Dzisiaj ruszymy już stricte end game’owy dział, do którego nam coraz bliżej. Mowa o World Bossach. W świecie Erenor występują one już od 10 poziomu doświadczenia. My jednak skupimy się na tych dostępnych przynajmniej od 30 LvL’a.
World Boss’y dają nam możliwość zaliczenia jednego z quest’ów gildyjnych, oraz zdobycia punktów doświadczenia oraz Gilda Star’ów. Ponadto niektóre z nich drop’ią cenne przedmioty, które my możemy następnie wystawić na aukcji.
Nim przejdziemy do sedna, pragnę wspomnieć o Ekipie, z którą paramy się walką, z plugastwem stąpającym ścieżkami Haranya, Nui’a, Starego Kontynentu, a nawet morskiego odmętu! Dołącz do Nas, uderzmy ramie w ramie, w zmory nocy i wrogie wojska, stąpajmy jak nieśmiertelni w naszej pamięci Spartanie, przez Elizejskie Pola, z dumą wyrytą na twarzy!
Link do wpisu rekrutacyjnego znajdziesz na dole artykułu.
Tak wiec przejdźmy do sedna:
I-Anthalon
Ten World Boss spawn’i się na Sungold Fields(Auroria) po Crimson Rift’cie. Jest on jednym z Boss’ów wymaganych do zabicia w quest chain’ie na Dream Ring(o nim rozpisze się w innym artykule).
Niektóre wskazówki dotyczące walki:
- Nie odchodź od Boss’a dalej niż na 30 metrów. Anthalon będzie teleportować się do każdego, kto przekroczy wyżej nadmienioną wartość.
- Kiedy zostaniesz pociągnięty przez Necromantic Flame, użyj Backdrop lub Teleport, aby powrócić na pozycję.
- Priorytet to zadawanie jak największych obrażeń, jak najszybciej!
- Odpalamy wszystkie buffy, włącznie z tymi za honor.
- Kiedy Anthalon używa “Absorb Mind”, powinieneś użyć tak szybko jak to tylko możliwe pot’ki.
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
II-Calamitous Vyrava
Zbierz 100 Timespace Scroll Scraps, a następnie kliknij na nie w bag’u. To da Ci questa, który wymagać będzie od Ciebie, byś porozmawiał z NPC’tem w Nuimari.
Po odbyciu rozmowy z NPC’tem, udaj się do powyżej zaznaczonej lokacji w prowincji Heedmar i przyzwij Boss’a. Będziesz potrzebował wielu sojuszników, wśród których znajdą się mistrzowie drzewka Auromancy, gdyż do pokonania tego Boss’a, niezbędna jest rotacja Protective Wings’ami.
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
III-Captain Rangora
Level: | 50 |
---|---|
HP: | 2,030,000 |
Lokacja: | Freedich Isle |
Zasięg ataku: | średni |
Usposobienie: | pasywny |
Umiejętności: | Meteor Strike, Rangora’s Telekinesis, Lasso, Debuff |
Czas odrodzenia: | 8h |
Strategia
Captain Rangora jest Boss’em pasywnym, co oznacza że gracze będą musieli zaatakować go pierwsi.
Przygotowanie
Idealnie byłoby mieć około 15 postaci na poziomie 50, aby rozpocząć walkę z Kapitanem. Przynajmniej 6 graczy powinno mieć Protective Wings z zestawu umiejętności Auramancy. Jest to umiejętność channel’owana, która chroni wszystkich sojuszników w odległości 5 m od cast’ującego, od magicznego dmg przez kilka sekund. Numeruj graczy z tą umiejętnością, byś mógł kierować rotacją wyżej wymienionego skill’a, gdy Boss używa Meteor Strike.
Walka
Zaraz po rozpoczęciu walki z boss’em zespawn’ią się Add’y. Zabij je, by Twój Tank mógł skupić się na nabijaniu Aggro, na Boss’sie.
Następnie starajcie się stać jak najbliżej Kapitana, dlaczego?
- Heal’erzy mają ułatwione zadanie.
- Aby pozostać w zasięgu Protective Wings, gdy boss używa Meteor Strike, który zadaje ogromne obrażenia magiczne.
Nie spuszczaj z oka cast bar’a Kapitana!
Kiedy rozpoczyna cast’ować Meteor Strike, gracz “1” powinien użyć Protective Wings. Wszyscy gracze powinni znajdować się w odległości nie większej niż 5 metrów od siebie.
