Zachęcam do lektury może akurat się przekonasz, ale napomknę troszkę o systemie craftingu i housingu bo jest o czym, oj jest
Labor points-Punkty pracy
Punkty pracy są podstawą systemu tworzenia przedmiotów w ArcheAge. Każda “akcja” pochłania punkty pracy, od ścinania drzew, poprzez wydobycie rudy, po wytwarzanie dzianiny i narzędzi rzemieślniczych. Ilość zużywanych punktów pracy zależy od rodzaju działania i poziomu tego działania w ramach kategorii. Na przykład, potrzeba więcej punktów siły roboczej, aby wytworzyć 40 lvl’owy ekwipunek niż w przypadku itemu na poziom 10. Punkty pracy regenerują się w tempie pięciu punktów na pięć minut, lub w zasadzie jeden punkt pracy na minutę. Jeśli nie jesteś Patronem(konto premium do zdobycia w grze lub za pieniądze, aktualnie na promocji za 9,99 euro w pakiecie z bonusowymi punktami pracy codziennie w postaci potki, która przychodzi na maila, dodatkowo pakiet ten zwiększa nam ilość możliwego do skumulowania labora na koncie premium z 5k do 6k-czemu jest to opłacalne? Bo normalnie samo konto premium bez bonusów kosztuje około 60 zł miesięcznie przy wykupieniu na jeden miesiąc, cena ulega zmniejszeniu przy wykupieniu premium na dłuższy okres czasu), jeśli jednak masz patrona, punkty pracy regenerują się co 10 punktów w 5 minut w trybie online i 10 punktów na 5 minut w trybie offline(w przeciwieństwie do konta non patron gdzie labor nie ładuje się w trybie offline).
Labor Potions
Można je spożywać co 12 godzin. Dają one instant dodatkowe 1000 punktów labora. Eliksiry pracownicze są tradowalne i można je kupić marketplace za kryształy oraz Loyality Points, które zbierasz codziennie logując się do gry przy posiadaniu konta premium, oraz od innych graczy na Auction House.
Poziomy profesji
Profesje osiągają kolejne poziomy co daną ilość punktów labora w nie zainwestowaną, po wbiciu przykładowo 10 000 w Husbandry pojawi się komunikat że osiągnięto cap punktów w pierwszej randze i można awansować swoją profesje na kolejny poziom, sprawiając, ze zmniejszone zostaną procentowo koszty punktów pracy wydawanych na daną czynnośc przypisaną danej profesji, zwiększy się ilość expa otrzymywana z interakcji powiązanych z daną dziedziną oraz ulepszony zostanie drop/szybkosć zbierania etc. Aktualnie w Archeage jest 12 poziomów profesji:
Skill Points Skill Tier/Level
0 - 10 000 Novice
10 000 - 20 000 Apprentice
20 000 - 30 000 Journeyman
30 000 - 40 000 Expert
40 000 - 50 000 Master
50 000 - 70 000 Authority
70 000 - 90 000 Champion
Adept
Herald
Virtuoso
? - 180 000 Celebrity
180 000 - 230 000 Famed
- Postać może mieć tylko 5 profesji na poziomie Apprentice i wyżej lub dokładniej: można mieć maksymalnie 2 umiejętności na poziomie Master, 1 dodatkową umiejętność na poziomie Expert, 1 dodatkową umiejętność na poziomie Journeyman i 1 dodatkową umiejętność u Apprentice ( tworzy w sumie 5 umiejętności na poziomie Apprentice lub wyższym). Ale tę zasadę można pokonać dzięki przedmiotowi dostępnemu na Rynku, który pozwala na zdobycie większej ilości umiejętności na poziomie Apprentice i wyższym.
Vocation Points
- Punkty Vocation są dodatkową walutą dla rzemieślników, mogą być one używane z handlarzami Blue Salt Brotherhood do kupowania specjalnych przedmiotów.
A oto krótki spis i objaśnienie poszczególnych profesji w ArcheAge
**Podstawowe profesje z zakresu gromadzenia zasobów / pozyskiwania **
-
Farming
Sadzenie i zbieranie warzyw, ziaren, roślin okopowych i innych roślin w gospodarstwach lub na pustyni.
-
Fishing
Poprawianie swoich umiejętności wędkarskich. Połowy w morzach/jeziorach/rzekach etc., a także połowy sportowe dla dużych ryb odbywające się najczęściej na specjalnych statkach.
-
Gathering
Zbieranie ziół i owoców na pustyni.
-
Husbandry
Opieka i karmienie udomowionych zwierząt gospodarskich.
-
Larceny
Identyfikowanie zdobytych z potworów przedmiotów, profesja głównie opiera się na otwieraniu wszelakiego rodzaju skarbów dropionego z mobów i opiera się na grindzie.
-
Logging
Obróbka i ścinanie drzew.
-
Mining
Zbieranie rudy i klejnotów z górniczych żył
Profesje Powiązane z przetwarzaniem zasobów
-
Alchemy
Mikstury, kamienie wzmacniające ekwipunek (Lunastones), odczynniki do innych receptur, barwniki.
-
Carpentry
Drewniana broń, meble.
