Runes Of Magic

Zacznijmy od tego że broda już dał swoją recke... ale ja chce dać coś od siebie.

Z czym to się je?

Procesor: AMD 2500 + lub wyżej intel Pentium 4 - 2.0GHz
Pamięć RAM: 512MB
Karta grafiki: 128MB Nvidia GeForce 5700 lub inne
Miejsce na twardym dysku: 3GB
DirectX: 9.0c

Producenci mówią że to wystarczy... ja mowie by dołożyć kość 512 RAM i będzie można się cieszyć przyjemną gra. Byle kara nie była 64MB... wtedy ilość pamięci czy szybkość zegara nam nie pomoże. Będzie po prostu klacić. Co do samej grafiki. Jak na darmowego MMO jest na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście nie obyło się bez błędów w geodacie, ale ogólnie jest cacy. Grafa faktycznie jest trochę cukierkowa i kolorowa... ale to już kwestia gustów.

Rozejrzyj się.

Świat gry... taaa to jedna z tych cech która daje naprawdę duży plus RoM'owi. Z poszczególnych lokacji przechodzimy płynnie, nie licząc oczywiście instancji czy naszych domów. Co do samego otoczenia, czasem jest naprawdę na co popatrzeć. Gracz aż się zatrzyma podejdzie i poogląda otoczenie a czasem nawet walnie se screena :). Oczywiście jak w innych MMO lokacje są różne. Sa tereny zalesione, bagna, pustynie i jest nawet śnieg.

Rock&Roll to to nie jest.

Coś o samej muzyce... Nie będę pisał dużo. Powiem tyle ze miejscami jest fajna a gdzie indziej żałosna. A że gra jest w Fazie Open Beta to nie działa ona jeszcze poprawnie. Ogólnie muzyka w RoMie jest dla mnie minusem... plusem jest to ze można ją wyłączyć.

Jesteś głodny?

Jak inne MMO, RoM posiada różne smaczki które urozmaicają sama grę. Jednym z nich jest system własnych domków. Niestety nie są one widoczne w samych lokacjach... jak i sam domek. Widoczne jest jego wnętrze. A do samego domku dostajemy się przez odpowiedniego NPC. Same domki możemy urządzać, zapraszać znajomych na imprezki, i powiększać. Pomysł ciekawy, szkoda tylko ze nie widzimy samych domków. Drugim smaczkiem są instancje, niby nic szczególnego w końcu inne MMO tez to maja, ale zawsze jest to coś ciekawego nie? :) Trzecim smaczkiem i moim zdaniem bardzo przyjemnym jest rozwój naszego oręża. Chodzi o udoskonalanie naszej broni/zbroi. W świecie MMO jest to nazwane "enchanting" tyle ze RoM można to robić na 3 sposoby. Jak? O tym potem. No i elit skille jak i dwu klasowość. Ale o tym tez potem.

Ktoś ty? Bo ja na imię mam....

W RoM'ie mamy niestety, jest to duży minus gry, jedną grywalną rasę. Są to ludzie. Klas tez nie jest wiele bo 6. Trochę żal ale co poradzimy? Jest to niestety minus gry. Na szczęście gra jest w fazie Open Beta więc miejmy nadzieję że po zakończeniu tej fazy coś się zmieni. Jak mowilem do wyboru mamy 6 klas. Warrior, Knight, Scout, Rogue, Priest, Mage. Każda klas cechuje się odpowiednimi zdolnościami. Każda ma swoje wady i zalety. Dla każdej jest inne uzbrojenie. Ale wszystkie są potrzebne w dobrym party. I każdą należy respektować/doceniać. Bo w RoM'ie wybór klasy nie daje nam żadnej pewności. Ze ta klasa będzie da best. Tu liczy się twój rozwój skilli jak i skilli przeciwnika(build). Samych klas nie będę opisywać bo chyba wiadomo o co chodzi. Powiem tylko ogólnikowo. Warrior to postać która włada ogromnym orężem i zadaje spory DMG. Knight jest jest wytrzymały na ataki fizyczne/magiczne, Scout wymiata w broni dystansowej, Rogue lubi się cicho zakraśc i uderzyć z sporym atakiem krytycznym. Mag natomiast jest fanem magi(lol). A Priest jest niezastąpiony w party... daje kopa i leczy słabiaków.