Umiejętności Rangory
- Meteor Strike - zadaje ogromne obrażenia;
- Telekinesis - odrzuca Cię. Wróć jak najszybciej na pozycję;
- Lasso - przyciąga jednego z Was spowrotem do Boss’a;
- Przy pewnej wartości życia nakłada on Debuff na Tanka, który zadaje obrażenia w czasie.
No i oczywiście, miejcie się na baczności, oponenci lubią wtrącać swoje “5 groszy” w trakcie natarcia na Kapitana…
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
IV-Dahuta’s Champion Nazar
Level: | 50 |
---|---|
Lokacja: | Freedich Island |
HP: | 2,030,000 |
Zasięg Ataku: | średni |
Usposobienie: | pasywny |
Typ: | Boss |
Umiejętności: | Meteor Strike, Rangora’s Telekinesis, Lasso, Debuff |
Czas odrodzenia: | 12h |
Wskazówka: użytkownicy Vitalism’u powinni spamować “Mend”, jeżeli posiadają przy tym Omnipotent Ward. Czas trwania Omnipotent Ward jest podwojony dzięki Sacrifice i zapewnia odporność na efekt Fear.
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
V-Farkrag the Wanderer
Level: | 30 |
---|---|
Lokacja: | Gweonid Forest oraz Falcorth Plains |
Zasięg ataku: | średni |
Usposobienie: | pasywny |
HP: | 179,000 |
Czas odrodzenia: 6h |
Możliwość schwytania i przerobienia na Battle Pet’a przy pomocy: Legendary Taming Net
Oto umiejętności, które ten boss będzie miał jako Twój “zwierzak”:
- Welling Health-przywraca +500 HP przez 10 sekund, 18s sekund czasu odnowienia.
- Guard Dog-prowokuje wroga, maksymalizując Agro zwierzaka, a co za tym idzie zmuszając wrogów do ataku, 30 sekund czasu odnowienia.
- Pull In-przyciąga odległy cel, 20 sekund czasu odnowienia.
- Redoubt-zmniejsza otrzymywane przez siebie obrażenia o 30% na 10 sekund i zapobiega odepchnięciu lub rozbrojeniu, 30 sekund czasu odnowienia.
- Wave of Earth-zadaje 146 punktów obrażeń wrogom w promieniu 5m od siebie i unieruchamia ich na 3 sekundy, 40 sekund czasu odnowienia.
Lokacja
Haranya
Farkrag the Wanderer będzie przemieszczał się drogą wzdłuż Falcon Rock Ward.
Nuia
Farkrag the Wanderer jest zlokalizowany w Woods of the Forgotten.
VI-Hanure the Hunter
Level: | 55 |
---|---|
Lokacja: | Hasla |
Zasięg ataku: | średni |
Usposobienie: | agresywny |
Umiejętności: | Meteor Strike, Rangora’s Telekinesis, Lasso, Debuff |
Czas odrodzenia: | 8h |
Lokalizacja
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
VII-Hounds of Kyrios
Ogary Kyriosa to dwa World Boss’y, które pojawiają się po Crimson Rift. Ogary mają bardzo duży zasięg ataku i mogą strzelać armatkami, gdy cel się od nich oddali. Za każdym razem, gdy strzelają, stają się odporne na obrażenia przez 1 sekundę. Aby je pokonać, musisz być w zasięgu do walki wręcz.
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
VIII-Kraken
Level: | 50 |
---|---|
Lokacja: | Open Sea / Tranquil Sea |
Zasięg ataku: | Duży |
Usposobienie: | Agresywny |
Umiejętności: | Tentacle Smash, Tentacle Attack with Release, Sea God’s Wrath, Sea God’s Hand, Sea God’s Retreat, The Appeal of Marine Insects |
Czas odrodzenia:
- We wtorki tylko członkowie Haranya Alliance mogą próbować tego raidu
- W czwartki tylko członkowie Sojuszu Nuian mogą próbować tego raidu
- W soboty każda nacja może próbować tego rajdu
Lokalizacja
Strategia
Kraken to duży Boss respiący się w północnej części Arcadian Sea. Jego dokładna lokalizacja odrodzenia jest zmienna, co wymaga od grup, które starają się stawić mu czoła, aby poświęcić trochę czasu, na znalezienie go.
