Witam,
Piszę ten temat ponieważ chcę zareklamować wspaniałą grę - grę bo z modyfikacją to ma to tyle wspólnego co to, że opiera się na silniku innej gry.
Project Reality to gra wojenna, której akcja rozgrywa się w czasach współczesnych. Gracz, jako żołnierz jednej z dwunastu stron: Armii Stanów Zjednoczonych, Korpusu Piechoty Morskiej Stanów Zjednoczonych, Brytyjskich Sił Zbrojnych, Kanadyjskich Sił Zbrojnych, Bundeswehry, Sił Obronnych Izraela, Chińskiej Armii Ludowo-Wyzwoleńczej, fikcyjnej Koalicji Środkowowschodniej (MEC), Hamasu, talibów, irackich powstańców, Rosyjskich Sił Zbrojnych lub partyzanckiej milicji, może walczyć na ponad dwudziestu mapach, zlokalizowanych na Bliskim i Dalekim Wschodzie oraz w rejonie Kaukazu. W opracowaniu są również: Australijskie Siły Samoobrony, Armia Francuska, Wojsko Polskie, Norweskie Siły Zbrojne, Holenderskie Siły Zbrojne, Blackwater Worldwide oraz afrykańscy partyzanci. Do frakcji tworzone są odpowiednio nowe mapy.
Podstawowym elementem gry jest piechota, jednak w grze dostępne są liczne pojazdy, m.in. transportery opancerzone, czołgi, śmigłowce czy samoloty.
Tryby gry
W grze występuje sześć trybów rozgrywki: Advance and Secure v2, Advance and Secure v3, Insurgency, Skirmish, Command and Control oraz Training.
Celem trybu Advance and Secure v2 (AAS v2, z ang. "Postępuj i zdobywaj") jest przejęcie kontroli nad wyznaczonymi punktami kontrolnymi znajdującymi się na mapie. Punkty te należy przejmować w określonej kolejności, co ma symulować przesuwanie się linii frontu. W trybie tym, zwycięża ta drużyna, która przejmie kontrolę nad wszystkimi lub większością punktów kontrolnych bądź spowoduje znaczne straty po stronie nieprzyjaciela.
Tryb Advance and Secure v3 jest zbliżony do trybu AAS v2, jednak punkty kontrolne są w nim losowo wybierane na początku rozgrywki, w przeciwieństwie do trybu AAS v2, gdzie punkty te są z góry określone.
Vehicle Warfare (z ang. "Działania zbrojne pojazdów") to tryb zbliżony do AAS, jednak skoncentrowany na działaniach wojsk pancernych, a nie jak w przypadku pozostałych trybów – piechocie. Związane z tym jest usunięcie niektóych aspektów gry (m.in. budowa posterunków frontowych) oraz pojawianie się na mapach bardzo dużej ilości pojazdów.
Tryb Insurgency (z ang. "Powstanie") symuluje walkę asymetryczną. W trybie tym wojska koalicji muszą odnaleźć i zniszczyć ukryte przez powstańców składy z bronią i amunicją. Koalicja uzyskuje informacje dotyczące przybliżonego położenia składów broni poprzez aresztowanie lub zabicie rebeliantów. Warunkiem zwycięstwa wojsk koalicji jest zniszczenie dziesięciu składów amunicji. Powstańcy zwyciężają, gdy uda im się zadać znaczne straty wojskom koalicji, zanim ta zniszczy ich składy broni.
Skirmish (z ang. "Potyczka") to uproszczony tryb AAS, przeznaczony dla mniejszej liczby graczy. W trybie tym nie występują pojazdy, a teren, na którym toczy się walka, jest znacznie zmniejszony.
Command and Control (CnC, z ang. "Dowódź i kontroluj") jest trybem najbardziej swobodnym. Celem obu stron jest wzniesienie i ufortyfikowanie czterech posterunków frontowych oraz jednoczesne zdobycie i zniszczenie nieprzyjacielskich posterunków frontowych. W trybie CnC zwycięża ta drużyna, której uda się przejąć kontrolę nad całym obszarem walki, poprzez wniesienie wszystkich czterech posterunków, oraz zdobycie wszystkich nieprzyjacielskich fortyfikacji, lub zada przeciwnikowi znaczne straty.
Ostatnim trybem gry jest Co-Operative (z ang. "Kooperacja"), w którym gracze walczą przeciwko sterowanym przez komputer przeciwnikom. Tryb przeznaczony jest głównie do zapoznania się ze sprzętem, bronią i pojazdami dostępnymi w grze oraz pozwala na grę jednoosobową. Na potrzeby tego trybu wprowadzono liczne uproszczenia, np. znacznie skrócono czas odradzania się graczy i pojazdów, a limity określające maksymalną liczbę graczy ze specjalistycznym uzbrojeniem (np. karabinem wyborowym) zniesiono.
Większość map w grze dostępna jest w kilku trybach rozgrywki.
Realizm
Główną zmianą względem oryginalnego Battlefielda 2 jest znacznie zwiększony realizm gry. Osiągnięto go, poprzez ograniczenie do minimum liczby informacji wyświetlanych na HUD, poprawę balistyki, zwiększenie zasięgu i siły rażenia broni, znaczne zwiększenie pola widzenia, wprowadzenie kilkuosobowej załogi do pojazdów, modyfikację systemu leczenia oraz szereg zmian mających na celu spowolnienie rozgrywki (np. wydłużenie czasu przeładowania broni, usunięcie możliwości odradzania się w punktach kontrolnych czy wprowadzenie map o dużej powierzchni 1 do 16 km²).
Wybaczcie, że "cytuję" wikipedie ale trochę zalatany jestem ;p. Od siebie mogę powiedzieć, że gra po prostu rządzi! Jakby co to można mnie spotkać na serwerach: South Ural, HOG Muttrah 24/7, GamingAU. Mój nick: [PIES]Boberczus
Mogę także zaproponować późniejsze członkostwo w klanie: PIES - Polish Infrantry Elite Squad.
www.realitymod.com