Ehh chciałbym być nim.

W RoMie znajduje się ciekawy element jakim jest dwu-klasowość. Każda klasa po osiągnięciu odpowiedniego lvl (10) może wybrać se 2 klasę. Oczywiście 2 klasa nigdy nie będzie mocniejsza od naszej głównej klasy. Ale dzięki temu ze ja mamy daje nam to dostęp do urozmaicenia samej rozgrywki jak i twożenia nowych build'ów. Dajmy na to Rogue/Priest. Jako ze Rogue sam w sobie nie jest odporny po wybraniu 2 klasy Priest'a będzie miał mozliwość leczenia własnych obrażeń. Cool haa?

Ja piedrykam!! Jak tyś to zrobił?

Jak już wspomniałem w RoM'ie znajdują się elit skille. Zazwyczaj sa to skille łączonych klas... Działające tak by było wiadomo ze łącząc dane klasy da nam możliwość wykonania takiego skilla... Po prostu chodzi o to by wszystko trzymało się kupy.. Nie liczcie na to ze lącząc Warriora z Scoutem dostaniecie speciala Fire Ball :P. Nie o to w tym chodzi :D. Ale jak się je dostaje?? Nic prostszego, skile się dostaje na 15, 20, 25. By je dostac musisz mieć wybrana 2 klase i obie na tym samym lvl... dajmy na to 15. I dodatkowo spełnić warunki u NPC który znajduje się w Stolicy w Class Hall. Elite skille pozwalają nam czuć się trochę bezpieczniej bo są one potężniejsze od podstawowych skilli. Pamiętajcie tylko że posiadając elite skills nie czyni was to bogami.

Kochanie dostałem prace.

W RoM'ie mamy dostęp do profesji. Trzech podstawowych jakimi są górnictwo, drwalnictwo(ostra składnia :D), zielarstwo, Są one potrzebne by móc bawić się innymi profesjami. Znaczy te inne profesje możesz wybrać, ale by zrobić jakąś rzecz potrzebne są materiały, które zdobywasz rozwijając 3 podstawowe profesje. Tych innych profesji jest około 6 od wyrabiania luków, zbroi na gotowaniu kończąc. Każda z nich daje nam możliwość zarabiania sporych pieniędzy i pozwala na napędzanie ekonomii gry. Ludzie którzy lubią siedzieć godzinami nad profkami mogą się nauczyć ich wszystkich.. ale to zajmie naprawdę sporo czasu. Sam system profesji i to jak się ich człowiek uczy jest dla mnie wielkim plusem RoM'a,

SILENCE!! I'LL KILL YOU!!

Czas przejść do tego co misie lubią najbardziej. Zacznijmy może pierw od expienia. W RoM możemy expic na 2 sposoby. Jednym z nich jest standardowy grind. No a drugim jest standardowe robienie questów. Na całe szczęście w RoM'ie questy opłaca się robić. Dostaje sie za nie przyzwoitą kasę i przyzwoity exp. No i czasem nawet fajne Itemy. Co do samego PvP jak i system PK. PvP w RoM'ie wymaga jeszcze dopracowania... Jak narazie jest dla mnie minusem. PvP nie jest jakoś tam super drętwe ale nie jest tez super dynamiczne. Powiedzmy ze jest przeciętne.. Większą wadą PvP są bugi. No bo jak to możliwe ze skill działający bezpośrednio dosięga mnie z odległości paru metrów? :D. Co do PK. Na PK jest quest... Taaa właśnie na to jest quest :D robiąc go dostajesz dostęp do skilla(?) który ci daje status PK. Wtedy możesz atakować innych graczy. Ale uwaga aktywując ten status inni tez mogą atakować ciebie. Niech żyje wolnośc.

Ale fajny item... skąd go masz?