Organizacja
Najlepiej będzie, jeśli będziesz miał 50-cioosobowy raid z postaciami na 50 poziomie doświadczenia, aby zaatakować Krakena(im więcej raid’ujących oraz im lepszym ekwipażem Oni dysponują, tym łatwiejsze będzie starcie). Będziesz także potrzebował co najmniej 9 galeonów, choć sugerowałbym 11 lub 12. Każdy członek raid’u będzie potrzebował co najmniej 500 kul armatnich. Wyjątek stanowią Ci, którzy nie będą obstawiać żadnych dział. Finalnie będziesz potrzebował dobrego Tank’a, z zespołem 3-4 Healerów (w zależności od jego oraz ich poziomu wyposażenia). Twoje Galeony powinny być ustawione w kręgu wokół Krakena, w odległości między 80, a 100 metrów od niego. Każdy statek powinien składać się z co najmniej 4 członków, po jednym do każdego z dział, a także z opcjonalnego uzdrowiciela, który zapewni, że Twoi Kamraci zostaną wyleczeni między atakami Krakena. Możesz również obstawić każdy Galeon graczem wyposażonym w Auromancy, by w razie potrzeby użył, słynnych już, Protective Wings.
Faza 1
Pozwól Tank’owi skumulować threat podczas ustawiania rajdu wokół Krakena. Kraken nie użyje żadnych umiejętności o zwiększonym zasięgu działania, dopóki nie “spadnie” do 50%, więc twój rajd ma dużo czasu na zajęcie miejsca. Tank powinien trzymać Krakena nad wodą, samemu pozostając pod wodą, a jego uzdrowiciele mają być jeszcze głębiej, aby uniknąć obrażeń. Mikstury pozwalające wstrzymać tlen pod wodą na 45 minut są niezbędne w tym przypadku Tank’om i Healer’om.
Podczas tej fazy Kraken skupi się całkowicie na Tank’u, zadając obrażenia na małym obszarze wokół siebie. Boss może cast’ować Tentacle Smash podczas tej fazy, a tego skill’a będzie musiał unikać Tank i Healer. Ataku można uniknąć, przemieszczając się na przeciwległą stronę Krakena lub używając umiejętności z drzewka Defense-Invincibility. Jeśli jednak Tank przyjmie obrażenia zadawane przez tą umiejętnosć, to zostanie on “zoneshotowany”.
Gdy statki znajdą się w odpowiednim miejscu, a Tank nabije odpowiednią ilość threat’a, marynarze mogą otworzyć ogień przy pomocy armat. Walka pozostanie taka przez pierwsze 50%, a zdrowie Krakena będzie spadać dość szybko.
Faza 2
Po osiągnięciu 50%, Kraken zacznie używać szerszego zestawu umiejętności. Pierwszą, którą zauważysz, jest Tsunami, która zadaje obszarowe magiczne obrażenia wokół Krakena. Można uniknąć tego ataku, ponieważ jest on rzucany przez Bossa, w regularnych odstępach czasowych. Jeśli twój statek nie zostanie trafiony przez pierwszy cast Tsunami, nie zostaniesz trafiony, dopóki Kraken się nie poruszy. Mikstury zwiększające odporność na magię pomogą zmniejszyć te obrażenia.
Kraken będzie również okresowo atakował galeony. Kraken przepłynie do Galeonu i uderzy w niego, zadając obrażenia okrętowi i załodze. Kraken zazwyczaj po ataku na statek wróci do Tank’a, ale może też przejść do rzucania innych umiejętności. Jeśli Kraken zacznie rzucać Tantacles w pobliżu Galeonu, załoga musi jak najszybciej od niego odejść, ponieważ Galeony zostanie zniszczone jednym uderzeniem.
Kraken będzie również okresowo używał Sea God’s Hand, która przyciągnie ludzi, którzy są przed nim. Dlatego właśnie Healer’zy nurkują głębiej, by uniknąć przyciągnięcia, a tym samym zmniejszyć ryzyko swojej śmierci, a co za tym idzie sojuszników.
Kraken przywoła także wokół siebie Sea Bugs, które będziesz musiał zabić, aby zapobiec śmierci Healer’a.
