1. Cel gry
W grze są 2 frakcje - gracze oraz Śniący. Zadaniem graczy jest przeżyć, zadaniem Śniących jest zlikwidowanie wszystkich.
2. Mechanika gry
Z racji nauczki, jaką dostałem podczas ostatniej gry (mało czasu), zasady gry są inne:
- Jest tylko jeden zwycięzca gracz. Mimo likwidacji Sleeper'sów, gra toczy się do momentu pozostania tylko 1 gracza.
- Raz dziennie gracze dostają zagadkę. Do każdej zagadki dołączona jest gratis 1 podpowiedź. Rozwiązanie zagadki należy przesyłać na PW do MG.
- Temat z grą służy do dyskusji nad rozwiązaniem zagadki i szukaniem Sleepers'ów. Zabrania się jakiejkolwiek innej komunikacji między graczami. Można podać gotowe rozwiązania zagadki, jak i również błędne wskazówki/odpowiedzi. To samo dotyczy Śniących.
- Za prawidłowo rozwiązaną zagadkę gracze dostają 1 punkt. Za nieudzielenie odpowiedzi otrzymują 0 punktów. Za udzielenie złej odpowiedzi otrzymują -1 punkt. Jeżeli żaden gracz prawidłowo nie rozwiąże zagadki, wszyscy dostają po -1 punkcie.
- Gracze mogą raz na 3 dni poprosić o dodatkową wskazówkę, kosztem resetu wszystkich zdobytych punktów.
- 1 punkt jest równowartością 1 głosu. Zgromadzenie -3 punktów oznacza śmierć gracza. Zgromadzenie 3 punktów pozwala za użycie jednej z trzech umiejętności:
a) Anihilacja - zabija wybraną osobę
Wizja - Gracz widzi następną ofiarę oraz otrzymuje zagadkę dzień wcześniej.
c) Tarcza - Ochrania wybranego gracza przed dowolnym rodzajem śmierci.
Użycie umiejętności usuwa wszystkie zdobyte punkty.
- Głos/umiejętność można użyć tylko i wyłącznie w przypadku posiadania odpowiedniej liczby punktów. Można głosować 2, 3, a nawet 10 razy dziennie.
- Śniący mogą zaatakować 1 gracza raz na 2 dni.
3. Zasady
W momencie posiadania punktu, gracz może zagłosować za zabiciem wybranej osoby do godziny 21.45 przez napisanie "Głosuję na XYZ". Przez pierwszy dzień nie ma głosowania oraz kary za nierozwiązanie zagadki.
Jedyną formą komunikacji Sleepers'ów poza tematem z grą jest kanał założony przez MG.
Lista graczy:
1.
Ruszymy po zakończeniu kampanii Warhammer'a.
Myślałem nad grą w tym stylu od dłuższego czasu, czekam na opinie.