Jak już mówiłem nasze itemy możemy udoskonalać na 3 sposoby. 1 i pospolitym jest plusowanie broni za pomocą odpowiednich przedmiotów zwanych Moon Jewel. Drugą opcją jest wsadzanie w broń "zapisanych słów mocy" czyli run. Tyle że wymagany jest do tego item ktory ma miejsce na rune. Trzecim sposobem zastosowanie Arcane Transmutor. Przypomina to trochę tę kostkę z Diablo 2 gdzie można było łączyć runy. Tu jest podobnie. Kupujemy u NPC odpowiednie itemy i bawimy się AT. Do aktywacji AT są potrzebne Arcane Transmutor Charge które dostajemy za 30 Bierdine Token które dostajemy za wykonywanie General Questy. One natomiast są dostępne na tablicach ogłoszeń w miastach/wsiach/fortach/obozowiskach. Ciekawe nie? Nie dośc ze dostajemy kasę za questa i expa to jeszcze tokeny. Dla mnie bomba.

Pfff łatwizna.

RoM stara się nam ułatwić rozgrywkę na wiele sposobów. Do przemieszczania się możemy używać koni "mount'ów" oczywiście za kasę :) Albo teleporty dzięki którym możemy się przemieszczać między lokacjami. Jest jeszcze magiczny woreczek. Taka studnia bez dna. Możemy go otwierać co lvl. Aż do 20 lvl. Potem już co 5lvl. A ostatnie otwarcie odbywa się na 35lvl. Z woreczka wyciągamy przeróżne itemy... Wszystkie na pewno są przydatne.

FINISH HIM!!

Podsumowując można powiedzieć ze RoM jest niewątpliwie ciekawą pozycją. Posiada parę cech które czynią go naprawdę dobrym MMO. Niestety ma tez minusy które po części można wyłączyc(muzyka). Nie chce narazie oceniać gry bo jest to faza Beta. Dam swoja ocenę jak będzie już Final. Wtedy albo ją zbesztam albo pokocham. Na chwilę obecną gra mi się podoba i ma spory potencjał stania się MMO roku 2009. Jeżeli błędy zostaną poprawione ma szansę wykorzystać ten potencjał. Niewątpliwie zaletą gry są questy... które są ciekawe a nagrody za nie powoduje to ze człowiek chce je wykonywać. Ja mam nadzieje ze w wersji Final te błędy zostaną poprawione. Bo jak nie... będzie to kolejny MMO który mógł być czymś wyjątkowym.. a stanie się przeciętny.

Spawn

Ładnie , ładnie tylko pewna literówka mnie drażni , ale nie powiem gdzie :P

Co do PK ,Spawn pilnuj sie ;) Dobrze przedstawiles gre:)

Ludzie którzy lubią siedzieć godzinami nad profkami mogą się nauczyć ich wszystkich..

Mozna sie nauczyc wszystkich ale nie da sie wyszkolic wszystkich na maxa ;p

Świetna recka Pało :lol:

Pozdro.

Nie zgadzam sie z wymaganiami , 1 GB ram to zdecydowanie zamało. Ja mam Athlon x2 4200, 1 GB ram ddr2 800 mhz i geforce 8600 GT 256 MB, i w miastach gra praktycznie co chwile łapie zwiechy na 1-5 sek . Narazie mam mały lvl , ale wydaje mi sie ze w raidach udziału na 1 GB ram raczej sie nie wezmie.

Nie zgadzam sie z wymaganiami , 1 GB ram to zdecydowanie zamało. Ja mam Athlon x2 4200, 1 GB ram ddr2 800 mhz i geforce 8600 GT 256 MB, i w miastach gra praktycznie co chwile łapie zwiechy na 1-5 sek . Narazie mam mały lvl , ale wydaje mi sie ze w raidach udziału na 1 GB ram raczej sie nie wezmie.

A myślałeś o obniżeniu detali? Ja mam słabszego złoma a jakoś działa płynnie.......

