Runes of Magic (krótka recenzja)

Gra to działo azjatyckiego studia Runewaker Entertainment, jednak pod nazwą Runes of Magic została oddana do użytku za sprawą niemieckiego Frogster Interactive. Gra czerpie pełnymi garściami od niekwestionowanego króla gatunku, gry "World od Warcraft". O ile nikt nie lubi kopii o tyle trzeba przyznać, że debiutanckie dzieło Runewaker Entertainment bierze z produktu Blizzard'a to co najlepsze i dodaje również kilka innych, bardzo ciekawych elementów które w połączeniu z bardzo solidnym wykonaniem tworzą produkt, który śmiało może aspirować do miana najlepszej gry mmorpg w swojej kategorii. Swojej - czyli gier f2p.

Taborea to kraina stworzona przez Boga Ayvenas, który zapragnął stworzyć świat pełen życia, więc dał początek niezliczonym gatunkom roślin, jednak pomimo tego nadal czuł się samotny, więc z gliny uformował istoty żywe i tknął w nie życie.

Aby zawitać do świata Taborea'i tuż po wyborze serwera na którym chcemy grać (te podzielone są na PvP i PvE, oznaczone są również flagami poszczególnych krajów, chociaż nie ma wymogów by przedstawiciele wybranych nacji grali na "swoich" serwerach) należy stworzyć swoją postać. Do wyboru mamy dwie rasy - Ludzi i Elfów. Od tego wyboru również zależy miejsce w jakim rozpoczniemy swoją przygodę. Do wyboru mamy również osiem klas, z czego po dwie zarezerwowane są wyłącznie dla danej rasy.

Już na początku w oczy rzuca się nam ogrom zadań jakie przyjdzie nam wykonać podczas naszej wyprawy. Cześć z nim jest powiązana fabularnie i dopiero po wykonaniu wcześniejszych zadań dostajemy kolejne, niewątpliwe jest to ogromnym plusem dla ludzi których męczą gry polegające na monotonnym grindowaniu, do których osobiście sam należę, więc fakt, że do końca level cap'u (ten aktualnie wynosi 57) swoją postać będę "expić" wykonując zadania, bardzo mnie cieszy. Oczywiście nie zawsze jest tak kolorowo, ale do dyspozycji mamy jeszcze zadania dzienne (tzw. daily) których możemy wykonać dziesięć w ciągu doby, dodatkowo nagradzane są one żetonami za które możemy kupować cześć przedmiotów z item shopu.

Gdy nasza postać osiągnie magiczny, dziesiąty poziom możemy wybrać dla niej subklasę. Dzięki temu elementowi gra bardzo zyskuje na atrakcyjności, bowiem poszczególne subklasy decydują o stylu gry i umiejętnościach naszej postaci. Klasy można między sobą przełączać, więc w praktyce jedna postać może przedstawiać dwa kompletnie różne style gry, a, że klas do wyboru mamy osiem, daje to nam naprawdę wiele kombinacji.

Jeśli chodzi o PvP to niestety nie jest one powalające, wręcz nudne. Sytuacje mogą zmienić codzienne wojny gildii które są aktualnie w fazie beta testów, jednak już teraz (jeśli nie ma lagów) dają sporo frajdy. W tym miejscu również trzeba pochwalić dystrybutora, który dba o swój produkt.

Resumując: dla mnie Runes of Magic jest aktualnie numerem jeden, jeśli chodzi o gry mmorpg f2p, bo pomimo kilku niedociągnięć dostajemy produkt który równać może się jakością z grami p2p i szczerze nie widzę innej gry f2p (wybaczcie fani Alldosa ;)) która w najbliższym czasie będzie w stanie dokonać tego samego.

+ przyjemna dla oka grafika

+ świat gry

+ masa zadań

+ balans klas

+ system subklas

- f2p jednak nie ukrywajmy, Item Shop ułatwia grę

- silnik nie jest najlepiej zoptymalizowany

Spoko recka,ale:

"Resumując: dla mnie Runes of Magic jest aktualnie numerem jeden, jeśli chodzi o gry mmorpg f2p, bo pomimo kilku niedociągnięć dostajemy produkt który równać może się jakością z grami f2p i"

nie f2p tylko b2p,albo p2p - pozdro ;)

#edit: Również w to grałem,bez rewelacji według mnie. Gra sama w sobie jak na f2p jest dobra,ale ja wolę inne klimaty :) Wszystko co pachnie wowem ,mnie odstrasza ;x

Grałem w to, ale zupełnie nie przypadło mi do gustu. Grafika niezła, ale te tekstury to przesada... Szczególnie mounty :P

tekstury to przesada... Szczególnie mounty

Możesz to rozwinąć?

Zachęciłeś mnie i zmotywowałeś do napisania gigantycznej recenzji i poradnika Runes of Magic :-D. Dziękuję. :-)

PS: Admini mogą coś zrobić, aby emitikonki z nosem też się wyświetlały w formie graficznej?

