RMT a P2W - zapytanie

Witam
Obecnie współpracuje z firmą która uzyskała prawa do zamkniętego już w miarę popularnego tytułu. Na ostatnim zebraniu padł pomysł zaimplementowania w tytule RMT co do waluty ingame jak i auction house. Z jednej strony miałoby takie rozwiązanie ograniczyć handel ingame items na różnych portalach, pozwalając na uzyskanie dodatkowych przychodów dla firmy i ograniczenia inwazyjnosci cash shopa ,z drugiej pojawiła się obawa o traktowanie tego rozwiązania jako p2w. Chciałbym poznać zdanie społeczności na ten temat. Jednocześnie że względu na obowiązujące mnie umowy nie mogę podać danych firmy i zakupionej licencji - proszę o uszanowanie tego.

To zależy, w jakim stopniu RMT wpłynie na ekonomię gry.
A że nie możesz powiedzieć, co to dokładnie za tytuł/licencja (nowy, stary, PvE, PvP itd.), to możemy tylko zgadywać.

Faktem jest jednak, że RMT (w mniej lub bardziej legalnej formie) istnieje prawie w każdej grze MMORPG i wcale nie musi od razu oznaczać P2W.

Tytuł z mocnym nastawieniem pvp, zamkniety w 2013, aktualnie jest w trakcie odświeżania trochę oprawy i dopasowania trochę bardziej do dzisiejszych czasów. Planowana premiera na koniec 1Q 2020

Wstępny projekt RMT zakłada umożliwienie graczom wystawiania itemow z podaniem ceny jak było kiedyś w d3

Może warto było by wyjaśnić czym jest RMT?

Dokładnie RMT czyli możliwość sprzedaży itemów/waluty w grze za realne pieniądze - O to cała draka

Jeśli ta gra ma stawiać na PvP to graczy będzie to boleć na 100%, no bo jakiś bogaty szejk sobie wykupi najlepszy gear i będzie wszystkich zmiatać pstryknięciem palca niczym Thanos.

Chyba, że w grę mają wchodzić tylko jakieś kosmetyczne duperele, w co wątpię :wink:

Usunięcie AH z Diablo miało swój powód i ja osobiście Blizzarda popieram w tym, że go wywalili.

A jeśli chodzi o tzw. czarny rynek i lewe sprzedaże przedmiotów w grach to raczej martwicie się na zapas, nie wiadomo w ogóle czy reaktywacja tej gry wypali, a w nawet mocno popularnych grach ten precedens nie jest wcale jakiś duży i znaczący (chyba tylko w Wowie tak po prawdzie ma jakieś znaczenie). Zwłaszcza, że przy takim handlu trzeba kombinować, można wyłapać bana, można zostać oscamowanym - to zniechęca wielu.
No i jak wprowadzicie to wraz z jakimiś marżami to nie liczcie na to, że czarny rynek przestanie istnieć :wink: Ludzie są chciwi i chcą zarabiać 100%, nie mając zamiaru z nikim się dzielić (Także z Urzędem Skarbowym, no ale go to nikt nie lubi)

gumisch
RMT będzie słabym pomysłem .
Jeśli gra ma zarabiać , polecam wprowadzić abonament P2P + Item shop tylko ciuszki , skiny , pety , i na tym koniec …(żadnych miksturek do doświadczenia etc.)
Jeśli dodatki DLC mają być planowane to też za odpowiednią kwotę :).

Co do Auction House , sam nie wiem … jest tyle sposobów na sprzedanie przedmiotów za realne pieniądze że głowa mała , chyba że zrezygnujecie z AH i wprowadzicie SF (Self Found) czyli znalezione w grze z możliwością sprzedania ich w ciągu 3 godzin od znalezienia przedmiotu po tym czasie zostaje przypisane do postaci/konta.

Narazie tyle przychodzi mi do głowy.
Pozdrawiam.

P2P to oni mogą sobie zrobić tylko jeżeli ich gra będzie wystarczająco wysokiej jakości, tak więc nie dawaj mu pomysłów, które mogą go pogrążyć. Twórcy mają często problem z ocenianiem obiektywnie swojej gry i jej wartości.

Nadinterpretator

Tytuł z mocnym nastawieniem pvp, zamkniety w 2013, aktualnie jest w trakcie odświeżania trochę oprawy i dopasowania trochę bardziej do dzisiejszych czasów.

Akurat nie czytałem postów pod tematem , więc tutaj masz rację .
Pomysł może pogrążyć lub nie , możemy tylko gdybać co to za Projekt i jakimi środkami dysponuje .

Ja mam bardzo proste zdanie na ten temat - RMT dodaje MMO tylko i wylacznie smaczku, motywacji do grania, przebija czwarta sciane co dodatkowo wciąga do gry. Zreszta czy bedzie dozwolony czy nie to ludzie i tak beda handlowac. Gra musi być poprostu dobra, a kuszenie RMT nie wiem czy bedzie dobrym rozwiazaniem

moim zdaniem na prostą logikę rmt jest p2w i nic innego nie oznacza - mimo wszystko jak kolega wyzej napisał dodaje grze smaczku - proszę zwrócić uwagę na to że miliony osób zagrywają się w gry mobilne które są przesiąknięte p2w do szpiku kości - to że na portalu panuje jakiś trend i ludzie narzekają na p2w nie oznacza że każdy gracz ma takie samo zdanie - pozatym RMT nazywa się inaczej niż p2w i to taki chyba by był “chwyt marketingowy” :smiley:

zwróć uwagę na tytuł o którym nie ważne co by nie mówić zebrał ogromną rzeszę fanów - Black Desert

Realna cena gry to ok 20zł bo nawet jak tyle nie kosztuje to są te guest passy i ludzie często dzielą sie 50/50 bo jest to oplacalne dla sprzedającego i kupującego
-rynek działa na zasadzie popytu i podaży. nie ma tu wymiany goldem to nie ma gold sellerów.
-community nieustannie sie powiększa bo monetyzacja jest dobra.
-jakiś nieuciążliwy value pack, itemki ułatwiające progress etc ale nie coś takiego że kupujemy za 2k itemek… ok 17k trzeba wydać na jeden max wbity itemek w BDO więc i P2W tego nazwać nie można bo suma wychodzi abstrakcyjna.

RMT brzmi ciekawie i na pewno skusi wielu graczy do prób zarobku na grze. Zwiększycie troche czas potrzebny na zdobycie takich iteemków i potrzebny do wbicia lvl’capa o ile gra ma go mieć by było bardziej hardcore experience i będzie git gut. ^^