Faza 3
Około 40% Kraken zacznie regenerować swoje zdrowie. Zaleca się, abyś miał co najmniej 9-10 w pełni obsadzonych galeonów, aby wytworzyć wystarczająco dużo obrażeń, aby przebić się przez tę regenerację. Będzie nadal wykorzystywał swoje inne zdolności, a także Sea God’s Retreat, które mogą znacznie uszkodzić i przemieścić Galeony. Regenerujący buff ma ograniczony czas trwania, ale będzie tak długo recast’owany, dopóty jego zdrowie pozostanie poniżej 40%.
Gracze, którzy zginą podczas walki z Krakenem, mogą zostać wskrzeszeni i jeżeli Galeon jest wystarczająco daleko, mogą nadal strzelać do niego. Jeżeli po odrodzeniu podejdą zbyt blisko Krakena, będą pod wpływem Debuffa generowanego w pobliżu każdego World Bossa. Debuff ten obniża ich zdolności defensywne oraz ofensywne, w taki stopniu, że stają się bezużyteczni, do momentu zakończenia się okresu trwania Debuffa.
Jeśli Krakenowi uda się wyleczyć powyżej 40%, przestanie cast’ować regenerację, jednak buff pozostanie na nim i będzie go leczył przez cały czas jego trwania. Gdy Kraken zadaje bardzo ograniczone obrażenia Tank’owi, możliwe jest zresetowanie walki, jeśli Galeon zostanie zniszczony przez Krakena, a Tank nadal będzie tankował Boss’aa, podczas gdy statki wycofają się, jest szansa na uratowanie sytuacji. Tank będzie musiał po prostu trzymać chwilowo agro, gdy Galeony będą naprawiane. Jeżeli w tym czasie Kraken zregeneruje się do 50%, przestanie rzucać Tsunami. To umożliwi zmianę pozycji Galeon’ów.
Po śmierci Kraken drop’nie w wodzie ok. 70 Macek. Można je zebrać i nosić jak paczki handlowe,
a następnie oddać do Fish Stand w zamian za trofeum lub złoto.
Poniżej materiał z yt, dla zobrazowania podejścia do podmiotu podpunktu:
Tym akcentem zakończymy cześć 1, gdyż Bossów znajdzie się jeszcze kilka end game’owych i z kilkanaście mniej istotnych, które niemniej jednak sprawiają fun i dają wymierny profit z ich “progresjii” w świecie Erenor.
Każdego Boss’a na LvL 30 możecie złapać w siatkę, jeżeli Ci się to uda możesz zarobić nawet kilka tysięcy golda na aukcji, jednak szansa nie jest spektakularna, a wycrafcenie siatki też kosztuje. Zawsze możesz też zatrzymać potencjalne trofeum jako własnego zwierzaka.
Ponadto z wielu Boss’ów lecą Itemy, jedne mniej, inne bardziej wartościowe. Z Rangory możesz drop’nąć off hand Katanę, z Krakena Scepter, Longspear i kilka innych broni, z Anthalona set na maga ze specjalną umiejętnością, cenioną zwłaszcza przez Skullknight’ów. Tych Item’ów jest wiele i mają różne właściwości. Nie chcę się jednak o nich zbytnio rozpisywać, bo zazwyczaj są to informacje szczegółowe niezbędne tylko konkretnym grupom osób celującym w dany build. Druga sprawa, że nie wszystkie rzeczy są jeszcze dostępne na serwerze EZI, a to dla ludzi z tego serwera jest pisany ten poradnik, dla mojej Ekipy!
Jeżeli zauważyłeś jakiś błąd rzeczowy, napisz mi o nim w komentarzu. Zależy mi by te artykuły stanowiły źródło rzetelnych informacji na temat gry, dlatego nie zwlekaj i wesprzyj choć drobną uwagą naszą sprawę!
Poniżej znajdziesz link do artykułu o którym wspomniałem we wstępie. Wraz z moimi ludźmi mamy zamiar wyrządzić własne Tsunami, które zaleje świat ArcheAge na nowo i udowodni, co potrafi zdziałać grupa osób ukierunkowana na jeden, może nie do końca sprecyzowany cel, ale za to bardzo wyraźny, tak jak i kroki które podejmujemy by go osiągnąć, ten cel, to potęga, którą buduje się stopniowo, a my planujemy schody do nieba z tych stopni ułożyć!
Obróć się za siebie i upewnij czy któryś z nas nie rachuje już Twoich dni, już niedługo zaczniemy wam je liczyć… Nuianie…
https://forum.mmorpg.org.pl/t/ekipa-na-lata/107515/133
Czekamy na każdego z Was!