[poradnik] Team Fortress 2 - miniporadnik dla inżyniera

Mój pierwszy (mini)poradnik od dłuższego czasu. Jestem otwarty na krytykę i propozycje, zapraszam do lektury. ;)

ekwipunek

Propozycje:

1. Windhajser - idealny do wykrywania szpiegów i walki na bliski dystans. Jego jedyną, ale dość poważną wadą jest wykorzystywanie metalu do strzelania.

2. Poskramiacz - urządzenie to uratuje Cię i Twoje działo w wielu niebezpiecznych sytuacjach

3. Kieł - szybsza budowa konstrukcji jest przydatna.

Walka z klasami (poza szpiegiem)

1. Pyro - ostrzeliwywuj ze strzelby z bezpiecznego dystansu.

2. Żołnierz - zwabiaj na działo, atakuj tylko z dużej odległości.

3. Demoman - jak wyżej.

4. Gruby - jak wyżej.

5. Medyk - walcz najlepiej na bliski dystans.

6. Skaut - zwabiaj na działo, unikaj walki na bliski dystans.

7. Snajper - na daleki dystans uciekaj, na bliski skracaj dystans i unikaj trafienia (jeśli snajper dysponuje łukiem - uciekaj niezależnie od dystansu).

8. Inżynier - walcz na bliski dystans, uważaj, aby nie zostać zwabionym do działa.

Taktyki antyszpiegowe

1. Stawiając i ulepszając punkt cały czas bądź w ruchu i uważaj na podchodzących do Ciebie graczy.

2. Jeśli jest spokojnie sprawdzaj wszystkich, którzy zbliżają się do punktu.

3. Kiedy robi się na tyle niebezpiecznie, aby nie móc sprawdzać każdego uważaj na plecy.

4. Jeśli musisz stanąć, stań przy ścianie, w rogu.

Stawianie działa

1. Zawsze staraj się stawiać działo tak, aby obejmowało zasięgiem cały teren, z którego może być ostrzeliwywane...

2. ...a jeśli to niemożliwe, pilnie miej przy sobie poskramiacz.

3. Nigdy nie stawiaj działa blisko krawędzi (jest wtedy bardzo łatwym celem dla praktycznie dowolnej klasy).

4. Wąskie tunele to także niezbyt dobre miejsce na budowę działa.

5. Uruchom wyobraźnię przestrzenną - nie stawiaj działa tam, gdzie demoman bez trudu je rozwali pociskami odbitymi od ściany.

6. Pamiętaj o kierunku, w którym stawiasz działo (zmienia się go prawym przyciskiem myszy) - umieszczaj je przodem do kierunku, z którego spodziewasz się ataku, aby nie tracić cennych ułamków sekund.

7. Dobrym pomysłem jest budowa działa obok przeszkody terenowej całkowicie zasłaniającej postać.

Stawianie zasobnika

1. Nigdy nie stawiaj zasobnika jako pierwszego (za wyjątkiem pre-game, o ile masz pewność, że zdążysz z budową działa).

2. Najlepiej jest stawać zasobnik blisko działa, możliwie tak, aby naprawiając działo równocześnie uzupełniał Ci zasoby...

3. ...chyba, że działo stoi w bardzo narażonym na ataki miejscu - wtedy strata jedynie działa jest małą stratą, bo można je szybko odbudować.

4. Nigdy nie stawiaj zasobnika na linii strzału.

Stawianie teleportu

1. Wejście powinno stać tuż przy punkcie respawnu

2. Wyjście - nieco za frontem, ale w miarę blisko punktu, aby w razie ataku szpiega móc szybko je naprawić.

3. Zwracaj uwagę na kierunek, w którym zwrócony jest teleport (strzałka na planie teleportu podczas jego stawiania) - odpowiedni kierunek, w którym zwrócony jest teleport zaoszczędzi Twoim towarzyszom cenne ułamki sekund.

4. Ulepszaj teleport jako ostatni chyba, że jest aktywnie wykorzystywany i w cennym miejscu.

Nie wiem po co się tak natrudziłeś, aby to napisać, ale mi to się w ogóle nie przydało, bo wiem to po kilku godzinach gry tą klasą. Windhajser?.. Żre za dużo metalu, kilka strzałów i jesteś bez ammo. Lepszym rozwiązaniem jest zwykła pompka. Dodaj kilka screenów gdzie stawiasz działka.