Świetna recenzja i Polecam tą grę :)

Spoko napisałeś tą recke... Gierka jest nawet fajna, lecz jakoś mnie tak odrzuciła ;)... Może kiedyś do niej wrócę. A co takiego jest w tym PvP, że jest takie nudne (sam nie dobiłem do tego lvl'u,by sprawdzić)?

RoM ? Mam z nim styczność dopiero od kilku dni i zapoznaje się z grą. Twoja recenzja jest krótka, przejrzysta i przyjemnie się czyta. :-)

Mnie przypadła recenzja jak najbardziej a gra również. :)

ja bym jeszcze napisał że skille sa bardzo mało efektowne... ale to tylko moje zdanie. A recka dobra

Gitna recka, przejrzysta i wyrazista jak konkretny gong w twarz, co tu mówić ? Tak trzymać, napisz recke do Requiem, bo dobrej jeszcze nie widziałem. : )

Kolega wyżej ma trochę racji, skille w RoM nigdy mi się nie podobały, ubogie... Ale nie o to w sumie w mmo do końca chodzi. : )

Wracając do jakości tekstur które poruszył Warcraft947, to imo wprowadzasz ludzi w błąd, bo są one kwestią ustawień:

31941114.png

63622993.png

No - moze moja pomyłka, ale gra i tak nie dla mnie ;p

Gra to działo azjatyckiego studia Runewaker Entertainment, jednak pod nazwą Runes of Magic została oddana do użytku za sprawą niemieckiego Frogster Interactive. Gra czerpie pełnymi garściami od niekwestionowanego króla gatunku, gry "World od Warcraft". O ile nikt nie lubi kopii o tyle trzeba przyznać, że debiutanckie dzieło Runewaker Entertainment bierze z produktu Blizzard'a to co najlepsze i dodaje również kilka innych, bardzo ciekawych elementów które w połączeniu z bardzo solidnym wykonaniem tworzą produkt, który śmiało może aspirować do miana najlepszej gry mmorpg w swojej kategorii. Swojej - czyli gier f2p.

Taborea to kraina stworzona przez Boga Ayvenas, który zapragnął stworzyć świat pełen życia, więc dał początek niezliczonym gatunkom roślin, jednak pomimo tego nadal czuł się samotny, więc z gliny uformował istoty żywe i tknął w nie życie.

Aby zawitać do świata Taborea'i tuż po wyborze serwera na którym chcemy grać (te podzielone są na PvP i PvE, oznaczone są również flagami poszczególnych krajów, chociaż nie ma wymogów by przedstawiciele wybranych nacji grali na "swoich" serwerach) należy stworzyć swoją postać. Do wyboru mamy dwie rasy - Ludzi i Elfów. Od tego wyboru również zależy miejsce w jakim rozpoczniemy swoją przygodę. Do wyboru mamy również osiem klas, z czego po dwie zarezerwowane są wyłącznie dla danej rasy.

Już na początku w oczy rzuca się nam ogrom zadań jakie przyjdzie nam wykonać podczas naszej wyprawy. Cześć z nim jest powiązana fabularnie i dopiero po wykonaniu wcześniejszych zadań dostajemy kolejne, niewątpliwe jest to ogromnym plusem dla ludzi których męczą gry polegające na monotonnym grindowaniu, do których osobiście sam należę, więc fakt, że do końca level cap'u (ten aktualnie wynosi 57) swoją postać będę "expić" wykonując zadania, bardzo mnie cieszy. Oczywiście nie zawsze jest tak kolorowo, ale do dyspozycji mamy jeszcze zadania dzienne (tzw. daily) których możemy wykonać dziesięć w ciągu doby, dodatkowo nagradzane są one żetonami za które możemy kupować cześć przedmiotów z item shopu.

Gdy nasza postać osiągnie magiczny, dziesiąty poziom możemy wybrać dla niej subklasę. Dzięki temu elementowi gra bardzo zyskuje na atrakcyjności, bowiem poszczególne subklasy decydują o stylu gry i umiejętnościach naszej postaci. Klasy można między sobą przełączać, więc w praktyce jedna postać może przedstawiać dwa kompletnie różne style gry, a, że klas do wyboru mamy osiem, daje to nam naprawdę wiele kombinacji.

Jeśli chodzi o PvP to niestety nie jest one powalające, wręcz nudne. Sytuacje mogą zmienić codzienne wojny gildii które są aktualnie w fazie beta testów, jednak już teraz (jeśli nie ma lagów) dają sporo frajdy. W tym miejscu również trzeba pochwalić dystrybutora, który dba o swój produkt.

Resumując: dla mnie Runes of Magic jest aktualnie numerem jeden, jeśli chodzi o gry mmorpg f2p, bo pomimo kilku niedociągnięć dostajemy produkt który równać może się jakością z grami p2p i szczerze nie widzę innej gry f2p (wybaczcie fani Alldosa ;)) która w najbliższym czasie będzie w stanie dokonać tego samego.

+ przyjemna dla oka grafika

+ świat gry

+ masa zadań

+ balans klas

+ system subklas

- f2p jednak nie ukrywajmy, Item Shop ułatwia grę

- silnik nie jest najlepiej zoptymalizowany