The Saga of Ryzom
producent: Nevrax
wydawca: MC2 Entertainment
kategoria: gry MMO / massive multiplayer online
cRPG
Data Premiery:
Świat: 16 września 2004
Polska: obecnie brak planów wydania
tryb gry: massive online multiplayer
tryb multiplayer: Internet | liczba graczy: tysiące
wymagania wiekowe: 12+
Rozsądne wymagania sprzętowe:
Pentium 4 2 GHz, 512MB RAM, karta grafiki 128MB (GeForce 4 lub lepsza), 5 GB HDD.
zobacz oficjalną stronę WWW:
Opis Gry
www.pegi.info
The Saga of Ryzom to gra z gatunku MMOcRPG zawdzięczająca swe powstanie firmie Nevrax. Produkcja ta charakteryzuje się rzadkiej urody trójwymiarową grafiką i oczywiście olbrzymim unikalnym światem, stworzonym dla tysięcy graczy lubujących się w magii (należy zaznaczyć, iż jest to nowy świat, nie stworzony w oparciu o już istniejące). Ryzom zawiera wszystkie elementy typowe dla klasycznej produkcji tego typu, tj. walkę bronią białą i walkę przy użyciu czarów, rozwijanie własnej postaci, system craftingu, itp. Ponadto twórcy zawarli w tym tytule kilka niezwykle interesujących, rzadko spotykanych cech jak choćby starzenie się postaci podczas gry (co wpływa na jej potencjał i zdolności) oraz możliwość płodzenia dzieci, które dziedziczą sławę i nazwisko po swych rodzicach. Ciekawą sprawą są też sezonowe zmiany pogody, tj. zima, pora deszczowa, itp. oraz podłoże polityczno-wojenne gry. Mamy bowiem cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 80 plemion NPC-tów i wszystkie one próbują wywalczyć sobie dominację.
Cztery cywilizacje, co przekłada się na cztery grywalne rasy: Trykers, Zorais, Fyros, Matis.
Świat gry złożony z 40 różnorodnych regionów, 11 krajów i 5 odmiennych ekosystemów.
Możliwość zakładania gildii. Członkowie gildii mogą rozwijać specjalne umiejętności i specjalizacje. Gildie mogą wypowiadać wojny, zdobywać i kontrolować określone tereny, budować fortyfikacje, itp.
80 plemion kontrolowanych przez komputer (NPC-ty) - w tym 40 głównych, z którymi muszą się zmierzyć cztery cywilizacje składające się z graczy oraz 40 mniejszych, które nie odgrywają większej roli w grze (urozmaicającą świat Ryzom). Plemiona podobnie jak gildie graczy, mogą zdobywać teren i obudować fortyfikacje, przy czym nie mogą zostać całkowicie unicestwione.
Złożony system polityczny obejmujący swym zakresem relacje pomiędzy poszczególnymi plemionami, cywilizacjami oraz gildiami działającymi pod sztandarem tychże cywilizacji.
Trzy typy progresji: indywidualna, w obrębie gildii oraz w obrębie cywilizacji.
1200 obiektów dostępnych w chwili startu gry – kolejne dodawane będą stopniowo wraz z jej rozwojem.
80 profesji, w tym 32 podstawowe (po 8 na nację), 32 specjalistyczne (po 8 na nację) oraz 16 profesji kulturalnych.
System rozwoju postaci oparty na skillach, cztery rodzaje skilli: Master skills, Profession skills, Generic skills oraz Cultural skills.
16 możliwych dróg rozwoju, tzw. „karier”.
Ponad 120 gatunków fauny, ponad 70 gatunków flory, ponad 1000 różnych typów kreatur i monstrów.
Możliwość wykonywania różnych przedmiotów i broni, naprawiania uszkodzonych rzeczy, itp.
Setki misji/questów do wykonania.
Jesli gral ktos z was w to mowcie jak ja oceniacie , czy dorasta do piet takim tytulom jak Shaiya , Requiem czy PW i czy warto sciagac //
Recenzja brzmi apetycznie , przypomina to o Fable , wkazdym razie wyroznia sie od
walorow innych tytulow jakie dotychczas namierzylem , dam chyba tej grze szanse ;]
Filmy z pvp i gejplej:
http://www.youtube.com/watch?v=gTCDh84ndog
http://www.youtube.com/watch?v=2QWJpcgpfCw