island, za rączkę nas poprowadzą do poziomu 10 (lub 8 jeśli chcemy zostać magikiem) jeżeli brakuje nam expa to dobijamy na malych pomarańczowych grzybkach lub niebieskich ślimaczkach, to praktycznie wszystko co możemy zrobić na tym etapie gry. Po dobiciu do odpowiedniego poziomu zmieniamy klasę na mniej lub bardziej nas interesującą i wypełniamy zadania u mistrza/trenera. Zadania są bardzo proste do tego droga do lokacji oznaczona jest żółtymi strzałkami i żółtą linią na mini mapce.

poziomy 11-21

Po zadaniach powinniśmy być koło poziomu 12-13. Wyruszamy więc taksówką do Henesys, skąd podążamy w prawo do drugiej mapki, wskakujemy na niby wzniesienie i pakujemy się w portal do Pig Farm. Świnki mordujemy do około 16-17 poziomu. Wracamy do Henesys i ruszamy do Lith Harbor skąd posuwamy się kilka mapek w prawo do 3-way Road Split, na tej mapce wskakujemy na podest i szukamy znaku z wykrzyknikiem "!", który okazuje się portalem do ukrytej lokacji pełnej Świnek. Mordujemy je na wszelkie możliwe sposoby aż do osiągnięcia poziomu 21-22 (uwaga na mini bossa, świnke okuta w metal, może nam troszke dokopać, polecam uciekać na liny i w prawo a później do góry i tam mordować reszte świnek póki ktoś nie pozbędzie się bossa). Lokacja jest dobra gdyż każda z wyżej wymienionych postaci może takie świnki zabić na tzw. "jeden cios" a respawn jest przeogromny co daje nam maxymalny exp na godzine.

poziomy 22-30

Po eksterminacji świnek czas na grzybki zombie, wracamy do Lith Harbor (po zrobieniu początkowych zadań powinniśmy mieć 10 zwojów "portalu do miasta"). Tym razem używamy czarnej VIP taksówki i 20.000 mesos żeby dostać się do Sleepywood. Na prawo od tej wioski mamy potężne respawny grzybków które oczywiście mordujemy aż do poziomu 30. Polecam w tym etapie gry zaopatrzyć się już w różnego rodzaju potiony. Gdyby się zdarzyło że nie dajemy sobie rady z grzybkami wracamy do świnek i próbujemy na następnym poziomie.

Jeżeli jesteśmy zwolennikami teamów polecam party questy od 21 poziomu w Kerning City. Dokładny opis party questów będzie w innym poradniku.

Triki

Jako, że bronie dostajemy za darmo można sporo kasy zaoszczędzić na ekwipunku, jedynie wojownik potrzebuje pełnej zbroi, pozostałe postacie mogą się obyć bez dodatków.

Nie wiem czy jeszcze jest, ale ostatnio był event z literkami i złotymi kompasami, literki wypadały z potworków na niskim poziomie i łatwo można je było sprzedać wysoko poziomowym graczom za 1000 od sztuki, w ten sposób w pare godzin mogliśmy się stać milionerami na zwykłych świnkach lub grzybkach.

Głowy świnek również nieźle chodzą, 30.000-40.000 za sztukę, czasem wysoko poziomowcy spacerują po początkowych lokacjach i szukają różnych badziewi które wypadają z mobów, można w tedy przypadkowo nieźle zarobić.

Od poziomu 21 można robić party questa w Kerning City, dobry exp niezłe dropy jedyny mankament to znaleźć drużynę, czasem się uda czasem nie.

z góry dziękuję za wszelkie elementy krytyki, będą one dla mnie motywacją do lepszego działania jak i szlifowania moich umiejętności. Zwracam się również z apelem, ponieważ gram już w MS trochę, niektóre rzeczy są dla mnie oczywiste, gdybym coś pominął lub jakaś kwestia wymagała wyjaśnienia bardzo proszę o kontakt, to samo tyczy się wszelkich pomysłów "co jeszcze dodać, co zmienić" itp.