Na min i na maxa zacina sie tak samo jedynie ilosc FPS sie zmienia, ale ta na maxa czyli 40 FPS jest wystarczajaca. A zacinki wystepuja tak samo czesto. broda mogl bys podac na PW swoje gg? moze pomogl bys mi rozwiazac problem z tymi zacinkami, jak to nie jest wina ilości ram.

No ścinka to w końcu spadek FPS do 0, więc jednak obniżanie detali coś daje ;) Ale skoro na maksie masz 40 FPS, to podejrzewam, że chodzi o dysk twardy czy coś. Wchodzisz do miasta, kupa ludu - a to oczywiście jest równoznaczne z wczytaniem do gry wszystkim pancerzy, broni itd. Chyba, że gra jest na tyle sprytna że władowuje wszystko podczas ładowania do RAM'u (a wtedy rzeczywiście może chodzić o RAM; sęk w tym, że wtedy potrzeba by go kilka GB ;)).

Moze byc to wina twojego kompa/systemu bo jak ja na sprzecie sprzed epoki(AMD Athlon 1800+ 512 mb ram 40 gb dysk plyta msi kt 333 karta radeon x1300 pro) i mam po 30 fpsow a w miastach po 10.

Rozwiazałem problem :P . Nie wiem co dokładnie pomoglo , przeinstalowałem sterowniki do karty graficznej , płyty głównej i zainstalowałem do procka jakies stery co były na stronie AMD. Przeinstalowałem Runes of Magic i działa płynnie.

Mowilem ze to wina twojego kompa

Zacznijmy od tego że broda już dał swoją recke... ale ja chce dać coś od siebie.

Z czym to się je?

Procesor: AMD 2500 + lub wyżej intel Pentium 4 - 2.0GHz
Pamięć RAM: 512MB
Karta grafiki: 128MB Nvidia GeForce 5700 lub inne
Miejsce na twardym dysku: 3GB
DirectX: 9.0c

Producenci mówią że to wystarczy... ja mowie by dołożyć kość 512 RAM i będzie można się cieszyć przyjemną gra. Byle kara nie była 64MB... wtedy ilość pamięci czy szybkość zegara nam nie pomoże. Będzie po prostu klacić. Co do samej grafiki. Jak na darmowego MMO jest na bardzo wysokim poziomie. Oczywiście nie obyło się bez błędów w geodacie, ale ogólnie jest cacy. Grafa faktycznie jest trochę cukierkowa i kolorowa... ale to już kwestia gustów.

Rozejrzyj się.

Świat gry... taaa to jedna z tych cech która daje naprawdę duży plus RoM'owi. Z poszczególnych lokacji przechodzimy płynnie, nie licząc oczywiście instancji czy naszych domów. Co do samego otoczenia, czasem jest naprawdę na co popatrzeć. Gracz aż się zatrzyma podejdzie i poogląda otoczenie a czasem nawet walnie se screena :). Oczywiście jak w innych MMO lokacje są różne. Sa tereny zalesione, bagna, pustynie i jest nawet śnieg.

Rock&Roll to to nie jest.

Coś o samej muzyce... Nie będę pisał dużo. Powiem tyle ze miejscami jest fajna a gdzie indziej żałosna. A że gra jest w Fazie Open Beta to nie działa ona jeszcze poprawnie. Ogólnie muzyka w RoMie jest dla mnie minusem... plusem jest to ze można ją wyłączyć.

Jesteś głodny?

Jak inne MMO, RoM posiada różne smaczki które urozmaicają sama grę. Jednym z nich jest system własnych domków. Niestety nie są one widoczne w samych lokacjach... jak i sam domek. Widoczne jest jego wnętrze. A do samego domku dostajemy się przez odpowiedniego NPC. Same domki możemy urządzać, zapraszać znajomych na imprezki, i powiększać. Pomysł ciekawy, szkoda tylko ze nie widzimy samych domków. Drugim smaczkiem są instancje, niby nic szczególnego w końcu inne MMO tez to maja, ale zawsze jest to coś ciekawego nie? :) Trzecim smaczkiem i moim zdaniem bardzo przyjemnym jest rozwój naszego oręża. Chodzi o udoskonalanie naszej broni/zbroi. W świecie MMO jest to nazwane "enchanting" tyle ze RoM można to robić na 3 sposoby. Jak? O tym potem. No i elit skille jak i dwu klasowość. Ale o tym tez potem.