-
Commerce
Tworzenie regionalnych towarów specjalistycznych lub tworzenie ogólnych paczek handlowych dla transakcji handlowych, również udane transakcje dokonywane przez gracza na Auction House polepszają nasze umiejętności w tej profesji.
-
Composing
Progres-ujemy go przez pisanie i zapisywanie nut w systemie Composition. Podwyższony poziom umiejętności pozwala pisać dłuższe kompozycje i odtwarzać utwory bez błędów.
-
Construction
Wykonanie kroków konstrukcyjnych(budowa doków oraz fundamentów aż do finalnego efektu) na konstrukcjach i statkach.
-
Cooking
Przygotuj jedzenie i napoje, które zapewniają buffy i regenerację zdrowia / many
-
Handicraft
Instrumenty, biżuteria, narzędzia wędkarskie, różne elementy wystroju domu.
-
Leatherworking
Skórzany pancerz, skóry szlachetne, inne wyroby skórzane
-
Machining
Pojazdy, statki, szybowce i związane z nimi małe części.
-
Masonry
Wytwarzanie m.in. Hereafter Stones(kamienie do teleportacji), rafinacja kamienia.
-
Metalsmithing
Zbroje płytowe, rafinacja rud na produkty crafterskie.
-
Printing
Papier, papier do nut(muzyczny), książki
-
Tailoring
Płócienne zbroje, szlachetne tkaniny.
-
Weaponry
Tworzenie broni metalowej
EDIT-ZAPOMNIAŁEM O HOUSINGU
HOUSING
Trion Worlds
Domy i gospodarstwa mogą być własnością prywatną i są wbudowane w otwarty świat, a nie instancji, jak w innych grach MMO
Obecnie w wersji zachodniej tylko osoby posiadające status Patrona mogą umieszczać lub posiadać dom. Ludzie bez Patrona mogą nadal korzystać z domów innych graczy i farm, jeśli uprawnienia są odpowiednio ustawione. Domy muszą być umieszczone na płaskim terenie. Istnieją różne typy posiadłości, m.in.:
-
Działki-wielkości-8x8/16x16/21x21
-
Domy -od małych bez ziemi wokół po domy na drzewach oferujące posiadłość 28x28 do zagospodarowania + dom, czy pałace
-
Domy stawiane na wodzie, podobnie jak w powyższym przypadku z ziemią przynależną do budowli
-
Farmy wodne- jak zwykłe farmy z tym ze znajdują się w specjalnie wydzielonych strefach na wybrzeżach, hoduje się na nich między innymi różne rodzaje pereł
Uzyskanie Posiadłości
Gracz musi mieć status Patrona i zdeponować dwutygodniowy certyfikat podatkowy, aby umieścić dom. Projekty domów są dostępne w sklepach oraz na Mirage Island (zazwyczaj za walutę-Gilda Stars) i Marketplace za walutę premium. Przesunięcie wskaźnika myszy nad planem zawiera szczegółowe informacje na temat kosztów związanych z opodatkowaniem i zasobów wymaganych do utworzenia danego obiektu.
Projekt jest następnie umieszczany w strefie mieszkaniowej. Dom najpierw pojawia się jako rama konstrukcyjna, dopóki zasoby nie zostaną dostarczone i zaimplementowane do ramy konstrukcyjnej.
Opodatkowanie
Aby umieścić i utrzymywać dom, podatki muszą być płacone co tydzień właścicielowi gruntów (frakcji kontynentu na południu lub na kontynencie północnym graczowi, który jest właścicielem ziemi) za pośrednictwem systemu pocztowego w grze. Różne struktury mają różne ceny podatkowe. Podatki są opłacane za pomocą certyfikatów podatkowych i tylko patroni mogą płacić podatki. Oznacza to, że jeśli utracisz status Patrona, stracisz możliwość płacenia wymaganego podatku za swój dom.
Jeśli przez okres dwóch tygodni zalegasz z płatnością podatku, twój dom zostanie zburzony, a plan odesłany pocztą. Możesz odbudować dom ponownie, ale twoja ziemia mogła zostać zabrana przez innego gracza. Wszystko, co posiadasz, jest wysyłane do Ciebie pocztą lub faktycznie usunięte z gry. Upewnij się, że wiesz, jakie mogą być twoje straty, aby uniknąć rozczarowania.
Gracz ze statusem Patrona otrzymuje codziennie po pierwszym zalogowaniu pięć tokenów lojalnościowych. W sklepie lojalnościowym token można wykorzystać do zakupu przedmiotów, w tym (w czasie zamkniętej wersji beta) 20 certyfikatów podatkowych dla 15 tokenów lojalnościowych. W przeciwnym razie certyfikaty podatkowe mogą być tworzone za pomocą Scarecrow lub jakiejkolwiek innej budowli w oknie crafterskim z wykorzystaniem punktów pracy.
Cena, którą trzeba płacić w podatkach, zależy od struktury miejsc i liczby struktur, które się zajmuje. Po 3 strukturach ceny podatkowe idą w górę.
Myśle, że jak na początek tyle wystarczy, w razie jakichkolwiek pytań zapraszam na priv-Miłego Weekendu>Rekrutacja trwa
https://forum.mmorpg.org.pl/t/ekipa-na-lata/107515