Według mnie poradnik stosunkowo krótki i mało rozbudowany - zero screenów, omówień alternatywnych miejsc do zdobywania doświadczenia, no i przede wszystkim bardzo nieaktualny! Od momentu wprowadzenia Knights of Cygnus to między nimi powinniśmy wybierać, by rozpocząć przygodę z MapleStory. Doświadczenie zdobywają znacznie szybciej, posiadają większy dmg oraz znacznie efektywniej zbierają duże sumy pieniędzy.

Według mnie poradnik stosunkowo krótki i mało rozbudowany - zero screenów, omówień alternatywnych miejsc do zdobywania doświadczenia, no i przede wszystkim bardzo nieaktualny! Od momentu wprowadzenia Knights of Cygnus to między nimi powinniśmy wybierać, by rozpocząć przygodę z MapleStory. Doświadczenie zdobywają znacznie szybciej, posiadają większy dmg oraz znacznie efektywniej zbierają duże sumy pieniędzy.

prosze czytac ze zrozumieniem przynajmniej wstep, dziekuje za krytyke, niestety nie jest ona do mojego poradnika, ktory traktuje o podstawce i wprowadzeniu nowego gracza a nie o KC, wszystkich klasach i wyszukanych miejscach do nabijania poziomu.

poradnik jest jak najbardziej aktualny a to ze ktos wybiera KC na start to tylko i wylacznie jego wola i odnosnie takiego startu, jak juz napisalem we wstepie, bedzie osobny poradnik.

Wybacz, ale to Ty nie zrozumiałeś co ja napisałem. Sam twierdzisz, że poradnik dla początkujących, a na siłę starasz się komuś utrudnić życie, kierując go w klasę zdecydowanie trudniejszą.

Przecież lukless mag jest o wiele tańszy od normala o.O

Przecież lukless mag jest o wiele tańszy od normala o.O

Cons:

• A lack of equipment to fit your level. Mage equips require a level +3 LUK build in order for you to be able to wear them, and a lukless mage is not able to do so.

• Possibly less m.acc than normal built mages.

Your equips should be well scrolled to make up for the normal built mage's equip bonuses. Sadly, the prices of the scrolls needed for a lukless mage� equips are very high. At lower levels, lukless mages would probably have more money than a normal mage. But, as the levels get higher, it would get harder for the lukless to afford all the scrolls. A lukless should make more efforts to make money, at higher levels.

• Ice, Fire, Poison and Holy attacks in 2nd job don't benefit as much as Heal and Lightning attacks benefit from the extra damage.

At higher levels, a lukless mage would have a harder time competing with normal mages, as their equips keep getting better. With the right scrolled equips, at high levels, a normal mage could probably out-damage a lukless mage at same level. A lukless mage would have to get more money to keep up with the normal mage� bonuses.

A lukless mage has less weapon and magic defense [lack of equipment to fit your level and LUK] = higher HP pot usage.

When dying, a lukless mage would lose 10% EXP while a normal built mage would lose only 5% EXP.

• The appearance of a lukless mage� equips would stay the same at level 100 as they were at level 43, unless it� covered up with Cash Shop items [or got a Black Umbrella].

jestes pewien ?

Wybacz, ale to Ty nie zrozumiałeś co ja napisałem. Sam twierdzisz, że poradnik dla początkujących, a na siłę starasz się komuś utrudnić życie, kierując go w klasę zdecydowanie trudniejszą.

klasy KC to przede wszystkim:

- zaniżony limit poziomu do 120 w przeciwieństwie do 200 dla normalnych klas (prawdopodobnie uważasz to za plus, słabsza postać, mniejszy potencjał = lepiej... ok...)