Ktoś ty? Bo ja na imię mam....

W RoM'ie mamy niestety, jest to duży minus gry, jedną grywalną rasę. Są to ludzie. Klas tez nie jest wiele bo 6. Trochę żal ale co poradzimy? Jest to niestety minus gry. Na szczęście gra jest w fazie Open Beta więc miejmy nadzieję że po zakończeniu tej fazy coś się zmieni. Jak mowilem do wyboru mamy 6 klas. Warrior, Knight, Scout, Rogue, Priest, Mage. Każda klas cechuje się odpowiednimi zdolnościami. Każda ma swoje wady i zalety. Dla każdej jest inne uzbrojenie. Ale wszystkie są potrzebne w dobrym party. I każdą należy respektować/doceniać. Bo w RoM'ie wybór klasy nie daje nam żadnej pewności. Ze ta klasa będzie da best. Tu liczy się twój rozwój skilli jak i skilli przeciwnika(build). Samych klas nie będę opisywać bo chyba wiadomo o co chodzi. Powiem tylko ogólnikowo. Warrior to postać która włada ogromnym orężem i zadaje spory DMG. Knight jest jest wytrzymały na ataki fizyczne/magiczne, Scout wymiata w broni dystansowej, Rogue lubi się cicho zakraśc i uderzyć z sporym atakiem krytycznym. Mag natomiast jest fanem magi(lol). A Priest jest niezastąpiony w party... daje kopa i leczy słabiaków.

Ehh chciałbym być nim.

W RoMie znajduje się ciekawy element jakim jest dwu-klasowość. Każda klasa po osiągnięciu odpowiedniego lvl (10) może wybrać se 2 klasę. Oczywiście 2 klasa nigdy nie będzie mocniejsza od naszej głównej klasy. Ale dzięki temu ze ja mamy daje nam to dostęp do urozmaicenia samej rozgrywki jak i twożenia nowych build'ów. Dajmy na to Rogue/Priest. Jako ze Rogue sam w sobie nie jest odporny po wybraniu 2 klasy Priest'a będzie miał mozliwość leczenia własnych obrażeń. Cool haa?

Ja piedrykam!! Jak tyś to zrobił?

Jak już wspomniałem w RoM'ie znajdują się elit skille. Zazwyczaj sa to skille łączonych klas... Działające tak by było wiadomo ze łącząc dane klasy da nam możliwość wykonania takiego skilla... Po prostu chodzi o to by wszystko trzymało się kupy.. Nie liczcie na to ze lącząc Warriora z Scoutem dostaniecie speciala Fire Ball :P. Nie o to w tym chodzi :D. Ale jak się je dostaje?? Nic prostszego, skile się dostaje na 15, 20, 25. By je dostac musisz mieć wybrana 2 klase i obie na tym samym lvl... dajmy na to 15. I dodatkowo spełnić warunki u NPC który znajduje się w Stolicy w Class Hall. Elite skille pozwalają nam czuć się trochę bezpieczniej bo są one potężniejsze od podstawowych skilli. Pamiętajcie tylko że posiadając elite skills nie czyni was to bogami.

Kochanie dostałem prace.

W RoM'ie mamy dostęp do profesji. Trzech podstawowych jakimi są górnictwo, drwalnictwo(ostra składnia :D), zielarstwo, Są one potrzebne by móc bawić się innymi profesjami. Znaczy te inne profesje możesz wybrać, ale by zrobić jakąś rzecz potrzebne są materiały, które zdobywasz rozwijając 3 podstawowe profesje. Tych innych profesji jest około 6 od wyrabiania luków, zbroi na gotowaniu kończąc. Każda z nich daje nam możliwość zarabiania sporych pieniędzy i pozwala na napędzanie ekonomii gry. Ludzie którzy lubią siedzieć godzinami nad profkami mogą się nauczyć ich wszystkich.. ale to zajmie naprawdę sporo czasu. Sam system profesji i to jak się ich człowiek uczy jest dla mnie wielkim plusem RoM'a,

SILENCE!! I'LL KILL YOU!!

