Tak jak w temacie.
Potrzebuje rad na spiritmastera
fajnie,ze napisales jakas grasz klasa ;]
Napisał w temacie. Autor: poradników na necia pełno. SM jest jedną z najbardziej oklepanych i najprostszych klas w aionie. Bierz poradniki pod aiona 3.X+ i styka. Zresztą, był już podobny temat jakieś 3-4 dni temu.
Dobra...ja to inaczej zzrozumialem... myslalem,ze mu chodzi,ze potrzebuje rad na sma w pvp bedac np. rangerem ;)
Sm najprostsza klasa ?? uahahaha to sie usmialem.....To jedna z najtrudniejszych postaci w grze...nieogarniety sm nadaje sie tylko na pve nic wiecej
kyree, tak chyba mozna powiedziec o kazdej klasie. Ale nie wiem co moze byc trudnego w pvp klasa peciarską. Wyposazona w dotki, feary,slowy i miniona. Dla mnie najtrudniejsza postac to taka, która trzeba dobrze ubrać. A SM chyba tego nie potrzebuje c'nie?
Czesc,
Wstawiam Ci poradnik ,lecz nie mojego autorstwa tylko Shanaleah z legionu asmo.
Stigmy "Must Have"Body Root - rzuca silence na wroga na około 6 sekund. Działa na Templarów, Gladiatorów, Rangerów, Sinów, Clerów oraz ChanterówSigil of Silence - rzuca silence na wroga na około 6 sekund. Działa na Sorców, SMów, Clerów oraz ChanterówIgnite Aether - usuwa 3 buffy zadając przy tym dmgFear Shriek - obszarowy fearPS: Aby w pełni wyłączyć z walki Clerów i Chanterów trzeba na nich rzucić Body Root oraz Sigil of SilenceStigmy których nie warto używaćAbsorb Vitality - zadaje dmg i absorbuje część jako HP. Na niższych lv może się parę razy przydać, na 55 nie warto marnować slotuWhitering Gloom - w teori fajny, w praktyce do d*py. Szkoda slotuHand of Torpor - usypia przeciwnika i zwiększa obronę przed wszystkimi żywiołami. W PvE może i się przydaje, do PvP się nie nadaje. Niestety jeżeli chcemy mieć Infernal Blight, trzeba się wyposażyć w tą stigmę.Enmity Swap - zamienia miejscami aggro twoje z twoim petem. Skill tylko do PvE. Beznadziejny IMO. Niestety trzeba go mieć jeżeli chcemy mieć Summon Cyclone Servant, który zadaje całkiem niezły burst. Ale dopóki nie kupimy SCS (40k AP za SCS IV) nie ma sensu pakować ESStigmy przydatne tylko w grupachBlessing of Fire - grupowy buff. Przy każdym ataku zadawane są dodatkowe niewielkie obrażenia od ogniaSpirit Wall of Protection - grupowy buff, efekt zależy od peta (patrz tabelka wyżej)Transference - pobiera 10% twego HP aby odnowić manę sojusznika o 4000 MP. Przydatne na instachCloaking Word - rzuca Hide I na ciebie i na sojuszkinków w PT w zasięgu 20 metrów. Niby czasem się może przydać solo, ale generalnie skill do grania w grupie. Na niższych instach, gdzie moby nie widzą przez Hide I (np. Adma) może zaoszczędzić trochę czasu (rush i zamiast śmierci tanka i resu SM rzuca CW i moby tracą aggro).Mój osobisty build na IA. Z racji takiej że nie sram AP, mam tylko jedną stigmę za te punkty, reszta to normalne stigmy.Body RootSigil of SilenceFear ShriekIgnite AetherCloaking WordEnmity SwapSummon Cyclone Servant IVWeaken Spirit - zadaje 1161 dmg i dodatkowe dmg jeżeli cel jest w strachu, dobry burstSpirit Substitution - dmg które otrzymujesz przechodzi na peta. Przy użyciu peta ziemi mamy tarczę 10k dmg ^^Spirit Recovery - leczy 100% HP peta. Wraz z Spirit Substitution i petem ziemi - wiadomo, 20k dmg tarcza.Cyclone of Wrath II - zadaje 386 dmg i 336 dmg co 2 sekundy przez 8 sekundPS: Jest jeszcze skill Healing Spirit. Działanie jak Spirit Recovery tylko usuwa także debuffy. Posiadanie SS + dwóch skilli regenerujących HP peta i przyzwanie peta ziemi daje nam tarczę ok 32k dmg tarczę, z petem magmy ok 33k dmg ^^. Wraz ze skillem na lv 60, Armor of Elements, da nam więcej jak 40k dmg.Ważne skille SM'aPo pierwsze - dispelle. SM ma ich 4. Dispell Magic (normalny skill), Disenchant (AoE dispell za 2k DP), Magic Implosion (greater stigma) oraz Ignite Aether (normal stigma). W 3.0 dojdzie jeszcze jeden.Używaj ich jak najczęściej. Na instach jest to właśnie zaleta SM'a, bo może zdejmować większość buffów z bossów, np tarcze lub wzmocnienia ataku (ale są też takie których nie da się zdjąć). Na PvP też trzeba tego używać, bo dzięki temu osłabimy wroga (już nie mówiąc o