
Oficjalna strona: http://www.riftgame.com
Wydawca: Trion Worlds
Status: P2P (miesięczny abonament)
Premiera: połowa 2011 roku
Obecna faza: Closed Beta Test
Klimat: Fantasy
Pay 2 Play
Już na wstępie zaznaczam, że RIFT będzie opierał się na systemie Pay To Play (Płać by Grać), więc dla graczy z małym budżetem kieszonkowego lub tzw. konserwatystom, dla których płacenie za wirtualną „przyjemność” jest obrazą – może to być spory problem. Nie ujawniono wartości miesięcznego abonamentu, lecz cena ma nie odbiegać od innych tytułów P2P. Nie wiemy też, czy będziemy musieli płacić za pudełko, czy być może klient zostanie udostępniony za darmo (lub w wersji elektronicznej).
Fabuła
Bez rewelacji. Tytułowemu Telara grozi zagłada, a jedynym ratunkiem są Wywyższeni (Ascended) – pierwsi osadnicy tej krainy, którzy powracają teraz do swoich korzeni, by rozpocząć walkę z siłami Regulosa. Telara powstała z ogromnego źródła mocy w postaci matrycy elementarnych wymiarów (Ktoś to rozumie?), więc na każdym kroku będziemy spotykać bogactwa energii, które będą oddziaływać i oferować różnego rodzaju bonusy. Kluczową rolę mają tu odgrywać „RIFTY”, tworzące korytarze między wymiarami i sprzyjające inwazjom wrogiej cywilizacji. Dla wszystkich graczy, którzy ośmielą się zamknąć taki portal, czeka ogromna moc i chwała.

Frakcje
- The Guardians
- The Defiant
Z pozoru, obydwie grupy walczą o to samo – przywrócenie spokoju i ocalenie Telary. Różnice polegają na sposobie i metodach walki. „Opiekunowie” mają na celu zbawienie świata, odkupując dusze wszystkich mieszkańców i na każdym kroku budując świątynie. Ich walka to raczej duchowa rozgrywka, aniżeli prawdziwa, niekiedy brutalna walka. The Defiant nie przebierają w słowach. Nawet, jeśli zostaną uznani za niegodnych zbawienia, działają poza prawem, a ich jedyną zasadą jest – najlepszą obroną jest atak.

Rasy
Pod egzotycznymi nazwami, kryją się zwykłe – znane z większości gier MMO – rodzaje bohaterów.
- Bahmi – gościnny, rzemieślniczy naród, stroniący od ludzi i wszelkiego zła
- Dwarves – krasnoludy; budowlańcy, ciężka praca to ich domena
- Eth – ludzie zasiedlający surowy, pustynny klimat, najbardziej „nowoczesny” naród
- High Elves – najstarsza rasa Telary, inteligentni, potrafią leczyć
- Kelari – elficcy rebelianci, spirytualiści, mistycy, czczą wielu bożków i duchów
- Mathosian – typowi wojownicy, praca-miecz-ojczyzna-honor

Klasy
Cztery początkowe, które dzielą się na kilka kolejnych subklas.
- Warrior – Champion, Reaver, Paladin, Warlord, Paragon, Riftblade
- Cleric – Purifter, Inquisitor, Sentinel, Justicar, Shaman, Warden
- Rogue – Nightblade, Ranger, Blade Dancer, Assassin, Riftstalker, Marksman
- Mage – Elementalist, Warlock, Pyromancer, Stormcaller, Archon, Necromancer

Wymagania sprzętowe
ARCY-wysokie. Jeśli nie posiadasz dwurdzeniowego procesora, minimum 2GB ramu, grafikę z minimum 512MB oraz do 15GB na dysku twardym – zapomnij o wydajnej grze w RIFT: Planet of Telara.
Minimalne:
- system operacyjny: Windows XP, Vista lub 7
- procesor: Dual Core 2.0 GHz lub lepszy
- RAM: 2 GB
- 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- karta graficzna: Nvidia GeForce FX 5900, ATI/AMD Radeon X300, Intel GMA X4500 lub lepsza
- DirectX 9.0c
- karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 8.1
- szerokopasmowe łącze internetowe
Rekomendowane:
- system operacyjny: Windows XP, Vista or 7
- procesor: Core 2 Duo 2.2 GHz lub lepszy
- RAM: 4 GB
- 8 GB wolnego miejsca na dysku twardym
- karta graficzna (desktopy) GeForce GTS 250 lub lepsza
- karta graficzna (notebooki) GeForce GTX 200M lub lepsza
- DirectX 9.0c
- karta dźwiękowa kompatybilna z DirectX 8.1
- szerokopasmowe łącze internetowe
Premiera
Połowa 2011 roku. 30 grudnia zakończyła się CBT3, która (podobnie jak poprzednie części) trwała tylko w dni weekendu (piątek, sobota i niedziela). Choć zapowiedziana jest darmowa Open Beta, nie wiadomo kiedy, gdzie i jak do niej wejdziemy.
Video
- Tworzenie postaci.
- Poruszanie & umiejetności.