Czas przejść do tego co misie lubią najbardziej. Zacznijmy może pierw od expienia. W RoM możemy expic na 2 sposoby. Jednym z nich jest standardowy grind. No a drugim jest standardowe robienie questów. Na całe szczęście w RoM'ie questy opłaca się robić. Dostaje sie za nie przyzwoitą kasę i przyzwoity exp. No i czasem nawet fajne Itemy. Co do samego PvP jak i system PK. PvP w RoM'ie wymaga jeszcze dopracowania... Jak narazie jest dla mnie minusem. PvP nie jest jakoś tam super drętwe ale nie jest tez super dynamiczne. Powiedzmy ze jest przeciętne.. Większą wadą PvP są bugi. No bo jak to możliwe ze skill działający bezpośrednio dosięga mnie z odległości paru metrów? :D. Co do PK. Na PK jest quest... Taaa właśnie na to jest quest :D robiąc go dostajesz dostęp do skilla(?) który ci daje status PK. Wtedy możesz atakować innych graczy. Ale uwaga aktywując ten status inni tez mogą atakować ciebie. Niech żyje wolnośc.

Ale fajny item... skąd go masz?

Jak już mówiłem nasze itemy możemy udoskonalać na 3 sposoby. 1 i pospolitym jest plusowanie broni za pomocą odpowiednich przedmiotów zwanych Moon Jewel. Drugą opcją jest wsadzanie w broń "zapisanych słów mocy" czyli run. Tyle że wymagany jest do tego item ktory ma miejsce na rune. Trzecim sposobem zastosowanie Arcane Transmutor. Przypomina to trochę tę kostkę z Diablo 2 gdzie można było łączyć runy. Tu jest podobnie. Kupujemy u NPC odpowiednie itemy i bawimy się AT. Do aktywacji AT są potrzebne Arcane Transmutor Charge które dostajemy za 30 Bierdine Token które dostajemy za wykonywanie General Questy. One natomiast są dostępne na tablicach ogłoszeń w miastach/wsiach/fortach/obozowiskach. Ciekawe nie? Nie dośc ze dostajemy kasę za questa i expa to jeszcze tokeny. Dla mnie bomba.

Pfff łatwizna.

RoM stara się nam ułatwić rozgrywkę na wiele sposobów. Do przemieszczania się możemy używać koni "mount'ów" oczywiście za kasę :) Albo teleporty dzięki którym możemy się przemieszczać między lokacjami. Jest jeszcze magiczny woreczek. Taka studnia bez dna. Możemy go otwierać co lvl. Aż do 20 lvl. Potem już co 5lvl. A ostatnie otwarcie odbywa się na 35lvl. Z woreczka wyciągamy przeróżne itemy... Wszystkie na pewno są przydatne.

FINISH HIM!!

Podsumowując można powiedzieć ze RoM jest niewątpliwie ciekawą pozycją. Posiada parę cech które czynią go naprawdę dobrym MMO. Niestety ma tez minusy które po części można wyłączyc(muzyka). Nie chce narazie oceniać gry bo jest to faza Beta. Dam swoja ocenę jak będzie już Final. Wtedy albo ją zbesztam albo pokocham. Na chwilę obecną gra mi się podoba i ma spory potencjał stania się MMO roku 2009. Jeżeli błędy zostaną poprawione ma szansę wykorzystać ten potencjał. Niewątpliwie zaletą gry są questy... które są ciekawe a nagrody za nie powoduje to ze człowiek chce je wykonywać. Ja mam nadzieje ze w wersji Final te błędy zostaną poprawione. Bo jak nie... będzie to kolejny MMO który mógł być czymś wyjątkowym.. a stanie się przeciętny.

Spawn