- brak możliwości awansu w różnych drogach rozwoju (rozumiem ze jednostajność i monotonność również jest dla ciebie plusem, zreszta jak night walker to tylko na gwiazdki, jak striker to tylko kastety, a ile mobów ma odporność na ataki blaze wizarda chyba sam wiesz)

- praktycznie każda klasa CK potrzebuje mase gotówki żeby zabłysnąć, chyba że satysfakcjonuje cię bycie przeciętnym

- brak klasy leczącej, a może ktoś ze zwykłego magiciana chce zrobić clerica ?

owszem klasy CK lvluje się niby szybciej (niby gdyż jest to efekt wizualny dzięki początkowym mobom i questom które w pare minut zrobią z ciebie postać na 16 poziomie) w początkowej fazie gry, ale później ratio exp/hour jest identyczne a nawet słabsze, do tego dochodzi koszt potionów, brak skilli szybko odnawiających MP i HP jakie oferują klasy z podstawki, sprawia że CK zżerają kase zamiast porodukować. na dodatek klasy CK są po prostu nudne i z góry wiadomo jest że do poziomu 200 nigdy nie dobijesz więc ja traktuje je jako zabaweczki, taką dygresję.

A ja myślałem, że to poradnik dla początkujących, którzy w 99,9% nie dobijają maksymalnego poziomu doświadczenia swoją pierwszą postacią - to tak na początek, a jeśli chodzi o dalszą cześć Twoich argumentów, to: CK i masa gotówki? W istocie straszneee ilości pieniędzy na poty się wydaje, straszne!!! Nie trzeba być geniuszem, żeby zajrzeć na pierwsze lepsze forum i przeczytać, że Cygnus na 120 poziomie jest znacznie silniejszy od swojego odpowiednika Adventurera na tym samym lvlu. Przeraża mnie fakt, że Cygnusi nie mają w swoich szeregach żadnej klasy leczącej, bo przecież żaden ze zwykłych kleryków nigdy im nie pomoże i muszą jechać na samych potach za milion mesos jeden...! Poszperaj trochę po angielskich forach - tam znajdziesz dość ciekawe porównanie i propozycję dla początkujących. W dzisiejszych czasach naprawdę warto znać język angielski!

A co zrobić żeby działało na win7

Poradnik napisany bo napisany taka prawda. Nie krytykuję cię za to, ale jest to napisane na od tak.

Piszesz, że nie wymieniasz wszystkich klas, ale wypadałoby wspomnieć o tych podstawowych (parę ci się zgubiło)

Odnośnie magów lukless i nie tylko. Prawda jest taka, żeby classic miał kopnięcie to z czasem też trzeba go scrollować więc prawdą jest, że postać scrollowana na bazówkach bez luka może wyjść taniej jednak w dużej mierze zależy to od tego w które MS grasz (globc,sea,eu itd) i na jakim serverze.

Hmmm... reszta chyba była w porządku i brak zastrzeżeń z mojej strony.

Bardzo ładny poradnik, przyda się.

Jak już zaczynać, to na jakim servie, EU?

Poranik według mnie słaby. W Maple Story jest więcej profesji i jak pisać to o wszystkich to po pierwsze. Po drugie początkujący powinni zaczynać przygodę wybierając kogoś z Cygnus Knights, ponieważ te profesje przez to, że lvl cap mają tylko do 120 lvla są silniejsze na początku od zwykłych postaci.

Ogólnie jak dla mnie poradnik słaby mało przejrzysty i źle mi się czytało

poradnik bardziej w kierunku Idz bij moby do 30 poziomu a później szukaj znów poradnika

Wstęp

Poradnik ten jest kierowany do "dopierocozaczynających" graczy ;). Wszyscy bardziej zaawansowani nie wyniosą z niego prawdopodobnie nic nowego. Przedstawiam wszystko na przykładzie klasy magician, jednak można go podpiąć do każdej innej. Będzie obejmował drogę od poziomu 1szego do 30stego, taki odcinek uważam za początkujący, następne części będą bardziej zaawansowane i odnośnie wyższych poziomów. Niektóre buildy są całkowicie mojego pomysłu, inne są szeroko znane w universum MS. Nie traktuje tutaj o klasach z KC, odnośnie nich będzie inny poradnik.

