Witam
Jest to mój pierwszy poradnik więc proszę o odrobinę wyrozumiałości. Przygodę w Aion rozpocząłem około 5 miesięcy temu. Dlaczego sorc?? Może parę + i - tej klasy:
+ jest to jedyna klasa która jednym skilem może zabić przeciwnika na tym samym poziomie (Lightburst II, Glacial shard, Storm strike )
+ masz do dyspozycji sporo CC (skili dzięki którym kontrolujesz pole bitwy/ przeciwnika) - sleep, sleeping storm, curse of roots, tranquilizing cloud, curse of old roots, winter binding, root,
+ nie ma problemu z party - sorc i ranger to 2 range dps w tej grze a party bez dps to nie party
czas na -
- praktycznie nie masz defa - masz również mało hp - w pve musisz uważać na agrujące się mobki - padasz szybko
- mało skili bez cast timu - wiekszość skili wymaga stania w miejscu i castowania (mamy tylko kilka instant skili część z nich ma wspólny cooldown wiec musimy wybierać który rzucić)- wydaje się głupie ale sporo osób zostawia sorca właśnie z tego powodu - według nich sorc to nudna postać - tylko stoi i rzuca czary.
Wybór broni
PvE - orb - więcej m boosta a dzięki temu większy dmg - najlepiej z craftu lub instancji - im więcej m boosta tym lepiej
PvP - book - więcej m accuracy a to w pvp obok m resista podstawa - najlepiej z abyss -jeśli nie mamy a pointów i medali to arena
oczywiście bronie 2 ręczne można ze sobą łączyć ale nie będę pisał na ten temat bo powstał by nowy poradnik
Armor
podbnie jak wyżej pve - craft i instancje
pvp abyss i arena
Biżuteria
pvp - tyyyylko abyss - szczerze biżuteria daje większego "kopa" niż armor więc jeśli musisz wybierać na co wydać abyss pointy pierwsza powinna byc biżuteria
pve- biżu z instancji, craftu, z orchideum (czy jakoś tak - za pomoc początkującym graczom)
Manastony
pve- m boost, m boost i m boost, do pve maccuracy wystarczy na poziomie 1500, jesli masz ponad 8,500 hp wszystkie manastony zapełnij mboostem - obecnie cap na mboost to 2900 - wcześniej było to 2700 (oznacza to że nawet jak będziesz miał więcej niż 2900 mboost twoj dmg nie ulegnie zmianie)
pvp- maccuracy, mresist, mboost- maccuracy minimum 1900 - i teraz masz wybór albo reszta w mb albo w mr - według mnie nie opłaca się mixować- jak nie dasz wszystkiego w mresist - armor nie spełni oczekiwań bo magiczne klasy dalej będą "trafiać", build macc +mboost jest bardziej "wszechstronny" zarówno na mele jak i magiczne klasy za to macc +mresist sprawia że magiczne klasy mogą nas pocałować :*(wiecie gdzie) nic nie da im super hyper dmg jak mają tylko "resist" (oczywiście nie wszyscy i nie zawsze - zawsze zostają skile do zwiększenia m acc no i ludzie którzy mają duuuuużo macc) za to mamy mniejszy dmg niż w przypadku macc+mboost
Stigma
Jeśli idzie o stigmy mamy 2 "drzewka" 1 sleeping storm i 2 glacial shard
pvp- sleeping storm to drzewko daje nam duzo więcej możliwości "przetrwania" ilusion - zdejmuje 1 debuff/klątwę i przez 10 sek unikniemy 2 mele ataków, ilusion storm - mass stun + dmg, sleeping storm - czyli mass sleep, elemental ward - przez minutę zwiększa m resist i elemental def,wintry armor - dobrze użyty w połączeniu z boon of iron cloud sprawia że klasy mele same siebie zabijają - niestety oba skile mają przeraźliwie długi cd wintry 5 min boon - 10 min. Pozostaje 1 lub 2 miejsca (zależnie od tego czy zdecydowaliście się na wintry armor czy nie) jeśli zdecydowaliście się na wintry to jako ostatni polecam arcane thunderbolt - stun z małym cast timem, jeśli nie to dodatkowo supplication of focus - na 20 sec 1000 macc. Wiekszość stigma slotów jest zajęta przez wymagające do drzewek stigmy- pozostaje nam 1 miejsce - i tu mamy wybór pomiędzy summon whirlwind i storm strike - pierwszy to aoe stun + ciągły miejscowy dmg, 2 to ogromny dmg - wybór pozostawiam wam
pve - polecam drzewko glacial - w party skile poprawiające przetrwanie z drzewka sleeping storm są mniej przydatne a glacial daje nam dużo większe dps. Jeśli idzie o stimy możemy pokusić się o skile aoe -big magma eruption, fire burst i ancestral magma eruption
Krótkie podsumowanie - część osób rekomenduje drzewko glacial również do pvp - fakt jest tam sporo skili zabierających masę hp - sęk w tym że sorc ma takich skili sporo - sorc na pełnym przyspieszeniu cast timu to istna maszynka do zabijania, w bardzo krotkim czasie możemy zadać ogromny dmg a skile ze sleeping stormu znacznie poprawiają nasze możliwości przetrwania. Ostateczna decyzję oczywiście pozostawiam wam
Taktyka
Sorc podobnie jak ranger jest range dps wiec główną taktyką jest utrzymywanie przeciwnika na dystans połączone z zadawaniem obrażeń. Różnica jest taka że ranger całkiem ładnie bije z łuku nawet bez skili a my co chwilę musimy zatrzymywać się żeby rzucić czar. Na szczęście mamy sporo CC- do zatrzymywania przeciwnika w miejscu mamy 2 skile 1 pojedyńczy root i 2 mass root (winter binding), możemy usypiać wroga (pamiętajmy jednak że w tym stanie nasze skile zabierają dużo mniej - ze względu na to że zwiększa się elemental def przeciwnika i każdy zadany dmg sprawia że wróg się budzi ) mamy tez 2 skile teleportujące które dodatkowo cancelują wszystkie skile ograniczające nasze ruchy. Wisienką na torcie jest skill uciszający - bezcenny przeciwko klasom magicznym.
Czego nie robimy:
- nie próbuj zrootowac lub uspac wroga na ktorego wczesniej rzuciłeś skila zadającego "ciągły" dmg np flame cage, wind cut down - tracisz tylko czas i skila - bo przeciwnik za moment sie uwolni/ obudzi jak tylko otrzyma dmg
- nie używaj remove shock przy pierwszym lepszym stunie - większość wrogów ma skila "aether hold" który sprawia że przez dłuższy czas "wisisz" w powietrzu i nic nie możesz zrobić - dodatkow przeciwnik może używać dodatkowych skilli - postaraj się zachować ten skill na taką okazję
- nie castuj za wszelką cenę - często łapię się na tym że pomimo tego że przeciwnik jest blisko staram się rzucic jakiś czar zabierający sporą ilość hp przeciwnikowi - nie rób tego - zginiesz nim zakączysz castowanie lepiej użyć cc i oddalić się na bezpieczną odległość.
Podsumowując pamietajcie sorc to wbrew pozorom bardzo trudna w prowadzeniu postać - w pvp liczy się przede wszystkim doświadczenie więc trenujcie, trenujcie i jeszcze raz trenujcie - każdy skill uzyty w odpowiednim momencie może zadecydować o zwycięstwie