Project Spark

Witam.

Całkiem niedawno poznałem ten program i uznałem że warto się nim zainteresować.

Od wielu lat Interesuję się tworzeniem gier - niestety nie jestem programistą i moje pomysły realizowane są na papierze ( np w formie planszówek) "archetypowo" zdecydowanie bliżej mi do desingera.

Moją największą pasją jest tworzenie mechaniki i ogólnych zasad regulujących świat gry. Nigdy nie udało mi się poznać programisty, który zechciałby pomóc przenieść moje pomysły "na komputer".

Jednak Project Spark daje pewne możliwości i... w tej chwili uczę się "programować" za pomocą obrazkowego "czegoś" ;) o nazwie "Kode" - jakkolwiek dziwnie to brzmi, po zapoznaniu się z możliwościami tego niestandardowego tworu od firmy Microsoft, stwierdzam że jest to dla mnie stosunkowo ciekawa alternatywa.

Próbowałem znaleźć w internecie coś konkurencyjnego o jeszcze większych możliwościach --- jednak nie znalazłem.

Temat zakładam z prostej przyczyny, być może ktoś jeszcze jest zainteresowany tematem i chce o coś zapytać lub podzielić się wiedzą.

Pozdrawiam

Słyszałem również o Spark kilka miesięcy temu, zapowiada się obiecująco.
Sam tworzę gry w m.in gamemaker, do którego nawet mam wykupioną licencję a nie znam żadnego języka programowania.
Ten Spark to może być przełomowe narzędzie dla takich amatorów tworzenia gier.

@ Maqes

Napisałeś trochę tak, jakby Spark miał dopiero powstać, a on już jest i działa :)

Ogólnie jestem pozytywnie zaskoczony możliwościami jakie oferuje ta aplikacja, jednak zawsze jest coś za coś.

Po pierwsze - stworzone przez Nas gry nie są naszą własnością (podobno Microsoft zastanawia się nad innymi opcjami)

Po drugie - Spark działa tylko pod Windows 8

Po trzecie - ....na razie jeszcze nie odkryłem co po trzecie :) (ale na pewno coś jeszcze jest)

a co jest na plus (dla mnie) ?

Po pierwsze - ogromny potencjał programowania AI

Po drugie - możliwość tworzenia gier z wielu gatunków