Mój pierwszy (mini)poradnik od dłuższego czasu. Jestem otwarty na krytykę i propozycje, zapraszam do lektury. ;)

ekwipunek

Propozycje:

1. Windhajser - idealny do wykrywania szpiegów i walki na bliski dystans. Jego jedyną, ale dość poważną wadą jest wykorzystywanie metalu do strzelania.

2. Poskramiacz - urządzenie to uratuje Cię i Twoje działo w wielu niebezpiecznych sytuacjach

3. Kieł - szybsza budowa konstrukcji jest przydatna.

Walka z klasami (poza szpiegiem)

1. Pyro - ostrzeliwywuj ze strzelby z bezpiecznego dystansu.

2. Żołnierz - zwabiaj na działo, atakuj tylko z dużej odległości.

3. Demoman - jak wyżej.

4. Gruby - jak wyżej.

5. Medyk - walcz najlepiej na bliski dystans.

6. Skaut - zwabiaj na działo, unikaj walki na bliski dystans.

7. Snajper - na daleki dystans uciekaj, na bliski skracaj dystans i unikaj trafienia (jeśli snajper dysponuje łukiem - uciekaj niezależnie od dystansu).

8. Inżynier - walcz na bliski dystans, uważaj, aby nie zostać zwabionym do działa.

Taktyki antyszpiegowe

1. Stawiając i ulepszając punkt cały czas bądź w ruchu i uważaj na podchodzących do Ciebie graczy.

2. Jeśli jest spokojnie sprawdzaj wszystkich, którzy zbliżają się do punktu.

3. Kiedy robi się na tyle niebezpiecznie, aby nie móc sprawdzać każdego uważaj na plecy.

4. Jeśli musisz stanąć, stań przy ścianie, w rogu.

Stawianie działa

1. Zawsze staraj się stawiać działo tak, aby obejmowało zasięgiem cały teren, z którego może być ostrzeliwywane...

2. ...a jeśli to niemożliwe, pilnie miej przy sobie poskramiacz.

3. Nigdy nie stawiaj działa blisko krawędzi (jest wtedy bardzo łatwym celem dla praktycznie dowolnej klasy).

4. Wąskie tunele to także niezbyt dobre miejsce na budowę działa.

5. Uruchom wyobraźnię przestrzenną - nie stawiaj działa tam, gdzie demoman bez trudu je rozwali pociskami odbitymi od ściany.

6. Pamiętaj o kierunku, w którym stawiasz działo (zmienia się go prawym przyciskiem myszy) - umieszczaj je przodem do kierunku, z którego spodziewasz się ataku, aby nie tracić cennych ułamków sekund.

7. Dobrym pomysłem jest budowa działa obok przeszkody terenowej całkowicie zasłaniającej postać.

Stawianie zasobnika

1. Nigdy nie stawiaj zasobnika jako pierwszego (za wyjątkiem pre-game, o ile masz pewność, że zdążysz z budową działa).

2. Najlepiej jest stawać zasobnik blisko działa, możliwie tak, aby naprawiając działo równocześnie uzupełniał Ci zasoby...

3. ...chyba, że działo stoi w bardzo narażonym na ataki miejscu - wtedy strata jedynie działa jest małą stratą, bo można je szybko odbudować.

4. Nigdy nie stawiaj zasobnika na linii strzału.

Stawianie teleportu

1. Wejście powinno stać tuż przy punkcie respawnu

2. Wyjście - nieco za frontem, ale w miarę blisko punktu, aby w razie ataku szpiega móc szybko je naprawić.

3. Zwracaj uwagę na kierunek, w którym zwrócony jest teleport (strzałka na planie teleportu podczas jego stawiania) - odpowiedni kierunek, w którym zwrócony jest teleport zaoszczędzi Twoim towarzyszom cenne ułamki sekund.

4. Ulepszaj teleport jako ostatni chyba, że jest aktywnie wykorzystywany i w cennym miejscu.