Cześć.
Dawno temu za komuny jeszcze, grałem sporo w różne gry MMO, włącznie z WoW-em. Początkowa fascynacja koncepcją tego typu gier, z czasem ustąpiła, ponieważ realizacja przez twórców gier założeń MMO - daleko odbiegała od moich marzeń.
Teraz na starość, z braku rodziny i sensu życia  Postanowiłem powrócić i pograć. Zaznaczę tu że jednym z głównych powodów powrotu do MMO - jest skalowanie.
 Postanowiłem powrócić i pograć. Zaznaczę tu że jednym z głównych powodów powrotu do MMO - jest skalowanie.
Znam na razie tylko dwie gry MMO ze skalowaniem:
- The Elders Scrolls Online i Guild Wars 2
 Więc…
No ale do rzeczy, miały być pytania a nie marudzenia starca 
- 
Specjalizacje z dodatków - czy broń z danej specjalizacji wypiera inne bronie? 
 Powiedzmy że np gram Rangerem i wybieram specjalizacje
 Druida, czy to oznacza że łuki i inne bronie idą w odstawkę? I jeśli chcę być wydajnym druidem to MUSZĘ grać staffem?
- 
Jak gdzieś tam słyszałem, nie ma czegoś takiego jak reset wydanych punktów, bo jest ich tak dużo że na wszystko starczy a build polega na skonfigurowaniu umiejętności? 
- 
Standardowe pytanie: Czy są jakieś istotne kwestie typu: “coś trzeba” lub “czegoś nie można” albo takie które powodują nieodwracalne straty? 
- 
Ważne pytanie w kwestii istotnego skalowania. Czy wypasiony gracz w endgame ma jakieś wyzwania w początkowych krainach oprócz trudniejszych eventów i farmienia karmy? Bo np taki Gathering nie podlega już skalowaniu jak np w TESO? 
 Ewentualnie proszę o jakieś inne istotne niuanse na temat skalowania w GW2.
Ze względu na mój zaawansowany wiek i problemy z pamięcią, zastrzegam sobie możliwość zapytania później o coś jeszcze. O ile w ogóle ktoś zechce odpowiedzieć.
 
      
    
