W przyszłości postaram się rozwinąć ten poradnik o inne moduły typu "jak opiekować się stacją, aby nie upadła"
Oto metody na zarobienie pieniędzy w Star Sonata, przy każdej umieszczam wady i zalety:
1. Grind
Chodzi tu o tradycyjny grind- zbieranie wypadających z nich monet i itemów, które potem sprzedamy na najbliższej stacji.
+Szybkość
+możliwość zdobycia poza pieniędzmi i itemami na sprzedaż ciekawego przedmiotu
+nie nudzi się szybko
+dodatkowo zdobywanie XP
-niebezpieczeństwo stracenia statku (konieczność czekania w kapsule ratunkowej kilku lub kilkunastu minut na koniec pożaru...)
-niezbyt pewny zysk
2. Mining
Mining, czyli wydobywanie minerałów i sprzedawanie ich na stacjach.
+szybkość
+pewny zysk
-konieczność latania od pola asteroid do stacji (jeśli ma się mały statek)
-konieczność posiadania górniczego lasera (przeszkoda głównie na początku gry, dostaje się go w jednej z misji w ulepszonej wersji)
3. Handel
Handel, czyli kupowanie towarów taniej i sprzedawanie drożej...
+najpewniejszy zysk
-szybkość!!!
-trzeba posiadać wieeelki statek, a te są zazwyczaj bardzo wolne, co wiąże się z poprzednim punktem...
-możliwość napotkania piratów (bez posiadania statków bezzałogowych pewna śmierć...)
-można umrzeć z nudów...
4. Zarządzanie stacjami
Po prostu zarządzasz stacjami i sprzedajesz nadwyżki produkowanych produktów.
+szybkość
+ilość zarabianych pieniędzy
-bardzo niestabilny zysk (stacja może łatwo upaść)
-konieczność latania od stacji macierzystej do handlowej (jak posiada się wolny statek)
5. Wykonywanie misji
Przyjmujesz misje i je wykonujesz, po prostu...
+zastrzyk gotówki
+dodatkowe XP
+dodatkowe przedmioty
-wady typu misji, który wybieramy (biorąc polegającą na walce musimy się pogodzić z wadami tego typu zarabiania i przy okazji w większości przypadków zrezygnować z zalet za wyjątkiem zdobywania XP i częściowo pieniędzy w przypadku grindu)