Spis Treści

1. Klasy

2. Skille + dystrybucja punktów

3. poziomy 1-10

4. poziomy 11-21

5. poziomy 22-30

6. Triki

Klasy

nie będę tutaj opisywał wszystkich klas, takie opisy można znaleźć na MS wiki. Zajmę się klasami którymi warto rozpocząć przygodę:

Magician - przy niskich funduszach i nawet słabej znajomości gry klasa ma wielki potencjał i na pewno nie zawiedzie w boju. Świetny dmg, atak z dystansu, magic guard zamieniający obrażenia z hp na mp.

Warrior - większość ludzi z top 10 gra tą klasą, nie sposób jej pominąć gdyż ma ogromny potencjał. Duża ilość hp, dobry atak, kombosy i znakomity survival.

Bowman - dobra klasa dla początkujących, jednak nic nadzwyczajnego w end game. Atak z dystansu, szybkość ataku, w miare dobry dmg.

Sposobu zmiany klasy podawać nie będę gdyż po osiągnięciu odpowiedniego poziomu nad głową naszej postaci pojawi się żaróweczka, po kliknięciu na nią, mamy możliwość wybrania klasy docelowej i teleportacji wprost do komnaty mistrza danej klasy.

Skille + dystrybucja punktów

(nie będzie tu nic o low luck, no luck, low dex, no dex itp buildach, o takich można myśleć posiadając okolo 5 mil meso jako podkład)

Magician - różne teorie, moja jest taka, ponieważ wraz z ostatnimi patchami, początkowy ekwipunek dostajesz za darmo kilka poziomów przed możliwością jego założenia łatwo zobaczyć ile luck potrzebujesz, pakujesz tyle żeby móc nosić nowy sprzęcior a reszte w int i tak za każdym razem

skille - jako nowicjusz maxujemy Three nails (bardzo ważne) i Recovery. Jako Magician 5 punktów w Improving MP Recovery, po czym maksujemy Improving Max MP Increase, 1 pkt w Energy bolt i maksujemy Magic Claw (używamy Three nails jako podstawowego ataku dopóki nie zaczniemy zabijać mobów jednym Magic Claw'em), następny w kolejce jest Improving MP REcovery na max oraz Magic guard, rownież na maksa, z pozostałymi punktami robimy co chcemy.

podsumowanie:

Improving MP Recovery do 5

Improving Max MP Increase do 10

Energy Bolt do 1

Magic Claw do 20

Improving MP Recovery do 16

Magic Guard do 20

Warrior - ogólna zasada 2 w dex 3 w str, jeżeli jednak widzimy że sprzęcior potrzebuje więcej str to oczywiste jest że pchamy w str przed dex.

skille - jako nowicjusz to samo co u Magiciana. Jako wojak już, 5 w Improving HP Recovery, maksujemy Impriving max HP Increas, maksujemy Power Strike a później Slash Blast, lub na odwrót, oba ataki używamy okazjonalnie, na koniec typowe jest włożenie 3 punktow w Endure i 3 w Iron Body, osobiście daje 6 w Endure bardziej przydatne.

podsumowanie:

Improving HP Recovery do 5

Impriving max HP Increas do 10

Power Strike do 20

Slash Blast do 20

Endure do 6

Bowman - identycznie jak Magician, tylko zamiast int dajemy dex, luck tyle żeby założyć nowe graty.

skille - nowicjusz tak samo jak w pozostałych przypadkach. Jako łucznik, 3 The Blessing of Amazon, maxujemy Eye of Amazon, max Critical Shot a po nim Double Shot rowniez na max (we wczesnych etapach pomagamy sobie Three nailsami a póżniej nie powinno być problemu) resztę punktów wywalamy na maxowanie ile można The Blessing of Amazon (co polecam) lub Focus (skill słabo przydatny w późniejszych etapach gry).

podsumowanie:

The Blessing of Amazon do 3

Eye of Amazon do 8

Critical Shot do 20

Double Shot do 20

The Blessing of Amazon do 13

mpja alternatywa:

Critical Shot do 20

The Blessing of Amazon do 3

Eye of Amazon do 8

Double Shot do 20

The Blessing of Amazon do 13

poziomy 1-10

Zawsze ale to zawsze wypełniamy zadania na Maple Island, za rączkę nas poprowadzą do poziomu 10 (lub 8 jeśli chcemy zostać magikiem) jeżeli brakuje nam expa to dobijamy na malych pomarańczowych grzybkach lub niebieskich ślimaczkach, to praktycznie wszystko co możemy zrobić na tym etapie gry. Po dobiciu do odpowiedniego poziomu zmieniamy klasę na mniej lub bardziej nas interesującą i wypełniamy zadania u mistrza/trenera. Zadania są bardzo proste do tego droga do lokacji oznaczona jest żółtymi strzałkami i żółtą linią na mini mapce.

poziomy 11-21

Po zadaniach powinniśmy być koło poziomu 12-13. Wyruszamy więc taksówką do Henesys, skąd podążamy w prawo do drugiej mapki, wskakujemy na niby wzniesienie i pakujemy się w portal do Pig Farm. Świnki mordujemy do około 16-17 poziomu. Wracamy do Henesys i ruszamy do Lith Harbor skąd posuwamy się kilka mapek w prawo do 3-way Road Split, na tej mapce wskakujemy na podest i szukamy znaku z wykrzyknikiem "!", który okazuje się portalem do ukrytej lokacji pełnej Świnek. Mordujemy je na wszelkie możliwe sposoby aż do osiągnięcia poziomu 21-22 (uwaga na mini bossa, świnke okuta w metal, może nam troszke dokopać, polecam uciekać na liny i w prawo a później do góry i tam mordować reszte świnek póki ktoś nie pozbędzie się bossa). Lokacja jest dobra gdyż każda z wyżej wymienionych postaci może takie świnki zabić na tzw. "jeden cios" a respawn jest przeogromny co daje nam maxymalny exp na godzine.

poziomy 22-30

Po eksterminacji świnek czas na grzybki zombie, wracamy do Lith Harbor (po zrobieniu początkowych zadań powinniśmy mieć 10 zwojów "portalu do miasta"). Tym razem używamy czarnej VIP taksówki i 20.000 mesos żeby dostać się do Sleepywood. Na prawo od tej wioski mamy potężne respawny grzybków które oczywiście mordujemy aż do poziomu 30. Polecam w tym etapie gry zaopatrzyć się już w różnego rodzaju potiony. Gdyby się zdarzyło że nie dajemy sobie rady z grzybkami wracamy do świnek i próbujemy na następnym poziomie.

Jeżeli jesteśmy zwolennikami teamów polecam party questy od 21 poziomu w Kerning City. Dokładny opis party questów będzie w innym poradniku.

Triki

Jako, że bronie dostajemy za darmo można sporo kasy zaoszczędzić na ekwipunku, jedynie wojownik potrzebuje pełnej zbroi, pozostałe postacie mogą się obyć bez dodatków.

Nie wiem czy jeszcze jest, ale ostatnio był event z literkami i złotymi kompasami, literki wypadały z potworków na niskim poziomie i łatwo można je było sprzedać wysoko poziomowym graczom za 1000 od sztuki, w ten sposób w pare godzin mogliśmy się stać milionerami na zwykłych świnkach lub grzybkach.

Głowy świnek również nieźle chodzą, 30.000-40.000 za sztukę, czasem wysoko poziomowcy spacerują po początkowych lokacjach i szukają różnych badziewi które wypadają z mobów, można w tedy przypadkowo nieźle zarobić.

Od poziomu 21 można robić party questa w Kerning City, dobry exp niezłe dropy jedyny mankament to znaleźć drużynę, czasem się uda czasem nie.

z góry dziękuję za wszelkie elementy krytyki, będą one dla mnie motywacją do lepszego działania jak i szlifowania moich umiejętności. Zwracam się również z apelem, ponieważ gram już w MS trochę, niektóre rzeczy są dla mnie oczywiste, gdybym coś pominął lub jakaś kwestia wymagała wyjaśnienia bardzo proszę o kontakt, to samo tyczy się wszelkich pomysłów "co jeszcze dodać, co zmienić" itp.