Grałem raptem kilka godzin, ale:
1. Zarządzanie miastem jest bardziej rozbodowane (dochodzi zarządzanie ściekami, importem, eksportem, kontrolowanie migracji ludności pomiędzy miastami, umowy między miastami - np. policja Twojego znajomego może patrolować ulice Twojego miasta, opcji kooperacyjnych jest multum)
2. Nie ma opcji wyrównania terenu - musisz dostosować plan miasta do krajobrazu, na którym się osadzasz - co jest większym wyzwaniem niż wyrównywanie mapy na płasko jak to było w poprzednich częściach. W rezultacie wychodzą na prawdę fajne widoczki. :]
Oczywiście są regiony całkowicie płaskie, które nie ma co ukrywać są po prostu łatwe do rozplanowania miasta, ale nikt nikogo nie zmusza do grania na "easy mode'ie". :]
3. Specjalizacje miast - genialna sprawa - nie opłaca się robić tak, że miasto jest do wszystkiego. Niektóre regiony mają surowce jak węgiel, rudy, czy ropa naftowa, więc zajmują się ciężkim przemysłem eksportem. Z kolei Twój znajomy z miasta obok może, np. zrobić miasto turystyczne, które będzie utrzymywać się z odwiedzających hotele, sklepy, różne parki rozrywki - kombinacji jest multum.
4. Niektórzy stawiają to jako zarzut, że mapa jest mała - ale to tak na prawdę rodzi kolejne wyzwanie, chcesz rozbudować miasto, ale nie wystarczy, że walniesz kolejne hektary średniej wartości domków tylko żeby zwiększyć dochód, tutaj trzeba kombinować inaczej.
Nie ma takiego hardcore'u z kataklizmami jak w najstarszych częściach, tutaj większy problem stanowi element ekonomiczny.