Poradnik autorstwa KOKOSfly zamieszczony przeze mnie na polskim fansite Runes of Magic. Dotyczy on nowej funkcjonalności związanej ze zwierzątkami pomagającymi nam w grze. Zabrania się kopiowania poradnika bez zgody KOKOSfly.
Podstawy
Oto trzy kroki, które trzeba podjąć, aby złapać zwierzątko:
A) Łapanie zwierzątka
Na początku trzeba odwiedzić Łowcę Zwierzątek, który powinien być w każdym głównym mieście danej strefy, i zakupić u niego pułapkę na Cavie za 8k złota. Potem zabija się potworki, aż w końcu z któregoś wyjdzie Cavia. Ustawia się wtedy pułapkę na ziemi poprzez kliknięcie jej PPM (prawym przyciskiem myszy) i zagania się do niej Cavię. Wymaga to nieco wprawy, zachodzenia Cavii najlepiej od tyłu, nadawania jej kierunku poruszania, aż przejdzie w bliskiej odległości od pułapki. Kiedy pułapka pochwyci tą wyrośniętą świnkę morską, klikamy LPM (lewy przycisk myszy) na pułapce, a do plecaka wpada jajo o losowym poziomie, atrybucie i wielkości statystyk. Pułapka trwa tylko 60 sekund, a po tym czasie znika!
Istnieje też możliwość, że z potworka wyjdzie Złota Cavia. Jest ona najcenniejsza, ponieważ zawsze otrzymuje się z niej pomarańczowy stopień jajka, który daje najwięcej (patrz: sekcja "Atrybuty i Stopnie). Z normalnych Cavii otrzymuje się losowy stopień jajka, który również może być pomarańczowy.
Nawet, jeżeli jeden gracz wydropił Cavię z jakiegoś mobka, inni gracze mogą ją zagonić do swojej pułapki. Dlatego trzeba być szybkim, uważać na cwaniaków, którzy mogą zwędzić Cavię sprzed nosa.
Wyposażanie się w / utrzymywanie zwierzątka
Ze złapanej Cavii otrzymuje się jajo. Trzeba kliknąć PPM i otwiera się interfejs zwierzątek (można go też otworzyć poprzez kliknięcie ikonki łapki, znajdującej pod portretem postaci w lewym, górnym rogu ekranu). Następnie jajo kliknięte PPM umieszczamy w slocie zwierzątka (prawy górny róg interfejsu) i viola, mamy peta. Karmić go można poprzez jedzenie kupione u Trenera Zwierzątek - w zależności od rodzaju jedzenia, zwiększa się poziom najedzenia (głód), Lojalności, Doświadczenie oraz Trening, potrzebny do rozwijania umiejętności zwierzątka.
Pożywienie można również zdobyć na Ranczu Millera, do którego przenosi nas Trener Zwierzątek
Atrybuty i Stopnie
Istnieje 7 atrybutów dla zwierzątek, które w zależności od rodzaju ulepszają dane statystyki:
- Światło (Wytrzymałość / Siła / Zręczność)
- Ziemia (Siła / Wytrzymałość / Zręczność)
- Ciemność (Zręczność / Siła / Wytrzymałość)
- Wiatr (Zręczność / Wytrzymałość / Mądrość)
- Ogień (Inteligencja / Mądrość / Wytrzymałość)
- Woda (Mądrość / Inteligencja / Wytrzymałość)
- Żaden (wszystkie statystyki)
Dla przykładu, zwierzątko z atrybutem Światło, będzie miało największy bonus dla pana z wytrzymałości, nieco mniejszy z siły, jeszcze mniejszy ze zręczności i zerowy (lub najmniejszy, w zależności, czy jajo jest runiczne) do pozostałych statystyk.
Istnieje 5 stopni zwierzątek, posiadających, odpowiednio, dane wartości do statystyk:
- Pomarańczowe [6/5/4] [3]
- Fioletowe [5/4/3] [2]
- Niebieskie [4/3/2] [1]
- Zielone [3/2/1]
- Białe [2/1/1]
Dla przykładu, zwierzątko z pomarańczowego jaja będzie miało 6 pierwszej statystyki (w zależności od atrybutu - patrz wyżej), 5 drugiej statystyki i 4 trzeciej statystyki. Wielkości te liczą się także do stopnia wzrostu statystyk pana.
Ostatnie cyfry w nawiasach przy trzech pierwszych stopniach odnoszą się do statystyk zwierzątek z jaj runicznych.
Łączenie
Zwierzątka można łączyć ze sobą, by podnosić ich statystyki. Łączyć można te zwierzątka, które mają te same atrybuty (czyli Światło ze Światłem, Woda z Wodą). Wyjątkiem jest tu łączenie z jajem o atrybucie Żaden - można je dodać do każdego innego zwierzątka z jakimkolwiek atrybutem. Wielkość zwiększanych statów pana bazuje na poziomie zwierzątka - im większy poziom peta, tym więcej dodaje ono do statystyk swojemu właścicielowi.
Jeżeli pet wysokiego poziomu łączony jest z tym niższego, pet większego zdobywa wyłącznie doświadczenie i trening. Ilość zdobytego treningu oraz doświadczenia zależna jest od poziomu treningu i doświadczenia zwierzątka (najczęściej jest to 300+ exp), które jest włożone w prawej ikonce panelu łączenia. W tym procesie niszczy się zwierzątko włożone w prawą komórkę panelu łączenia.
Możesz łączyć tylko 3 razy dziennie.
Lojalność
Wpływa na poziom zwiększenia statystyk dla pana i chęć atakowania - im wyższa Lojalność, tym większe statystyki dla pana i większe prawdopodobieństwo ataku peta na moby. Tylko przy Lojalności na poziomie 100, zwierzątko będzie atakować każdego potwora.
Lojalność można zwiększyć karmiąc peta deserami kupionymi u Łowców Zwierzątek lub zdobytymi z zadania w Ranczu Millera.
Bazowe statystyki
Statystyki po podniesieniu Lojalności o 1 pkt
Pełna lojalność
Głód
Im dłużej zwierzątko pozostaje przyzwane, tym jest bardziej głodne. Jeżeli nie jest ono prawie całkowicie nakarmione, nie będzie używało swoich umiejętności. Wydaje mi się, iż Głód spada o 2 punkty co godzinę.
Wytwarzanie surowców
Zwierzątko może ćwiczyć jedną umiejętność zbieractwa w danym czasie oraz pozyskiwać do 99 surowców. Trzeba kupić narzędzia do zbieractwa u Łowcy Zwierzątek (po 99 sztuk), włożyć je w ikonkę zbieractwa, wybrać poziom, z którego chciałoby się otrzymywać materiały i pet sam je zbiera.
Śmierć
Śmierć pana powoduje spadek Lojalności o 3 punkty i Głodu o 30 punktów.