Minęło trochę czasu od mojej ostatniej wizyty tutaj, w tym czasie projekt Skullstone poszedł ostro do przodu, więc zdecydowałem nie kontynuować starego tematu, tylko rozpocząć nowy, lepiej napisany.
Renderowanie
Jedną z najistotniejszych zmian w od tamtego czasu jest wywalenie silnikowej procedury renderowania i zastąpienie jej własną. Teraz nie straszna jest duża ilość świateł i cieni czy rozdzielczość FHD - Skullstone będzie chodził tak wydajnie jak inne dzisiejsze gry.
Skoro już renderowanie zostało ruszone to zmieniono też liczenie świateł - z przestrzeni ekranowej na przestrzeń liniową. Dzięki temu światła nakładają się na siebie naturalnie, nie ma tzw przepaleń. Efekt granatowej ciemności to wisienka na torcie obliczeń w przestrzeni liniowej:
I jak by tego było mało to doszło jeszcze SSAO:
GUI
Spójrzcie ponownie na powyższe screeny, pokazują one jak ewoluowało GUI.
Placeholdery widoczne w video ze starego tematu zostały zastąpione czymś co jako tako wyglądało, tylko po to, by po pewnym czasie zmienić je znowu na, tym razem już, starannie przemyślane i przyjemne dla oka.
Potwory
Podziemia nie są puste, żyja w nich kreatury, z ktorymi gracz musi walczyć. Skullstone zaczął od prostego modelu, tylko po to, żeby przetestować animacje i żeby coś sobie łaziło:
</p><p>
Pierwszym prawdziwym mobem był pająk:
</p>
Teraz systematycznie są dodawane kolejne:
</p><p>
<strong>Skille, Abilities, Magia</strong>
</p>
Pierwszą rzeczą, którą trzeba zaznaczyć, jest to, że postacie nie mają czegoś takiego jak 'klasa'. W Skullstone gracz kompletuje 4-osobowa drużynę wybierając spośród ponad dwudziestu unikalnych postaci - każda z nich posiada unikalną kombinacje skilli i abilities, niektóre władaja magią.
Abilities:
To taka 'umiejętność pasywna' - wyszkolenie w danej dziedzinie, np używanie różnych broni, zbroi, magii, blok tarczą, uniki i wiele innych. Abilities rozwija się przydzielając im punkty otrzymane po każdym level-up. Im bardziej rozwinięty ability tym większe korzyści daje:
Niektóre abilities są zawsze w użyciu, inne wymagają posiadania odpowiednich przedmiotów - bez nich bonusy nie są uwzględniane.
Skille
Od samego początku gry każda postać ma 3 specjalne umiejętności do użycia w trakcie walki. Aktywowane dają właścicielowi (albo całej drużynie) pewne bonusy, np większa siła ataku, szybsza regeneracja many itp. Mają one jednak swój koszt - zużycie many to najbardziej podstawowy, ale mogą np blokować możliwość poruszania się przez pewien czas lub wprowadzać ujemne bonusy.
Na podstawie sposobu aktywacji i działania można je podzielić na 3 grupy:
- Czasowe - efekt trwa określony czas po czym skill musi się ponownie naładować.
- Załączane - można je włączyć i wyłączyć w dowolnym momencie
- Bezczynne - Raz załączony efekt trwa dopóki postać nie wyłączy skilla lub nie wykona ataku. Tzn może jeszcze umrzeć i też się wyłączy.
Magia
W Skullstone magia jest prosta, nie ma runów gestów ani nic innego, co powodowało by traktowanie maga jako takiego rzadko używanego dodatku do drużyny w trakcie szybkiej, dynamicznej walki. Czar rzuca się 'używając' odpowiedni magiczny item trzymany przez postać w ręce - tak jak każdą inna broń.
Potwory - ich magia i skille
Tak, umieją coś więcej niż tylko machnąć łapą/bronią lub rzucić magicznym pociskiem. Aby walka była trudniejsza i ciekawsza potwory też dostały skille - mogą się leczyć i/lub dawać sobie bonusy. Mogą także rzucać na gracza ujemne modyfikatory, ogłuszać, zamrażać, zmniejszać szybkość lub całkowicie uziemiać. A jak gracz kombinuje to może jeszcze dostać obszarówką.
Na koniec podrzucę jeszcze filmiki.
<div class="ipsSpoiler_contents">
<p>
</p>
<div class="ipsEmbeddedVideo" contenteditable="false">
<div>
<iframe allowfullscreen="true" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/hGEHc3p4Fjw?feature=oembed" width="480"></iframe>
</div>
</div>
<p>
</p>
</div>
<div class="ipsSpoiler_contents">
<p>
</p>
<div class="ipsEmbeddedVideo" contenteditable="false">
<div>
<iframe allowfullscreen="true" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/cok3I5UyBiA?feature=oembed" width="480"></iframe>
</div>
</div>
<p>
</p>
</div>
<div class="ipsSpoiler_contents">
<p>
</p>
<div class="ipsEmbeddedVideo" contenteditable="false">
<div>
<iframe allowfullscreen="true" frameborder="0" height="270" src="https://www.youtube.com/embed/f8ZdEPRnEdI?feature=oembed" width="480"></iframe>
</div>
</div>
<p>
</p>
</div>
To na razie wszystko, zainteresowanych odsyłam na fanpage projektu na FB: https://www.facebook.com/SkullstoneGame/