zdejmowaniu wszelakich tarcz blokujących dmg)Po drugie - Stone Skin. Pierwsza linia obrony SM'a. Osobiście noszę non stop.Po trzecie - Spirit Protection. Druga linia obrony. Tarcza którą nakłada na nas spirit. Wytrzymuje do 3k dmg. Trwa 10 sekundPo czwarte - Contract of Resistance. Wielu SM'ow zapomina o tym skillu. Pozwala on odeprzeć jeden magiczny atak. Nie muszę chyba pisać jaka jest zaleta gdy odeprzemy ciszę Sorca lub strach innego SM'aPo piąte - Summoning Alacrity. Sprawia że wszystkie summony są natychmiastowe, zarówno petów jak i servantów.Po szóste - Spirit Erosion. Obniża odporność wroga na dany element (zależy który spirit to rzucił) oraz podnosi drop rate (nieznacznie ale zawsze coś)Po siódme - Spirit Absorption. Konsumuje 10% HP peta aby odnowić 30% naszego MP. Na instach używać raz po razie, gdyż niestety mamy znacznie mniej skilli regenerujących MP niż Sorc (już samo to że sorc ma wyższe poziomy Absorb Energy wystarczy na dowód)Po ósme - Spirit Armor of Darkness. Bardzo dobry skill za 2k DP, zwiększający staty naszego peta. Przy grze solo dobry na ziemniaka, pozwala mu dłużej wytrzymać. Na instach też dobry, aczkolwiek ja częściej używam na bossach za 4k DP Cursecloud IIPo dziewiąte - Root of Enervation. Zmniejsza prędkość ataku. Dobry i do PvE i do PvP. Używać jak się tylko daI to tyle z tych najważniejszych skilliCo by tu jeszcze...w zasadzie tyle jak na mały poradnik.Jeszcze parę słów co do PvP. Jak widzicie wroga to nie starajcie się od razu rzucić strach na niego (nie mówiąc o klątwie wody którą lepiej oszczedzać). Lepszym pomysłem jest wyciszenie. Miałem pewien problem z Rangerami, gdyż mają oni insta stun+silence, ale po jakimś czasie nauczyłem się rzucać Body Root szybciej niż oni swego silenca (trzeba mieć dobry timing). O dispellach już wspomniałem - zdejmować co się da.Radzę też zapamiętać aby trzymać się z dala od wroga. W przypadku wroga walczącego na odległość nie ma to oczywiście znaczenia, ale w przypadku klas melee daje przewagę.Np gdy damy podejść Chanterowi to mamy kichę (kichę też mamy jeżeli nie zarzucimy body roota, bo ma on skilla stunującego na odległość 25m), zastunuje nas na śmierć.Templarów też trzeba trzymać na dystans, już nie wspominając że trzeba się z nimi trochę nabiegać aby buffy im na CD weszły. Co do Clerów - cóż, tutaj jest problem.Na clera full Mres nie ma siły jak build full Macc, a i tak będziemy mieć resisty. Ja generalnie od Clerów trzymam się z daleka. Dużego daleka. Natomiast jeżeli okaże się że ma on build MB, to warto się spróbować gdyż wtedy ok 90% spelli nam wyląduje. Jednak i tak trzeba uważać - Cler z full MB wali mocno..bardzo mocno. Miałem okazję się o tym przekonać.Co do sinów - cóż, miałem z nimi problemy. Jak wyskoczy nam z Ambushem to mamy kichę w większości przypadków, chyba że uda nam się wyrwać ze stunów i unieruchomić go. Natomiast jeżeli widzimy że biegnie do nas taki to sprawa jest prostsza. Body Root, dispell, spowolnienie, trochę dmg, root, dmg itd. Należy jednak pamiętać że sin ma Dash Attack - może do nas podbiec z 20 metrów z dużą prędkością (w zasadzie prawie jak teleport )Sorc - jest problem jak pierwszy wrzuci nam silence/curse of roots|old roots. Inaczej mamy duże szanse. Trzeba uważać na jego Curse of Weakness - jak to rzuci to za każdym razem gdy go zaatakujemy obrywamy dmg równy 12% naszego HP.Gladiatorzy - cóż, tu się nie wypowiem gdyż nigdy nie walczyłem z żadnym (powaga, nigdy mi się nie zdażyło, raz tylko zginąłem od jednego jak mnie z zaskoczenia wziął)
@Down
Fakt. Masz racje ,moj blad.
@Up
Poradnik który podałeś jest stary i opisuje SM'a z InfiniteAion (priva).
http://forums.na.aiononline.com/na/showthread.php?t=108156
tutaj jest fajny poradniczek co do PvP SM'em.
Co do PvE to sam musisz wyczuć, bo to dużo zależy czy solo czy grupa. Polecam takie stimgy:
http://aion.aspirine.su/stigma/#hCiaBgabemaaavaeaxfhaBaakaBfcBha
Poradnik na sm jest prosty....
Walisz wszystkim co zatruwa , i spamujesz vaancum cooke ... Oto magia SM , najprostszej klasy postaci w Aion.
albo zostajesz fear botem ;o
Tak jak w temacie.